X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"יש מסמך שכתוב בו שסמסונג מודה שהייתה תקלה בפס הייצור" "ניסיתי לקרוא לציבור להחליף את הסוללות אבל קיבלתי דרישה מסמסונג שלא לעשות את זה" בדוח שכתב פרופסור עין אלי כתוב במפורש כי יש סכנה לחיי אדם
▪  ▪  ▪
ידעו ושתקו [צילום: יח"צ]

חברת סמסונג העולמית, הודיעה (יום ד', 2.7.14) בדיון שנערך בוועדה לפניות הציבור כי בהתאם לדרישת יושב-ראש הוועדה ח"כ עדי קול (יש עתיד) תקרא החברה לכלל מחזיקי מכשירי טלפונים ניידים מסוג גלקסי אס-4 לבוא ולהחליף את הסוללות במכשיר מחשש שאלה יתנפחו.
קול דיברה בדיון באמצעות הטלפון עם פרופ' דורון אורבך ופרופ' יאיר עין עלי, מומחים עולמיים בתחום שערכו לבקשת חברת סקיילקס, יבואנית סמסונג לישראל, בדיקה במכשירים וכתבו על כך חוות דעת. השניים לא יכלו להגיע לדיון.
פרופ' דורון אורבך טען כי "חשוב להבין כי כאשר סוללה מתנפחת היא מסוכנת ויש להוציאה מהשוק מיד. חברת סמסונג מצאה שהייתה תקלה בקו היצור, אך למיטב ידיעתי יש מעקב של החברה על הסוללות הבעייתיות".
פרופ' עין אלי הוסיף כי אומנם לא ביצע בדיקות מעבדה של הסוללות, אך מהבדיקות שעשה עולה כי "הסוללות מסוכנות, וכל סוללה שמתנפחת היא מסוכנת". פרופ' עין אלי הזכיר כי מועצת הצרכנות בקוריאה הכריחה בעבר את חברה סמסונג לאסוף סלולות מסוג סמסונג S3".
חוות דעת ברורות
אילן בן-דב' ששימש עד לאחרונה כדירקטור ויו"ר חברת סקיילקס: "אני מגיע אליכם היום לא כנציג החברה, ולמרות שהחברה הורתה לי לא להיות פה. אני נמצא כאן למרות שהחברה איימה עלי במפורש בעל-פה ובכתב. אני נמצא פה כי זו חובתי כאדם, כאזרח כבעל חברה לשעבר, וכמי שבעצם ייסד את כל התחום של טלפונים סלולריים של סמסונג בישראל. יש חוות דעת ברורות שאומרות שיש סכנה לחיי אדם. לי יש מסמך שכתוב בו שסמסונג מודה שהייתה תקלה בפס הייצור. ניסיתי לקרוא לציבור להחליף את הסוללות' אבל קיבלתי דרישה מסמסונג שלא לעשות את זה. בדוח שכתב פרופסור עין אלי כתוב במפורש כי יש סכנה לחיי אדם". בן דב הוסיף כי הפרופסורים שערכו את הבדיקה הוזהרו על-ידי חברת סמסונג שלא לדבר על הממצאים שעלו בהן.
בן-דב אמר עוד: "נפגשתי בקוריאה עם נשיא סמסונג וההבנה הייתה שאנחנו הולכים לעשות "ריקול". היכולת שלנו כיבואן היא מוגבלת ואנחנו צריכים את שיתוף הפעולה של היצרן. בעקבות הלחצים שהפעלתי הגיע צוות של מהנדסים מקוראיה לישראל במטרה לעשות ריקול מסודר. כלומר לחבר מכשיר לסוללה למספר טלפון של לקוח. התחילו לדבר על תהליך של ריקול, אבל כל מי שעסק בנושא לא נמצא היום בחברה. פתאום הם שינו כיוון ואמרו רק ריקול שקט, כלומר אם באת עם סוללה נפוחה, נחליף לך".
במהלך דבריו הציג בן דוב סוללה ומכשיר לאחר פיצוץ (מצ"ב תמונה) ואמר "זה נראה כמו מוצר שמז"פ צריכים לעסוק בו".
לי סונג חוי, מנהל בכיר עסקי בסמסונג ישראל: "בתקופה מסוימת בייצור ספציפי היו לנו בעיות. מאוד חשובים לנו הלקוחות בישראל וטיפלנו בנושא במלוא הרגישות. בדקנו את הנושא עצמו עם מהנדסים במעבדות מובילות והלכנו לכל המפעילים. לפי בדיקות שלנו הסוללות המתנפחות נובעות ממכות חיצוניות או משימוש בסוללות מזויפות, ובכל מקרה אין קשר בין התנפחות הסוללות לפיצוץ".
הסכנה קיימת
ג'ונג אם לי, מנהל בכיר עסקי בסמסונג ישראל: "אין תקלה שוטפת בסוללות המדוברות, אבל למען שיפור חווית המשתמש אנחנו מקבלים את בקשתכם ונפרסם באופן יזום באינטרנט פנייה ללקוחות ואף נשלח הודעות סמ"ס. למרות שאין סכנה לציבור ובמוצר אין פגם, אם לקוחות יתלוננו נחליף את המכשיר. אנחנו נבצע את זה באופן מיידי".
חברת הכנסת קול לא קיבלה את דבריו, ודרשה מסמסונג "חשוב שהקריאה שלכם תצא לפני שהלקוחות יתקלו בבעיה. אתם חייבים לקרוא לכלל המחזיקים במכשיר לבוא ולהחליף את הסוללות. אתם טוענים שהסוללות אינן מסוכנות, אבל מחוות הדעת ששמענו כאן, הסכנה בהחלט קיימת, ואתם לא יכולים להתעלם מכך או לחכות שיקרה משהו לסוללה או למכשיר הטלפון הנייד".
אנשי חברת סמסונג הסכימו לדרישתה של ח"כ קול, ויוציאו בימים הקרובים הודעה לכלל הלקוחות המחזיקים במכשיר מסוג גלקסי 4S לבוא ולהחליף את הסוללות.
אהוד פלג מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות: זה מסוג המקרים שהצרכן נזקק להגנת המדינה. העיקרון שחל במקרים האלה הוא עיקרון הזהירות המונעת. צריך לקרוא ל"ריקול" ולדאוג להפסקת השיווק של כל הסוללות עד לאחר שתתבצע בדיקה.

תאריך:  02/07/2014   |   עודכן:  03/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן בן-דב  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  המועצה הישראלית לצרכנות / .Israel Consumer Council  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מאיר שטרית  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סמסונג  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמסונג תחליף את הסוללות בגלקסי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יחליפו גם למי שקנה אצל גוי ?
zg400340@012.net.il  |  2/07/14 16:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
מחלקה ראשונה
בקרוב: ועדת הכלכלה תשים סוף לזמני ההמתנה הארוכים במוקדי השירות - אישרה לקריאה ראשונה הצעה שתחייב מענה אנושי חינם בתוך 3 דקות לכל הפניות לחברות התקשורת, לספקיות האינטרנט ועוד
עידן יוסף
רק שישית מחברי הכנסת הגיעו היום לעבודה במשכן. רוב הוועדות ביטלו דיונים חשובים. התירוץ של רצח הנערים אינו יכול להוות צידוק לבטלה השלטונית הזו
עידן יוסף
יו"ר הוועדה לפניות הציבור: "הגיע הזמן שאחת ולתמיד החברה תיקח אחריות על מה שהיא עושה, ותפסיק להתעסק ביחסי ציבור"
מחלקה ראשונה
מהתשובות עולה אפליה קשה ואי-שוויון בולט, בין החינוך ממלכתי לזה המוגדר מוכר שאינו רשמי
יפעת גדות
ועדת החינוך קוראת לשלטון המקומי למשוך את מכתבי הפיטורין של הסייעות המשלבות ולעבור למתכונת העסקה של 12 חודשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il