X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרשות למשפט וטכנולוגיה תמיר את חובת הרישום שאינה מבוצעת בחובת דיווח מטה הסייבר: צריך להתגבר על מחסום הבושה של ארגונים שאינם מוכנים להודות שנפלו קורבן להתקפה
▪  ▪  ▪
בכר. מתמקדים בממשלה [צילום: יח"צ]
זולגות לו דמעות
"מביאים לשופט צו בהול לאסור פרסום, וזולגות לו דמעות, כי זה באמת נראה רציני. מה אתה רוצה שהוא יעשה?", תוהה שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, גדעון גינת. כתב חדשות ערוץ 10, דורון הרמן, השיב: "שיירגע, ישאל שאלות ויזמן נציג של העיתונות".

ראש הרשות למשפט, טכנולוגיה ומדע (רמו"ט), עו"ד אלון בכר, סבור שהפרטיות לא מתה אלא לובשת צורות אחרות. למרות התרחבות החלק הציבורי של החיים, אמר, עדיין יש לכל אחד חיים שהוא מבקש לשמור לעצמו. "אנחנו צריכים לקבוע את גזרות המערכה שלנו", אמר (יום ה', 3.7.14) בכנס המחוזות של לשכת עורכי הדין.
בכר מסר, שהרשות ממקדת חלק משמעותי מפעילותה באבטחת המידע שבידי הממשלה. "להרבה מאוד עובדים בממשלה יש נגישות למידע פרטי שלא צריך להיות להם. בהקשר הזה נעשה הרבה מאוד עבודה כדי למנוע זליגת מידע", הבטיח. "צריך לוודא שיהיו מאגרי מידע רגיש רק במקומות שהם צריכים להיות".
עוד אמר בכר כי הרשות מקווה לפרסם בעוד כמה חודשים תקנות הגנת פרטיות בנוגע למאגרי מידע. במקביל, מתכננת הרשות לצמצם את חובת הרישום ולעבור לסטנדרט של דיווח. יצוין, כי מבקר המדינה גילה לפני חודשיים, כי רק 20,000 מבין מיליוני מאגרי המידע נרשמו כחוק.
"הפרטיות מתה"
לעומתו, סבור ד"ר יובל קרניאל, כי הפרטיות מתה, המידע זולג ובכל מקרה יגיע לידיעת המעוניינים בו; "לא צריך את ענת קם בשביל זה. אנחנו כל היום מעבירים מידע". תפקידם של המשפטנים, אמר, הוא להגן על המידע ולהיערך ליום שבו הוא יזלוג. "המשפט הפסיד לגמרי את המלחמה על המידע, הפרטיות לא קיימת, והוא מנהל קרב מאסף נגד מי שמוציא אותו".
היועץ המשפטי של מטה הסייבר הלאומי, עמית אשכנזי, אמר שהדיון על פרסום מידע שדלף לרשת הוא אנכרוניסטי, שכן כל בלוגר יכול להעלות את המידע. נקודת המוצא של המטה, הוסיף, היא שעל הארגונים לאבטח את עצמם כדי להימנע ממעורבות ממשלתית בפעילותם. ההגנה היא מבוססת מודיעין, והאתגר המרכזי של המטה הוא להתגבר על הבושה של ארגונים מפני גילוי העובדה שהותקפו. "היינו יכולים להדוף מתקפות בצורה יותר אפקטיבית אם הארגונים היו יודעים זה על זה", הדגיש. לצד זאת, עוסק המטה בהסדרת מקצועות אבטחת המידע בדומה למקצוע עריכת הדין.
התרופה - במשפט הפרטי
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, גדעון גינת, סבור שתרופתם של בעלי מאגרי מידע מצויה בתחום המשפט הפרטי ולא בתחום המשפט המינהלי. "אם דולף מידע, בעלי המאגר ודאי יידע לנקוט בצעדים הדרושים - אם בדרך של צו מניעה ומינוי בעל תפקיד, מה שמאוד פופולרי אצלנו בזמן האחרון, ואם בדרך של סעד כספי, שהוא מאוד יעיל אם הוא משמעותי", הוסיף גינת. לדבריו, אפשרי גם להגיש במקרים כאלו תביעות נזיקין ותביעות ייצוגיות, ולעומת זאת - יהיה קשה לתבוע את הרגולטור.
עו"ד נעמי אסיא אמרה שמנהל סביר חייב להיות ער לסכנה של זליגת מידע, והביעה תקווה שהמדינה תספק "ארגז כלים" שיקבע מהן חובות המינימום לאבטחתו. עוד ציינה, כי קיימת הגנה ביטוחית, כולל מפני פעולות טירור בסייבר - אשר מצידה מחייבת היערכות למניעת אובדן מידע.
עו"ד לימור עציוני ממכללת שערי משפט אמרה שקיימים כלים משפטיים חילופיים, כגון הגעה לספקיות האינטרנט - כפי שנעשה בנושאי הימורים או הגנה על ילדים.

תאריך:  03/07/2014   |   עודכן:  03/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יפורסמו תקנות הגנת פרטיות במאגרי מידע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
תמכור את החזקותיה ב"מפיץ העל" דודסון, שהיווה את מלוא פעילותה של החברה בתחום הסחר בארה"ב, ב-110 מיליון דולר    בעלת השליטה, קבוצת נץ, צפויה להרוויח מהעסקה כ-10 מיליון שקל
עופר וולפסון
הבקשה, בסכום של כ-472 מיליון ש"ח, שהוגשה לבית המשפט ביוני 2013, נמחקה בעקבות הסתלקות המבקש    שופרסל תשלם לו גמול ושכר טירחה בסכום זניח
יצחק דנון
הדפוס חייב לבנק לאומי 29 מיליון שקל והודיע שאין ביכולתו לשלם ל-70 עובדיו את משכורות חודש יוני ולפרוע את חובותיו לספקים ולנותני שירותים
עופר וולפסון
לדברית ארגון העובדים, מאז הכירה בהתאגדות עובדיה, חברת הרכב הגדולה ממשיכה לפגוע בהתארגנות העובדים ובראשיה, ומייצרת סחבת במו"מ על ההסכם הקיבוצי
איתמר לוין
הסניגורים ביקשו להקדים את ריצוי העונש, לאחר שביקשו להתחיל אותו ב-10.8.14, כך שתוכל לצאת לחופשה כבר בחג הסוכות הקרוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il