X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אליהו ביתן, שופט מחוזי בבאר שבע, פסק ארבע פעמים שפסילת רישיון תתחיל מיום גזר הדין - בעוד החוק קובע מפורשות שהיא תחל רק לאחר השחרור מהמאסר ביהמ"ש העליון: לשון החוק ברורה ומחייבת
▪  ▪  ▪
ביתן. מדיניות שיפוטית משלו [צילום: בוצ'צ'ו]

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, אליהו ביתן, פסק בארבעה מקרים שונים בניגוד להוראה מפורשת הקבועה בחוק. כך קובע (יום ד', 2.7.14) בית המשפט העליון.
סעיף 42 לפקודת התעבורה דן בפסילת רישיון וקובע: "פסילה שהטיל בית משפט מקבל או מהחזיק רשיון נהיגה לפי פקודה זו תחל ביום מתן גזר הדין אם לא הורה בית המשפט הוראה אחרת... בחישוב תקופת הפסילה לא יבואו במנין - ...תקופה שבה נשא בעל הרישיון עונש מאסר על העבירה שבגללה נפסל כאמור".
למרות הוראה מפורשת זו, קבע ביתן בארבעה מקרים, כי הפסילה תתחיל להימנות מיום מתן גזר הדין - אשר כלל עונשי מאסר בפועל לנהגים שביצעו עבירות תעבורה חמורה. נימוקו של ביתן היה רצונו לאפשר לנהגים לקבל בחזרה את רשיונותיהם בסמוך לשחרורם מהכלא, כדי שיוכלו להשתקם.
המדינה ערערה על ארבעת גזרי הדין והשופט נעם סולברג קיבל את ערעוריה. הוא אומר: "לשון סעיף 42 לפקודת התעבורה הנ"ל, הריהי מפורשת וברורה. היא מורה כי בחישוב תקופת הפסילה לא תבוא במניין תקופת המאסר. הוראת סעיף 42 הנ"ל אינה סובלת פרשנות אחרת.
"גם ההיגיון מורה כך: אין טעם ולא תוחלת בפסילת רישיון נהיגה כשזו 'נבלעת' בתקופת מאסר, שבה ממילא בּטל כל אסיר מנהיגה. גם תכלית החקיקה אינה באה על סיפוקה לפי דרכו של בית המשפט המחוזי, שיקולי הגמול וההרתעה נמוגים, ואין מענה הולם לסכנה הנשקפת לציבור מפני נהיגתם של הארבעה הנ"ל, סכנת נפשות".
סולברג מוסיף וקובע, כי ביתן סטה באחד המקרים מהוראות החוק בנקודה נוספת: המדינה והנאשם הסכימו, במסגרת הסדר טיעון, כי עונש הפסילה יתחיל להימנות לאחר המאסר. ביתן קבע למרות זאת שהפסילה תחל להימנות מיום מתן גזר הדין, ובכך סטה מהסדר הטיעון מבלי לנמק זאת כדרישת המחוקק.
השופט אליקים רובינשטיין הוסיף: "בכל ההוקרה לשיקולי שיקום, שכל בתי המשפט חייבים בהם, בתי המשפט מחויבים בראש וראשונה לחוק הספציפי שבגדרו ניתנת הכרעתם, והחוק ברור כשמש בצהרי היום. תקופת פסילה שבגדרי המאסר היא תרתי דסתרי, הייתה כלא הייתה או שמא לא הייתה ולא נבראה, וכפי שציין חברי, לא רק שאין לה נפקות ממשית אלא אינה משרתת את תכלית הפסילה, להגן על הציבור מגחמת עבריינים.
"העוברים עבירות מעין אלה שבתיקים הללו, אינם יכולים שלא להיענש בפסילה. בנידון דידן עסקינן בארבעה תיקים שונים שנדונו בין מארס ליוני 2013, ובית המשפט קמא 'שיד"רבהם 'מדיניות שיפוטית' מסוימת, שמבלי לפגוע בכוונתו הטובה, בה אין ספק, אינה יכולה לעמוד".
השופט ניל הנדל הצטרף לסולברג ורובינשטיין. את המדינה ייצגה עו"ד עידית פרג'ון, ואת הנהגים - עוה"ד נועם בונדר, טל ארד וסמיר אבו-עאבד.

תאריך:  02/07/2014   |   עודכן:  02/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השופט המחוזי ביתן פסק שיטתית נגד החוק
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
השופטים בכלל לא מתכוונים להגן
על הצבור  |  2/07/14 13:21
2
ממתי שופט מחוזי יודע את החוק? ל"ת
שולם  |  2/07/14 13:33
 
- הוא שופט איך שבא לו. זהו ודי ל"ת
המשך  |  2/07/14 14:59
3
מה ההיגיון בפסיקה שלו?
שאול א.  |  2/07/14 13:43
4
מה דינו של שופט כזה?
ירושלמית  |  2/07/14 14:41
 
- צרפי אותו לפנטאון-וורדה אלשייך
ראיס-פוטין-טיל400  |  2/07/14 15:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
נסים גבאי
מי בא לבחון? נכון, הרב בוחן דניאל מזרחי    הנ"ל הגיע בלתי כשיר לנהיגה ו/או לבחינה על-פי החוק: עם סחרחורות, בלחץ איימים להתפנות, ואפילו נאלץ להפסיק באמצע (למשך כ-7 דקות) את המבחן המעשי כדי לעשות צרכיו ולהקיא
איתמר לוין
איתם נתפס נוהג במהירות כפולה מהמותר, הטיח עלבונות בשוטר שעצר אותו, איים שיפנה למפכ"ל נגדו, סירב להציג רשיונות והסתלק מהמקום    ביהמ"ש דחה את בקשתו של איתם שלא להרשיעו
יצחק דנון
בית המשפט המחוזי בחיפה מתבקש להורות, כי שתי תביעות של אותו אדם על שתי תאונות שונות בהן נפגע פעמיים בירכו - יידונו במשותף
מחלקה ראשונה
יו"ר ועדת המשנה למאבק בתאונות הדרכים ח"כ צור: אסור שיחזור על עצמו המצב שבמשך חצי שנה אין לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תקציב מאושר    יו"ר הרשות שיינין: הדבר נבע מבעיה בין ההנהלה למועצת הרשות - נגיש את התקציב לשנה הבאה במועד; המשטרה: עד לפני שבוע לא קיבלנו כלום מהרשות - אם לא ירכשו ינשופים חדשים ב-1 בינואר 2015 לא נוכל לאכוף עבירות שכרות
עו"ד דני כהן
מי שנפגע בתאונת דרכים בעת תחרות פיראטית, לא יהיה זכאי לפיצוי גם אם רכש ביטוח חובה. עוד סיבה טובה, למי שהיה צריך, להימנע מהתפרעויות מוטוריות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il