X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פוסק: ועדת עררים בביטוח הלאומי רשאית להזמין מעקב סמוי אחרי מבוטח בתנאי שאין בביצועו הפרה של החוק; צריכה להודיע לו על המעקב רק אחרי שקיבלה החלטה בעניינו
▪  ▪  ▪
לשקול העברה לגורם חיצוני

ועדה רפואית לעררים של נפגעי עבודה (במסגרת הביטוח הלאומי) רשאית להזמין מעקב סמוי אחרי מבוטח התובע פיצוי, והיא אינה מחויבת להודיע לו על כך עד לקבלת ההחלטה בעניינו. כך קובע (30.6.14) שופט בית הדין הארצי לעבודה, אילן איטח.
לדברי איטח, התקנות מאפשרות במפורש לבצע מעקב כזה, כולל צילומים, כל עוד הם נעשים ברשות הרבים ואינם עוברים על חוק כלשהו (ובמיוחד על חוק הגנת הפרטיות). "חלק ניכר מסעיפי הליקוי לפי התקנות הם סעיפי ליקוי תפקודיים, שלא אחת יש קושי לבוחנם במסגרת בדיקה קצרה של הוועדה. לפיכך, מקום שבו מתעורר ספק בנוגע למצבו האמיתי של המבוטח - ספק שניתן להתירו במעקב סמוי, אזי ניתן להידרש לכלי חקירתי זה.
"על כל פנים, כנגד הפגיעה של המעקב הסמוי בזכויות המבוטח עומדת תכליתו של המעקב - לאפשר קביעת מצבו של המבוטח לאשורו, קביעה שכשלעצמה נועדה להבטיח שרק הזכאים באמת לסיועו של המוסד, יקבלו אותו", אומר איטח. לצד זאת הוא מעיר, כי ראוי שהמוסד ישקול האם ניתן לבצע את החקירות באמצעות גורם חיצוני נפרד ולא בעצמו.
לגבי ההודעה למבוטח על המעקב קובע איטח, כי על הוועדה להחליט בנושא במזכר שיוצמד לפרוטוקול הדיון, אך לא ייכלל בפרוטוקול שיישלח למבוטח. רק לאחר שתתקבל החלטה בעניינו, יש להעביר אליו את הפרוטוקול של הישיבה בה התקבלה ההחלטה ובו לתת ביטוי לקיומו של המזכר שהזמין את המעקב.
הדברים אמורים בהחלטת בית הדין הארצי לקבל את ערעורו של הביטוח הלאומי על פסיקת בית הדין האיזורי בבאר שבע, לפיה היה עליו להודיע לאורן אליהו על הכוונה לנהל מעקב אחריו לאחר שהתעורר ספק בדבר היקף פגיעתו בתאונת עבודה. סגנית הנשיא ורדה וירט-ליבנה והשופטת לאה גליקסמן הצטרפו לפסק דינו של איטח. את הביטוח הלאומי ייצגה עו"ד יפית מזרחי-לוי, ואת אליהו - עו"ד גלעד מרקמן.

תאריך:  13/07/2014   |   עודכן:  13/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הארצי קובע נהלים למעקב אחרי מבוטח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה הצהיר כי ישראל תעשה כל שנדרש - צבאית ודיפלומטית - על-מנת להחזיר את השקט לתושבי המדינה לתקופה ממושכת    "פועלים לפגיעה באזרחים פלשתינים, אך זה קשה באזור מאוכלס כל כך"
עידן יוסף
נולדה המשוררת והמלחינה נעמי שמר
יצחק דנון
עובדי החברה טוענים שצברה חובות של 10 מיליון שקל, מתוכם לפחות 1.2 מיליון שקל כלפיהם, ואינה יכול לעמוד בהתחייבויותיה לאחר שכספיה עוקלו
יצחק דנון
בנק הפועלים מבקש כונס לאור חוב של 12 מיליון שקל והתנפלות נושים על מחסני החברה    חברת פריניר מבקשת פירוק בשל חוב של 1.2 מיליון שקל
איתמר לוין
יאיר נורי הורשע במחיקת תיעוד להפעלת כוח בלתי סביר נגד מפגין בבילעין    בית המשפט דחה את גירסתו כאילו התרברב במחיקה רק כדי למצוא חן בעיני חבריו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il