X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אזעקות אחר-הצהריים ברחבי גוש-דן, בבאר שבע וברמת הגולן שתי אחיות נפצעו בינוני עד קשה רקטה פגעה בכניסה לקיבוץ בגולן ערוץ הטלוויזיה של חמאס שידר צילומים שנעשו באמצעות המזל"ט שיורט הבוקר מעל אשדוד
▪  ▪  ▪
פגיעות ישירות למרות הכיפה [צילום: פלאש 90]

נמשך ירי הרקטות האינטנסיבי לעבר מרכז הארץ ודרומה וגם לעבר רמת הגולן. שתי אחיות בנות 10 ו-13 נפצעו באורח בינוני עד קשה מפגיעת רקטה ביישוב הבדואי לקייה. אחת האחיות נפצעה מרסיס בבטנה ומצבה מוגדר קשה. אחותה נפגעה ברגלה. השתיים פונו לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה. מבית החולים נמסר כי נשקפת סכנה לחיי הילדה בת ה-10.
הפגיעה הקשה אירעה כשמחבלים ירו שתי רקטות מרצועת עזה לעבר באר שבע. אחת הרקטות יורטה על-ידי מערכת כיפת ברזל. קשיש בן 81 נפצע קשה בראשו כשנפל במהלך ריצה למרחב מוגן בבאר שבע. צוות של מגן דוד אדום העניק לו טיפול ופינה אותו לבית החולים סורוקה בעיר. זמן קצר לאחר מכן נשמעה אזעקה גם בדימונה.
ח"כ דב חנין (חד"ש) פנה הערב בדחיפות לשר הביטחון, בדרישה למיגון האזרחים ביישובים הבדואים בנגב. "אני מקבל בימים אלה תלונות רבות מאזרחים בדואים בנגב בדבר העדר מוחלט של אמצעי מיגון והגנה עליהם ועל היישובים בהם הם מתגוררים", אמר. לדבריו, לא מתקבל על הדעת כי אוכלוסייה גדולה זו אשר נמצאת בטווח האש תסבול מהעדר מוחלט של אפשרויות מיגון כמו גם העדרן של אזעקות והנחיות פיקוד העורף אשר אינן זמינות לציבור זה בשפתו. "אני קורא לך לפעול באופן מיידי על-מנת לספק מיגוניות, אזעקות ואת מירב ההגנה הנדרשת לאזרחים אלה", ציין.
סמוך לשעה 18:00 התפוצצה רקטה בכניסה לקיבוץ ברמת הגולן. לא היו נפגעים, אך שריפה פרצה במקום. זו הפעם השנייה היום שבה נשמעת אזעקה ברמת הגולן. צה"ל השיב בירי לעבר האזור בסוריה שממנו נורתה הרקטה לרמת הגולן.
אזעקה נשמעה באזור השעה 17:00 גם בתל אביב ובגוש-דן. מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות. חמאס קיבל אחריות לירי ארבע רקטות M-75 לעבר גוש-דן.
אזעקות נשמעו במהלך היום כולו באזור שער הנגב ויישובי עוטף עזה. בהתפוצצות רקטה בשדרות נגרם נזק רב לכלי רכב חונים ולבית סמוך למקום הנפילה‬. לא היו נפגעי גוף. רקטה אחת פגעה בגינה ציבורית באחד היישובים וגרמה לנזק. בתגובה לירי תקף צה"ל את מתחם השיגור שממנו נורתה הרקטה.
חייל צה"ל נפצע קל מהתפוצצות פצמ"ר במועצה האזורית אשכול. הוא פונה לקבלת טיפול בבית חולים.

צילומים מהמזל"ט של חמאס
שלושה דגמים למזל"ט של חמאס [צילום: מן הטלוויזיה]

ובתוך כך פרסם ערוץ הטלוויזיה אל-אקצה, של ארגון החמאס, צילומים שנעשו, ככל הנראה, באמצעות כלי הטיס הבלתי מאויש שהופל הבוקר סמוך לאשדוד. כלי הטיס חדר לשמי ישראל מרצועת עזה והופל באמצעות סוללת טילי פטריוט.
בסרטון ניתן לראות כי על-כנפי כלי הטיס הבלתי מאויש ישנם מעין טילים. אולם, על-פי ההערכות, לא הצליח חמאס לפתח לעצמו את הטכנולוגיה המאפשרת שיגור טילים מכלי טיס בלתי מאויש, בדומה ליכולת המצויה בידי ישראל.
לטענת הפלשתינים, מלבד כלי הטיס שיורט הבוקר חדרו לשטח ישראל כלי טיס נוספים. "כלי הטיס חדרו לעומק ישראל, למרחק של יותר מ-60 ק"מ מעזה", ציינו היום גורמים בזרוע הצבאית של חמאס. לטענתם, אחד מכלי הטיס צילם גם את הקריה בתל אביב. עם זאת, לא ברור האם מדובר בגיחת צילום שנעשתה היום או בעבר.
על-פי הודעת הזרוע הצבאית של חמאס, מדובר בכלי טיס מסוג 'אבאביל 1' המשמשים לאחת משלוש המשימות הבאות: תצפית, השלכת חומרי נפץ והתרסקות על המטרה. ככל הנראה, המזל"ט שנראה בסרטון הוא מהדגם המשמש להשלכת חומרי נפץ על מטרות מן האוויר.

'צוק איתן' במספרים

מדובר צה"ל נמסר כי מאז תחילת המבצע הותקפו 1,471 מטרות טרור ברצועה, בהן מעל 779 משגרים, 130 מחנות צבאיים ו-97 בכירים בחמאס. בנוסף, בוצעו כ-220 תקיפות על מנהרות ברחבי הרצועה. מאז תחילת המבצע בוצעו למעלה מ-145 יירוטים של כוחות "כיפת ברזל" כנגד רקטות שכוונו לריכוזי אוכלוסין.

תאריך:  14/07/2014   |   עודכן:  14/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בת 10 ובת 13 נפצעו מפגיעת רקטה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
את המזל"ט הם קנו בטויז אר אס
מקס פאואר  |  14/07/14 18:05
 
- הוצאת מילים מפי-צעצוע+שלט
58  |  14/07/14 18:19
2
יעלון אכזבה הפקיר ישובי עוטף
ראובן גרפיט  |  14/07/14 20:43
3
כולם מבינים כי ביבי הוא האסון ל"ת
רפסיהו פאקה  |  14/07/14 20:48
4
סופו של שפנפניהו בשלטון
ביבי הלחיץ  |  14/07/14 20:52
5
נתניהו, על תחמיץ הזדמנות
בו שלמה  |  14/07/14 21:28
6
ביבי עבד על מעריציו השוטים
יושר ויושרה  |  14/07/14 21:30
7
לא למגן את הבדואים
בני ישראל  |  15/07/14 08:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עו"ד חיים שטנגר
כבוגר כמה וכמה מלחמות, זוכר אני - היטב - כי ברגע שהחלו לרעום התותחים ונמשכו ההפגזות והירי משאר כלי משחית, נדם קולן של הציפורים. פתאם השתררה דממה כבדה בעמק, כמאמר השיר. והנה - כאן - בסדום סיטי תל אביב, לא הפסיקו הציפורים - ולו גם לרגע - זמרתן
עמוס גלבוע
ארה"ב מכריזה מצד אחד ש"זכותה של ישראל להגן על עצמה", ובאותה נשימה קוראת "לשני הצדדים לגלות ריסון ולא להסלים". כלומר, היא מגבילה את זכות ההגנה העצמית של מדינת ישראל. ככה לא מתייצבים לימין בעלת הברית האמינה היחידה של ארה"ב באזור הנאבקת מול הטרור במלוא אכזריותו. מה הפלא שארה"ב מסוכסכת כיום כמעט עם כל בעלות בריתה באזור ועל כן חסרה מנופי השפעה?
עופר וולפסון
"המצב המיוחד" בעורף הוארך ב-24 שעות בלבד    האוצר טרם החל בתהליך הסדרת הפיצויים לשכירים ובעלי עסקים קטנים    שר האוצר: "לא בגלל מגבלות תקציב נמנע מעצמנו לפעול בעזה נגד ארגון טרור רצחני, המשק הישראלי חזק מספיק"
עידן יוסף
השרה לנדבר: "בדקנו קשר איתם ולא שמענו מהם ולו תלונה אחת    בכנסת קוראים למשרד העלייה והקליטה להגמיש המדדים לתמיכות לעידוד עלייה
עידן יוסף
בהמשך לפעילות המבצעית במסגרת מבצע "צוק איתן", אליו יצא צה"ל על-רקע ירי הרקטות הנרחב ליישובי הדרום, נמשכות תקיפות אינטנסיביות של יעדי טרור ברצועת עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il