X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק הביטוח הלאומי המחריג מחבלים ששוחררו בעסקאות מדיניות ואשר קובע כי עד תום תקופת מאסרם שנקבעה בבית המשפט לא יקבלו תשלומים מהביטוח הלאומי ח"כ מוחמד ברכה: מדובר בהצעה נקמנית המשרתת אינטרסים של הימין
▪  ▪  ▪
המדינה לא תשלם למחבלים. משוחרר בעסקת שליט [צילום: AP]

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת יריב לוין, דוד רותם ורוברט אילטוב שעל פיה ישללו זכויות ביטוח לאומי ממחבל שהורשע בביצוע עבירת ביטחון, מתוך מניע לאומני או בזיקה לפעילות טרור, ונגזר עליו עונש של עשר שנות מאסר לפחות, ולאחר מכן שוחרר ממאסר במסגרת שחרור שבויים ישראלים או משא ומתן מדיני.
בקריאה שלישית תמכו בהצעה 34 חברי כנסת. 10 חברי כנסת התנגדו לה ואחד נמנע.
על פי ההצעה, לא יהיה זכאי מחבל ששוחרר במסגרת מחווה מדינית עד לתום תקופת המאסר שנגזרה עליו לדמי לידה, לגמלאות לנפגעי עבודה, גמלאות למתנדבים, דמי תאונה, דמי אבטלה, גמלאות להבטחת זכויות עובדים בפשיטת רגל או בפירוק תאגיד, גמלאות זקנה ושאירים וכן גמלת ניידות והלוואה לרכישת רכב.
"מדינת ישראל מתמודדת מזה שנים ארוכות עם התופעה הקשה של אזרחים ישראלים ותושבי קבע בפיגועים, פעולות טרור ופעולות חבלניות. בד בבד, נאלצה ישראל לבצע מספר פעמים שחרור מוקדם של אסירים ביטחוניים לרבות תושבי קבע", ציינו מנסחי הצעת החוק. לדבריהם, מצב שבו אסיר ביטחוני משוחרר טרם ריצוי תקופת מאסרו, בין היתר במסגרת עסקאות הנעשות עם ארגוני טרור, ובה בעת מקבל כתוצאה משחרורו המוקדם הטבות וכספים מקופת המדינה הינו מצב אבסורדי אשר אין להשלים עמו.
לדבריהם, אין דינם של אסירים ביטחוניים כדינם של אסירים אחרים משעה ששחרורם המוקדם של האסירים הביטחוניים נעשה בשל נסיבות חיצוניות דוגמת צרכים מדיניים או עסקאות חליפין ולא בשל החלטה בלתי תלויה של רשויות המדינה לקצר את עונשם. "לפיכך, אין הצדקה לכך שלהחלטה בדבר שחרור מוקדם בנסיבות כאמור תתלווה כבדרך אגב, בשל המצב החוקי הקיים, גם משמעות של מתן הטבות כספיות מקופת המדינה לאותם אסירים אשר לו הדבר היה תלוי ברשויות המדינה בלבד היו ממשיכים לשאת את עונשם. בכך, יתוקן ולו במעט העוול הנגרם בשל שחרורם המוקדם של אותם אסירים".
בין המתנגדים לחוק היה ח"כ אילן גילאון (מרצ). גילאון ציין בדיון כי הוא מתפלא על אנשים שהם משפטנים, שאינם מבחינים במקרה הזה בין שמיטה להר סיני. "יהיו העברות חמורות ככל שיהיו, איננו מבחינים בין דם לדם ואיננו מבחינים בין המניעים לביצוע העבירה ולכן אני לא מבין מה התועלת בחוק הזה", ציין.
ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) טען כי מדובר בהצעת חוק נקמנית שבאה לשרת אינטרסים פוליטיים ואידאולוגים של הימין. "אין כל קשר בין ביטוח לאומי למשפחות לבין מעשים כל שהם של אב המשפחה. הזכויות של ביטוח לאומי נצברות מתוקף האזרחות ויש דברים שאין מקום שהיד הארוכה של השלטון הימני תגיע אליהם. זה מצטרף לחוקים אחרים שמענישים אנשים מחוץ לבית המשפט", טען.

תאריך:  08/07/2014   |   עודכן:  08/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחבל משוחרר בעסקה לא יקבל דמי ביטוח לאומי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
טמטום
סתם אחד  |  8/07/14 08:33
2
מחבל לא יקבל. כל מחבל.. ל"ת
ד.ט.  |  8/07/14 09:36
3
צריך חוק בשביל זה -ממלכת חלם ! ל"ת
איריס כהן  |  8/07/14 10:55
4
מבטלים חוק שמלכתחילה היה מיותר ל"ת
שאול א.  |  8/07/14 11:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הכנסת הרחיבה את הגדרת ילד בחוק הביטוח הלאומי באופן שיכלול גם מי שלא מלאו לו 20 שנים והוא לומד במוסדות להשכלה גבוהה או במוסדות על-תיכוניים
אלעזר לוין
היועץ, עו"ד איל ינון, חושף בעיות חמורות בהצעת החוק שהגיש שר האוצר לכנסת    אפליה בין חיילים    מי שביקש לשרת ולא שירת - יופלה לרעה    גם עולים יופלו    פרס לספקולנטים ולאמידים    הדירות לא יוזלו    דורש "להכניס תיקונים ניכרים"
אלעזר לוין
31 בעד, 18 נגד    אושרו גם 4 הצעות חוק פרטיות בנושא זה    ח"כ שי לשר האוצר: "זו לא בושה להודות בטעות - כל הכלכלנים הבכירים מתנגדים לחוק זה"
עידן יוסף
ויכוחים בין משרדי האוצר והביטחון מעכבים מיגון והוספת אוטובוסים ביהודה ושומרון    משרד התחבורה: צריך גם הסברה – תח"צ לבדה לא תייצר ביטחון    ממסמך ממ"מ שהוגש לוועדה בנושא המגזר הכפרי מעלה: רמת השירות נמוכה ולא יכולה לשמש חלופה לרכב פרטי או לטרמפים
אלעזר לוין
אזורים ביטלה את הצעתה לרכוש את רוב נכסי אנגל משאבים תמורת אג"ח    "לייף השקעות ירוקות", בראשות יואב כפיר, מציעה לרכוש 60% מהחברה ב-43 מיליון שקל    מתמודדים נוספים: יצחק אמסלם, בר-משיח וזוזל, יוסי גידרון ואמות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il