X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
באי-כוחן של חברות הנתיב המהיר ושפיר הגישו בקשה לעיכוב ביצוע פסק דין - ביום בו אמור היה להיכנס לתוקף, ואף הסתירו את העובדה שפנו ברגע האחרון
▪  ▪  ▪
עמית. "הרבה לפנים משורת הדין" [צילום: גילי קרן]
אפילו לא דגדוג
השופט יצחק עמית היה צריך לנקוט באחד משלושה צעדים: לדחות על הסף את הבקשה כפי ששקל; לדרוש מעורכי הדין להודיע מדוע לא יחויבו אישית בהוצאות; או לחייב את הנתיב המהיר ושפיר בהוצאות כבדות בהרבה לטובת אוצר המדינה, בהיקף של חמש ספרות. 5,000 שקל מקופתן של חברות בעלות מחזור של מאות מיליוני שקלים - זה אפילו לא דגדוג, וזה לא ילמד אותן, את עורכי דינם ואת כל הציבור שלא לפעול בצורה חסרת אחריות שכזו.

עורכי דין הגישו לבית המשפט העליון בקשה בדקה ה-91, לאחר שיהוי בלתי מוצדק של חודש ותוך הכנסתו של בית המשפט לסד זמנים דחוק ביותר. כך אומר (10.7.14) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית - שנענה לבקשה למרות ביקורתו הקשה.
בית המשפט המחוזי בירושלים דחה בחודש שעבר את בקשת חברות הנתיב המהיר ושפיר הנדסה שלא לחייב אותן לחשוף מידע מסחרי בפני חברת כביש חוצה ישראל, וחייב אותן לחשוף אותו עד 10.7.14. רק באותו מועד הוגש ערעור לבית המשפט העליון, ולצידו "בקשה למתן סעד זמני לתקופת הערעור". עמית מציין, מדובר בבקשה בת 88 סעיפים המשתרעים על פני 17 עמודים, שלצידם 250 עמודי נספחים.
את המבקשות מייצגים עוה"ד דניאל אברבנאל, ניר פרידמן ואייל יעקבי, ועל הבקשה שהגישו אומר עמית: "לא נכתב בכותרת כי מדובר בבקשה דחופה ולא נכתב בעמוד הראשון כי פסק הדין אמור להיכנס לתוקפו היום. רק בעמוד 9 בסעיף 51 לבקשה (מתוך 88 סעיפי הבקשה) נכתב בהיחבא ובלקוניות כי פסק הדין אמור להיכנס לתוקפו ביום 10.7.2014.
"נשגב מהבנתי מדוע המבקשות - שעמד לרשותן כמעט חודש שלם להגיש את הערעור - נזכרו להגיש את הערעור ב'דקה ה-91' ומדוע לא טרחו לציין במפורש ובמודגש בכותרת הבקשה, כי אם לא יינתן צו היום הערעור יהפוך לאקדמי, כטענתן בבקשה. אין לבעל דין זכות מוקנית כי החלטה בעניינו תיתן באותו יום שהוא מגיש את בקשתו. בית המשפט אינו אמור למצוא עצמו בסד זמנים מלאכותי שבעל דין מכתיב לו, במיוחד לא בעל דין שהשתהה כחודש ימים בהגשת בקשתו. התנהגותן של המבקשות אינה עולה בקנה אחד עם מושכלות יסוד של בעל דין המבקש לשמור על האינטרסים שלו-עצמו והיא קולעת את בית המשפט לסד זמנים דחוק ביותר, ללא כל הצדקה".
לדברי עמית, "שקלתי אם נוכח התנהלותן של המבקשות - בהגשת בקשה מעין זו בדקה ה-91 אף מבלי להפנות תשומת לב בית המשפט כי המדובר בבקשה שתפוגתה חלה ביום הגשתה - אין מקום לדחות את הבקשה על הסף, מה שהיה מייתר לחלוטין את הערעור. לא בלי לבטים, והרבה לפנים משורת הדין, אני נעתר לבקשה במובן זה שניתן צו ארעי זמני המורה על עיכוב פרסום המידע שבמחלוקת עד להחלטה אחרת". הוא חייב את הנתיב המהיר ושפיר בהוצאות של 5,000 שקל לטובת אוצר המדינה.

תאריך:  13/07/2014   |   עודכן:  13/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד הכניסו את העליון לסד זמנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בהחלטה נדירה החמיר המחוזי את עונשו של מי שהתנכל לערבים ממאסר על תנאי לשנת מאסר בפועל, תוך ביקורת קשה על גזר הדין שפסקה השופטת רמה לאופר-חסון
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי בחיפה: שופט בית משפט השלום בעכו, זיאד סאלח, פעל בניגוד לסדרי הדין הפלילי ופגע בזכויותיה של נאשמת
איציק וולף
סוכנות האו"ם לפליטים דיווחה על יציאת כ-1,500 פלשתינים מבתיהם שבצפון רצועת עזה בעקבות ההתראות של ישראל בדבר תקיפה מסיבית צפויה    חיילי השייטת חדרו לצפון הרצועה מן הים ופגעו באתר ששימש לשיגור רקטות ארוכות טווח
יצחק דנון
העילה הנטענת: החברה המנהלת את קרנות הפנסיה הוותיקות כנראה אינה משלמת לעמיתים הפרשי ריבית והצמדה בגין התקופה שבין בקשת המשיכה לבין ביצועה
יצחק דנון
העילה הנטענת: החברה משתמשת בתחנותיה במשאבות שאין להן אישור כיול בר-תוקף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il