X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אזעקה בתל אביב, בישובי הדרום ובראשון לציון

יירוטים מעל תל אביב; תקיפה בעזה

אזעקה נשמעה בגוש-דן ולאחריה שמעו תושבים רבים כמה פיצוצים בין היעדים שהותקפו - ביתו של בכיר בזרוע הצבאית של חמאס שהיה מעורב בחטיפת גלעד שליט הליגה הערבית פנתה למועצת הביטחון בדרישה לקיים דיון חרום
▪  ▪  ▪
אחת מתקיפות צה"ל ברצועה [צילום: פלאש 90]

לאחר כמה שעות הפוגה בירי הרקטות חידשו מחבלים פלשתינים את הירי מרצועת עזה לעבר ישראל. סמוך לשעה 08:30 נשמעה בתל אביב ובסביבותיה אזעקה. מייד לאחר מכן שמעו אזרחים רבים כמה פיצוצים. מדובר, ככל הנראה בחמישה יירוטים שביצעה מערכת כיפת ברזל באזור בית דגן. בעקבות הירי תקף חיל האוויר יעדים נוספים ברצועת עזה.
גורם צבאי בכיר העריך הבוקר (יום ד', 9.7.14) כי ייתכן שגם היום יבצעו המחבלים ירי רקטות לעבר ירושלים ולעבר חדרה, כפי שעשו אמש. לדבריו, צה"ל נערך לכך בשינויים שעשה בפרישת סוללות כיפת ברזל.
על-פי הנחיות עיריית ירושלים ופיקוד העורף, בעקבות ירי הרקטות אמש לעבר ירושלים, הוחלט כי הבוקר יתקיימו בבירה אך ורק קייטנות הפועלות באתרים ובמבנים שבהם קיים מרחב מוגן בטווח הגעה של עד דקה וחצי. מוסדות חינוך עירוניים בהם אין מרחב מוגן לא יפעלו.
בשעות הבוקר נשמעו אזעקות צבע אדום במועצות האזוריות שדות נגב ושער הנגב. לפחות רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח מבלי שגרמה לנפגעי גוף או לנזק.
מעט אחרי השעה 01:00 אחר חצות ירו המחבלים תשע רקטות גראד לעבר העיר באר שבע, המרוחקת כארבעים קילומטרים מן הרצועה. אחת הרקטות יורטה באוויר באמצעות מערכת כיפת ברזל ושמונה האחרות התפוצצו בשטחים פתוחים.
הלילה תקף צה"ל 160 מטרות ברחבי רצועת עזה. על-פי דיווחי הפלשתינים, אחד היעדים שהותקפו היה ביתו של ראאד אל עטאר, בכיר בגדודי עז א-דין אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, אשר היה מעורב בחטיפת גלעד שליט. אל עטאר לא שהה בביתו בעת ההפצצה. עוד חוסל מן האוויר המחבל חאפז חאמד שהיה מפקד בכיר בפלוגות אל קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי.
מתחילת מבצע 'צוק איתן' הותקפו ברצועת עזה כ-430 יעדים. כ-225 רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר ישראל וכ-40 מהן יורטו בידי מערכת כיפת ברזל. סמוך לרצועת עזה נמשכת ההיערכות לקראת האפשרות לפעולה קרקעית ברצועה. עד לשעות הערב צפויה להגיע לאזור חטיבת הנח"ל, אשר תצטרף לכוחות החי"ר והשיריון שכבר נמצאים בשטחי היערכות סמוך לרצועה.
מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל ערבי, פנה הלילה למועצת הביטחון של האו"ם בדרישה לקיים דיון חרום על "הקמפיין הקטלני שעורך חיל האוויר הישראלי בעזה", כלשונו. לטענתו, מדובר בהפרה של החוק הבינלאומי ושל אמנת ז'נבה.
האיחוד האירופי פרסם הודעת גינוי לירי הרקטות לעבר ישראל מצד אחד, אך גם לתגובה הצבאית הישראלית מן הצד השני. "האיחוד מגנה את ירי הרקטות מצד קבוצות חמושות ברצועת עזה לעבר ישראל. כמו-כן, אנו מגנים את תקיפות צה"ל שהובילו להרג אזרחים חפים מפשע, בהם ילדים. אנו קוראים לכל הצדדים לרסן את מעשיהם ולהגיע להפסקת אש", לשון הודעת האיחוד האירופי.

תביעות נזקים ב-10 מיליון שקל

שר האוצר, יאיר לפיד, הודיע הבוקר בוועדת הכספים כי משרדו מטפל בסיוע לכל הניזוקים מירי הרקטות בהיבט של פיצויים.
"יש בשלב זה 100 תביעות על נזקי רכוש בשווי 10 מיליון שקל. צוותי מס רכוש מגיעים מהר לשטח ומסייעים למי שרכושם נפגע כיצד לפעול. מס רכוש בדרך למקומות שנפגעו בלילה האחרון. הפיצוי נוכח מצב ביטחוני נבחן בתום המערכה. נטפל בהכל, גם על אובדן ימי עבודה וגם על נזקים ישירים. הכל יטופל", הצהיר.
לפיד סקר בפני חברי ועדת הכספים את התקציבים שמועברים ליישובי הדרום ועוטף עזה לסיוע בפעילויות הקיץ של ילדים ובני נוער באזורים אחרים בארץ, כדי שבני נוער לא יישארו בממ"דים.

הבגרות במתמטיקה - במקום ממוגן

ממשרד החינוך נמסר כי בחינת הבגרות מועד ב' במתמטיקה, הצפויה להתקיים מחר תתקיים בהתאם ובכפוף להנחיות פיקוד העורף העדכניות. ביישובים המצויים בטווח איום הטילים, במרחבים מנשה, עמק חפר, שרון, דן, שפלה, בית שמש וירושלים, תיערך הבחינה אך ורק במוסדות חינוך, בהם קיימים מרחבים מוגנים.

תאריך:  09/07/2014   |   עודכן:  09/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יירוטים מעל תל אביב; תקיפה בעזה
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי הפחדן מפקיר בטחון ישראל
ביבי הרופס  |  9/07/14 08:37
 
- אדריכל טילים על כל הארץ-ביבי
ראיס-פוטין-טיל400  |  9/07/14 12:38
 
- אדריכל טילים על כל הארץ-ביבי
ראיס-פוטין-טיל400  |  9/07/14 12:38
2
ביבי סמרטוט עלוב
דניאל24  |  9/07/14 09:29
3
לחסל בדחיפות את כל ראשי החמאס
דודי30  |  9/07/14 10:33
4
ברית בנינו לבין ה'.
שבת שבת שבת  |  9/07/14 10:37
5
יפה שהאירופים מגנים ערבים.
אהוד פרלסמן  |  9/07/14 11:12
6
שמעתי את הודעת האיחוד הנאצי
מקס פאואר  |  9/07/14 11:15
7
בעזה נשמעה אזעקת צבע ופחחות ל"ת
שמעון בלילתי  |  9/07/14 13:49
8
ביבי הגרוע בראשי הממשלה
הביבי חלש  |  9/07/14 15:03
9
12 מיל' ש.ח. במקום 6 לשבוע לעז
ראיס-פוטין-טיל400  |  10/07/14 08:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עמוס גלבוע
המטרות שהוצהרו - פגיעה בחמאס והפסקת הירי הן נכונות, כי הן מעורפלות ומשאירות חופש פעולה בידי צה"ל. אסור לשאוף למטרה לא ריאלית כמו השמדת החמאס, ושימת קץ לפרונקל שבעזה. היא מעוררת רק ציפיות שווא. האתגר הגדול של צה"ל: שיהיו מה שפחות תמונות הרס וחורבן ונשים מייללות. זאת משאת נפשו של החמאס, והפלשתינים בכלל
אפרים זלמנוביץ
בתהליך הגאולה אין מקום להענשה סביבתית, להוציא החלטת הממשלה אם נדרש ליצירת הרתעה, לצורכי ביטחון    אין למי מאיתנו האזרחים לקחת החוק לידינו ולפגוע בחפים מפשע
פסח רויטמן
הם יורים ללא שמץ של היסוס על אזרחים ואפילו מכוונים לשעות שבהם ניתן לפגוע בילדים ההולכים לבית-ספרם ואנו בתגובה מפציצים חולות ומבנים ריקים
מרדכי ליפמן
ישראל חייבת להתבונן באומץ אל מערכת יחסיה עם הפלשתינים. לא לאפשר הטחת האשמות בציבור ובמדינת ישראל, על אירועים חמורים, ככל שיהיו, מבלי להזכיר לפלשתינים את חטאיהם הגדולים משלנו באלפי מונים
ד"ר אפרים כהנא
החלופות המועדפות על ממשלת ישראל, להלן תוכנית ב', כוללות מתן אוטונומיה לפלשתינים וסיפוח השטחים בהם מרוכז רוב יהודי, קרי גושי התנחלויות. ההנהגה הפלשתינית אינה רואה באף אחד ממרכיבי הפתרון אותם מציעה ממשלת ישראל כישימים. נראה כי המרחק אל היעד מעולם לא נראה רחוק יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il