X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רק 5 מתוך 12 חברות, ארבע מהן לא מובילות בתחום, הגישו את מסמכי המכרז לאספקת הקרונות לקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א החמש: שטדלר משוויץ, CNR מסין, CAF מספרד, אלסטום מצרפת וווסלו מגרמניה
▪  ▪  ▪
[צילום: האתר הרשמי]
מכה לנ.ת.ע: השחקניות המרכזיות פרשו מהמכרז
עידן יוסף
צל כבד על פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב: במכרז הרכבת הקלה בגוש-דן, המקדים את זמנו בשנתיים, יתמודדו חברות שאינן מיומנות די הצורך * הסיבה: בנ.ת.ע מעדיפים מחיר נמוך על-פני איכות
לרשימה המלאה

חמש חברות בלבד מתוך 12 מתעניינות הגישו (יום ב', 30.6.14) את מסמכי המכרז לאספקת קרונות הרכבת הקלה בגוש-דן. החמש הן: שטדלר מגרמניה ושוויץ, CNR מסין, CAF מספרד, אלסטום מצרפת וווסלו מגרמניה. למרות שמדובר באחד המכרזים הגדולים והחשובים בפרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב ובישראל בכלל, סילקו סימנס ובומברדיה את ידיהן מהמכרז.
למרות חוסר הבעת האמון בחברת נת"ע, אמר שר התחבורה ישראל כ"ץ כי רשימת החברות הגדולות המתמודדת על מכרז הקרונות היא הבעת אמון אדירה בפרויקט הרכבת הקלה במטרופולין ת"א.
"ההתקדמות במכרז הקרונות הינה צעד גדול וחשוב לעבר המטרה שהצבנו לעצמנו והיא הקמת רכבת קלה ומערכת עתירת נוסעים במטרופולין ת"א. מטרה אליה אנו מחויבים כלפי אזרחי כל המדינה בכלל, וגוש-דן בפרט. רק מערכת הסעת המונים מודרנית היא הפתרון לפקקים האין סופיים שאנו חווים במטרופולין מדי יום ביומו", אמר.
גם בנת"ע בחרו להתעלם מקריסת האמון מצד השחקניות המרכזיות, דבר העלול להעמיד בסכנה את הפרויקט כולוץ יו"ר נת"ע, אלכס ויז'ניצר, אמר: "היום הנחנו את אחד היסודות לבחירת הזכיין החשוב ביותר בפרויקט הרכבת הקלה, שממשיך להתקדם מתוך מטרה ליצור רשת של קווים במטרופולין. רק שילוב יחד של כל הרשויות והגופים הממשלתיים והעירונים, בשיתוף הידע הרב שצברנו בתחום התשתיות יוכל להניע את הפרויקט הענק הזה, ששמו הרכבת הקלה במטרופולין ת"א, פרויקט שבו הנחנו היום עוד יסוד חשוב להקמתו", דבריו.
מנכ"ל החברה, יהודה בר-און, אמר כי נת"ע ממשיכה קדימה בקידום ביצוע הקו האדום של הרכבת הקלה וההתקדמות במכרז הקרונות היא הוכחה נוספת לכך. "חברת נת"ע יצאה לדרך חדשה ולאחרונה עשינו כמה צעדים חשובים שמוכיחים זאת. ההתקדמות במכרז הקרונות היא רק אחד מהם: חברת סולל בונה זכתה לאחרונה במכרז לביצוע הדיפו (מרכז התחזוקה של הרכבת הקלה) ופורטל הדיפו, החל ביצוע קופסת אם המושבות וזאת לצד המשך ההתקדמות בפירי השילוח ובשאר המכרזים. בנוסף, אנחנו מקדמים במרץ רב את המשך התכנון של הקווים הנוספים לשלב אישור סטטוטורי, תוך הליכי תיאום עם הרשויות המקומיות וגורמי תכנון אחרים", אמר בר-און.
הזוכה במכרז לאספקת 90 קרונות הרכבת הקלה, עם אופציה ל-30 קרונות נוספים צפוי להיבחר עד סוף השנה. הקרונות הראשונים אמורים להגיע לארץ לקראת סוף 2017 לאחר מכן יעברו בדיקות קבלה.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  30/06/2014   |   עודכן:  30/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כצפוי: מתמודדים רציניים נסוגו ממכרז הרק"ל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
יצחק דנון
מבקשת לבטל את חיובה לשלם 125,000 שקל למועצה האיזורית דרום השרון תמורת שני מתקנים ליד ראש העין, המנתבים את פעילותן של כל הרכבות
עידן יוסף
משרד האוצר: נדרשת השקעה חד-פעמית של 400 מיליון שקל לסגירת פערי תשתית, וכן סובסידיה שנתית בגובה 500 מיליון שקל לסגירת פערי שירות    הממ"מ: בשל העדר קריטריונים, אין דרך לשפוט האם השירות הניתן כיום מספק
עידן יוסף
מומחי תחבורה מותחים ביקורת על התעשיה האוירית שהחליטה לתת יד למערכת הרכבל העירוני הנסיונית ולהכניסה לקמפוס שלה    הטעות נוגעות לקיבולת, למוכחוּת המוצר ולתחום העיסוק של תע"א
עידן יוסף
עלות הפרויקט - כ-1.4 מיליון שקלים    מרבית השלטים במערב השומרון וביישובי גב ההר    תהיה הראשונה להתקין את השילוט הסטטי החדש
עידן יוסף
התכנון צפוי להסתיים עד 2016    בינתיים לא ברור כיצד תשפיע רכבת העמק על קו המטרו-נשר וכיצד יושפע כלכלית-תחרותית מערך התחבורה הציבורית באזור כולו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il