X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופטת דניאלה שריזלי: כאשר הפרקליטות מבקשת להקל בעונש, זה הופך את האכיפה למגוחכת מנהל רשות המיסים לשעבר: אין טעם לרדוף אחרי נישומים שלא ישלמו
▪  ▪  ▪
שריזלי. "שמעתי ונפלתי מהכסא"

הבעיה המרכזית באכיפת דיני המס היא העובדה שהפרקליטות מדברת בשני קולות: בערכאה הדיונית היא מבקשת להחמיר בענישה, ובערכאת הערעור היא מוכנה להקל בעונש. כך אומרת (יום ד', 9.7.14) שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דניאלה שריזלי, בכנס לשכת רואי חשבון. "כאשר הפרקליטות עושה יד אחת עם הסניגור, זה הופך את האכיפה למגוחכת. רשות המיסים אוכפת את החוק במינון נמוך ולא העבריינים הכבדים הם המועמדים לדין", הוסיפה.
שריזלי סיפרה: "שמעתי ונפלתי מהכסא", כאשר שמעה שיש לה במלאי רק 95 תיקי מיסים - מתוכם 85 תיקים טכניים ועשרה מהותיים. הבדיקה נעשתה כאשר שריזלי מונתה לפני שבועיים לכהונה בפועל בבית המשפט המחוזי והיה עליה לחלק את התיקים בין חבריה.
לאור זאת סבורה שריזלי, כי האכיפה הפלילית היא האפקטיבית, "כי מי שיש לו כסף - ישלם השנה את הכופר ובשנה הבאה את הקנס, ולא אכפת לו". היא דיברה במושב על אכיפה מינהלית בדיני המס בכנס לשכת רואי חשבון. לדברי שריזלי, אין בעיה להפיק נתונים על סרבני מס, אבל לרשות המיסים אין מי שיטפל בהם. "רשות המיסים חייבת להגביר את האכיפה הזאת", קבעה. לצד זאת, אמרה, חינוך והסברה יכולים גם הם להוביל לתוצאות חיוביות בתחום הציות לדיני המס, והתקשורת חייבת לפרסם את הענישה כדי להרתיע.
מאסר אחרי 12 שנים
התוצאה של המצב כיום, אמרה, היא שרק מי שהולכים לצבא וממלאים את כל החובות, הם גם אלו שמצייתים לחוקי המס. "זה לא מקובל עלי. זו אמירה חברתית חמורה", הדגישה. לדברי שריזלי, מחקרים הוכיחו שברוב המקרים עונשים מחמירים לא מרתיעים, ולכן הפתרון אינו מצוי בידי בית המשפט. על כך העיר פרופ' יורם עדן, כי עצם הרישום הפלילי הוא משמעותי ומהווה ענישה.
בשולי הדברים סיפרה שריזלי על עורך דין שלא הגיש דוחות מאז שנת 2002, ואחרי שורה ארוכה של דחיות מצידו בכל ההליכים נכנס לכלא רק ב-1.6.14. "אין אכיפה אפקטיבית", טענה שריזלי. "הייתי מצפה שיהיו הרבה יותר תיקים". לדבריה, גם לרואי החשבון יש לעיתים חלק בסחבת, שכן יש בהם שאינם מגיעים לדיונים בפקידי השומה. עוד אמרה, כי יש מקרים בהם הפרקליטות מסכימה לענישה מקלה עוד יותר מזו שמטיל בית המשפט.
עו"ד ורו"ח אלי אור הציג במושב את המחקר שערך עם עדן, ולפיו שיעור הטלת הסנקציות המינהליות על חברות פרטיות שאינן מגישות דוחות שנתיים הוא אפסי. לדבריו, מצב זה פוגע קשות באכיפה ובהרתעה, והוא נמשך למרות הערותיו של מבקר המדינה והנחיות של רשות המיסים עצמה. "יש הרבה אנשים, במיוחד ברשות המיסים, שכעסו על העבודה הזאת", העיר והוסיף שבמצב הנוכחי אין מקום לחובת דיווח כללית. לדעת אור, ייתכן שיש מקום לטענה של אכיפה בררנית כאשר שיעורה הוא 10% בלבד.
עיצום כספי במע"מ
מנהל רשות המיסים לשעבר, יהודה נסרדישי, אמר בעקבות המחקר, כי רוב החברות הפרטיות שלא מגישות דוחות הן כאלו שבעליהן מסוכסכים, ולא שילמו לרואי החשבון ולמנהלי הכספים שלהם. לדברי נסרדישי, אין טעם להשקיע משאבים שבמחסור במרדף אחרי חברות כאלו, שתוחלת המס מהן תהיה אפסית.
סמנכ"ל רשות המיסים לשעבר, ד"ר חיים גבאי, אמר גם הוא שאין מקום לחובת דיווח כללית שתהיה "נמר של נייר" כלשונו. לדבריו, איש אינו יודע לאמוד מהו היקף ההון השחור, "כי אם מישהו היה יודע - לכו תקחו אותו". גבאי העיר, כי הגיע למסקנה שפקידי שומה שונים מתייחסים בצורה שונה להטלת קנסות מינהליים, בהתאם למידת האוריינטציה הפלילית של העומדי בראשם.
עו"ד יעל אריה-הלדמן, סגנית היועץ המשפטי לרשות המיסים, אמרה שהרשות פועלת לכך שאכן התיקים הנכונים יועברו להליך הפלילי. היא הציגה את כוונת הרשות להפעיל עיצום כספי גם במע"מ, במסגרת הצעת החוק להעמקת הגבייה הנדונה בכנסת, והדגישה שהוא יבוא במקום הליך פלילי ולא רק במקום הקנס האזרחי.

תאריך:  09/07/2014   |   עודכן:  09/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שני קולות לפרקליטות בדיני מס"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שיריזלי רעה טיפשה ומטייחת
החושף  |  12/07/14 09:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מנהל בתי המשפט: נשיאי בתי המשפט התבקשו להתחשב בעורכי דין שיבקשו דחיות בשל המצב הביטחוני, ובמיוחד באימהות עובדות
יצחק דנון
ש.ת.י כל הבשר תובעת 100,000 שקל בטענה ללשון הרע בכתבה על ליקויים בפיקוח הווטרינרי של משרד הבריאות על ספקי בשר
אלעזר לוין
בעל השליטה באפקון ושלמה החזקות נפטר אתמול בפתאומיות בגיל 67    שלמה החזקות שהחליטה לסיים את המו"מ לרכישת מניות סונול מגרנית הכרמל של עזריאלי    "סיימה" את המו"מ, ולא "הפסיקה"   גם בעל השליטה בחברה המוכרת, עזריאלי, נפטר, אך החברה לא הודיעה מצידה על סיום המו"מ, כנראה עקב היותה חברה ציבורית
אביב לוי
רשת הדיסקאונט רמי לוי נסחרת בשווי של 2.3 מיליארד שקל, ורשת שופרסל איבדה 22% בחודש    המשקיעים הזרים הגדילו את השקעתם ברמי לוי בכ-40 מיליון שקל    מניית רמי לוי זינקה בכ-500% בשווי מאז שהונפקה ב-2007
אלעזר לוין
לקה אתמול בשטף דם במח ונפטר במפתיע בגיל 67    בעליה של חברת הביטוח ש. שלמה    עמד לרכוש מעזריאלי את סונול ב-450 מיליון שקל    67,500 כלי רכב    השקעות בנדל"ן, יבוא רכב, תעשיה ומלונאות    היורשים - ילדיו עופרה, אסף וטובי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il