בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 200 מיליון שקל נגד חברת כרטיסי האשראי ישראכרט, לאומי קארד ופועלים אקספרס, בטענה לגביית עמלות המרה שלא כדין.
בתביעה, שהוגשה (7.7.14) לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עו"ד דביר לנגר, נאמר, כי הנתבעות מבצעות פעולת המרה כאשר לקוחותיהן מבצעים רכישות בחו"ל. עלות ההמרה ללקוח נובעת משני גורמים עיקריים: א. עמלה אחוזית גלויה הנקראת על-ידי הנתבעות באופן מטעה "עמלת המרה". ב. עמלת הפרשי שער סמויה הנובעת מההפרש בין השער היציג לבין שער "המחאות מכירה" המפורסם על-ידי בעליהן של הנתבעות, הבנקים הפועלים ולאומי.
לאחר שהנתבעות מייקרות את העסקה באמצעות עמלת הפרשי השער שאינה זוכה לגילוי נאות, נטעםן בתביעה, הן מוסיפות עמלה אחוזית אותה הן מגלות בתעריפונים שלהן. לעומת זאת, חברת כ.א.ל מגלה כדין את שיעורי העמלות ודרך חישובן - בעוד הנתבעות נמנעות מגילוי שכזה ובכך מונעות מהלקוחות לקבל החלטות מושכלות ומפרות את חובת הנאמנות שלהן ללקוחותיהן.
לדברי התובעים, קיומו של הסדר כובל בין הנתבעות בקשר לפעילות התמחור והשרות, מאפשר להן לספק שירותים בערכים מופקעים ולהימנע מגילוי נאות לגבי עלות השירות הניתן, וכל זאת על חשבון הציבור בכללותו. את התביעה הגישו מנשה דלל ועמותת תועלת לציבור וטרם הוגשו כתבי הגנה.