X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית משפט השלום בירושלים מנע את פרסום הפרשה בנימוק שיש להגן על שמו הטוב של רונאל פישר - ובכך העניק העדפה פסולה לעורך דין על פני כל חשוד אחר
▪  ▪  ▪
מאק-קלמנוביץ. ללא בסיס [צילום: בוצ'צ'ו]
עיתונות, משפט, תקשורת
רונאל פישר, יליד 1967, החל את דרכו המקצועית כעיתונאי ורשם הישגים חשובים, בעיקר במעריב. בין היתר, הוא חשף בשנים 1996-1995 את פרשת הסיליקון בחלב תנובה, את סירובו של פרופ' משה רחמילביץ לטפל בנערה חולת הסרטן דסי רבינוביץ ואת עובדת השמדת תרומות הדם של עולי אתיופיה.
את עבודתו כעורך דין החל במשרדו של אחיו, עורך הדין הבכיר גדעון פישר, אך השניים הסתכסכו ואף אינם מדברים זה עם זה מספר שנים. כעורך דין עצמאי ייצג פישר את העיתונאי והח"כ כיום מיקי רוזנטל סביב סרטו "פרשת השקשוקה", את הפסיכיאטר ד"ר אילן רבינוביץ בפרשת התרופות שניתנו למשתתפי "האח הגדול", ואת אפרים ברכה בפרשת פינטו.
במקביל, המשיך פישר להופיע בתקשורת. הוא הגיש את סדרת התעודה "עשרת הדברות", הגיש את תוכנית הראיונות "פרופיל", את התוכנית "גברים בשחור" עם מיקי רוזנטל, התוכנית השבועית "מטה הבחירות" לקראת בחירות 2013, והיה חבר בצוות השופטים של התוכנית "המיזם" בערוץ השני.

סגנית נשיאת בית משפט השלום בירושלים, חגית מאק-קלמנוביץ, אסרה (3.7.14) את פרסום מעצרו של רונאל פישר - בנימוק שייגרם לו נזק רב בשל כך. מאק-קלמנוביץ ממשיכה קו של שופטי שלום, הפוגעים בעקרון פומביות הדיון ובזכות הציבור לדעת - בניגוד למצות המחוקק ולפסיקת בית המשפט העליון.
מאק-קלמנוביץ נימקה כך את החלטתה: "באשר לבקשה להסרת איסור הפרסום, החקירה עדיין בראשיתה. הנזק שייגרם למשיב כתוצאה מהפרסום הוא עצום וברור. אני סבורה שהצורך בפרסום אינו שיקול כנגד נזק זה אשר בשלב כה מוקדם קיימת אפשרות שיתברר שלא היה מוצדק. אומנם קיימות בחומר אינדיקציות המצביעות על אפשרות של אירועים נוספים, ולצורך כך ייתכן שיהיה מקום להסרת איסור הפרסום, אך נראה שבשלב זה יש להעדיף את ההגנה על שמו של המשיב. אציין גם כי נראה לי שצורכי החקירה והרצון למנוע שיבוש, אף הם מביאים לתוצאה של הותרת איסור הפרסום בעינו".
בכך למעשה קבעה מאק-קלמנוביץ, כי דמו של עורך דין סמוק יותר משל כל אזרח אחר - קביעה שאין לה כל עיגון בחוק ובפסיקה, ואין לה כל הצדקה במדינת דמוקרטית ושוויונית. שופטים נוספים נוטים לתת הגנת יתר לעורכי דין, ובכך מתעורר החשש שהם מעניקים העדפות פסולות לשותפיהם למקצוע.
הטיעון של מאק-קלמנוביץ בדבר שיבוש החקירה נאמר כלאחר יד ובשפה רפה, ואף לא היה לו כל בסיס. מח"ש עצמה, שהיא המופקדת על האינטרס של מניעת שיבוש החקירה, ביקשה בדיון להסיר את איסור הפרסום. לכן נראה, שמאק-קלמנוביץ השתמשה בטיעון זה רק כדי לחזק את הנימוק הבלתי-מספק של הגנה על שמו הטוב של פישר.
איסור הפרסום גם היה למעשה בלתי אפקטיבי, שכן דבר מעצרו של פישר והחשדות המיוחסים לו דלפו תוך שעות בודדות וניתן להם פרסום רב ברחבי האינטרנט. בכנס מחוזות לשכת עורכי הדין באילת, דיברו הן עיתונאים והן עורכי דין על הפרשה ביום בו התפוצצה. למרבה האבסורד, חלק מהשמועות היו מרחיקות לכת מעבר לטענות שנדונו בבית המשפט - וכך איסור הפרסום רק הזיק עוד יותר לשמו של פישר, וגרר לקלחת מי ששמותיהם כלל לא היו קשורים אליה.

תאריך:  06/07/2014   |   עודכן:  06/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רוני אלשיך / Roni Alsheh  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוב: איסור פרסום בלתי מוצדק
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
פרסום זה יופי, אבל נראה לי
אסף5  |  6/07/14 12:23
2
איסור פירסום ? הרי כולם יודעים
חשדנית  |  6/07/14 16:57
3
מצפים משופטת להיות הגיונית!
עזרא מנצור  |  6/07/14 20:30
4
אֵיפָה ואֵיפָה
יאיר תיבון  |  7/07/14 13:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
משטרת ישראל היא גוף שקרן. מראשון השוטרים ועד למפכ"ל. אי-אפשר להאמין לאף מילה שלהם. הנה רשימת הכזבים שהתגלו ופורסמו במחצית הראשונה של 2014 - ותהיו בטוחים שהיא חלקית בלבד
אבי דוידוביץ
בעקבות החטיפה והרצח של שלושת הנערים עלה המוקד המשטרתי לדיון ציבורי    התקשורת כהרגלה ציפתה לעריפת ראשים - ככל שבכירים כך ייטב    אין די בצעדים מנהליים ומשמעתיים נגד ממלאי תפקידים שנכשלו    חובה לבדוק ולתקן את המערך כולו ואת תהליכי העבודה בהיבט הלאומי בכדי למנוע ליקויים חמורים בעתיד    בישראל פועלים 6 מוקדי חרום - הגיעה העת לאחדם    אם מחפשים ראשים אז אין לפסוח על ראשם של המטרידים
איתמר לוין
מחדשת את דרישתה להדיח את המפכ"ל לאחר חשיפת הקלטת שיחתו של גיל-עד שאער למוקד 100 מיד לאחר חטיפת הנערים
איתמר לוין
המשטרה, המפכ"ל והשר לביטחון פנים מכרו לנו שקרים גסים ובוטים בנוגע לשיחתו של גיל-עד שאער למוקד 100. פרסום ההקלטה מחייב שהן דנינו והן אהרונוביץ יעופו מתפקידיהם, ושהמשטרה כולה תעבור ניעור שיזכיר לה: אסור לשקר!
איתמר לוין
המדינה: לאחר שהגבר דחה את השוטר, ניצל הלה שמונה פעמים את שכרונו וביצע בו מעשי סדום    מואשם גם שזייף את תעודת הזהות של המתלונן, גנב ממנו 28,000 שקל וניסה לגנוב סכום דומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il