X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה יוצא בפומבי נגד היועץ המשפטי לכנסת, ומעריך שהצעת החוק מע"מ 0% תעמוד במבחן בג"ץ ח"כים מכל הסיעות תוקפים את החוק נשיא הקבלנים מציע להחיל אותו רק על דירות שיבנו לאחר החקיקה
▪  ▪  ▪
ליכט. אור ירוק משפטי [צילום: שלומי מזרחי]

"החוק למע"מ 0% על דירות יד ראשונה לצעירים אינו אידיאלי, אבל להערכתי יעמוד במבחן חוקתי של בית המשפט העליון" - אמר (יום ד', 16.7.14) המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט. הודעתו מנוגדת לחוות דעת בכתב של היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, שלפיה החוק אינו עומד במבחן "התכלית הראויה", ולכן יפסל על-ידי בג"ץ לאור הפרת עקרון השוויון.
עו"ד ליכט אמר כי היועץ המשפטי לממשלה התנגד להצעת החוק, אך שינה את דעתו לאחר שהוכנסו בה תיקונים מהותיים: נקבע כי גם מי שלא שירתו יקבלו פטור על דירות שמחירן עד 950 אלף שקל, וכן הוקלו התנאים לקבלת הפטור לדירות שמחירן עד 1.6 מיליון שקל. ליכט אמר כי המשפטנים אינם בודקים את הצד המקצועי-כלכלי של הצעת החוק, אלא רק את הצד המשפטי שלה.
היו"ר: נביא את החוק לאישור סופי תוך שבועיים
יו"ר ועדת הכספים ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), אמר כי בדעתו לסיים את הדיון על הצעת החוק תוך שבועיים, ולהביאו לאישור הכנסת עוד במושב הקיץ הנוכחי, המסתיים בראשית אוגוסט. הוא אמר כי אם החוק לא יאושר עתה, צפויה דחייה של ארבעה חדשים באישורו, והדבר יחריף את הקיפאון הנוכחי בשוק הדיור. עם זאת יש לזכור, שהוא עצמו אמר שעדיף לתת מענקים מאשר לבטל מע"מ; לא ברור אם יציע תיקון יסודי לחוק בכיוון זה.
נשיא הקבלנים נסים בובליל הציע להחיל את הפטור ממע"מ רק על דירות שיבנו לאחר שהחוק יכנס לתוקף. כך הוא מקווה להפשיר את הקיפאון הנוכחי השורר בשוק הדירות העממיות, מכיוון שהקונים-בכח יידעו, שיקבלו פטור ממע"מ רק על דירות שבניתן תתחיל לאחר הפעלת החוק, הצפויה ב-1 בספטמבר.
כמעט כל חברי הכנסת שהשתתפו בבדיון הביעו התנגדות להצעות החוק, מזוויות שונות. רשימת המתנגדים כוללת את נציגי כמעט כל סיעות הבית - כרמל שאמה-הכהן מהליכוד, זבולון כנפט מהבית הלאומי, אראל מרגלית וסתיו שפיר מהעבודה, אלעזר שטרן מהתנועה, משה גפני מיהדות התורה ונציגי הסיעות הערביות.
מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, בן ציון ליברמן, אמר בדיון כי חוק זה כשלעצמו לא יביא להוזלת הדירות, ולכן מוצע לשלב אותו עם תוכנית הרשות למכור דירות ב"מחיר מטרה", שכבר אושרה על-ידי מועצת הרשות (להפעלת תוכנית זו אין צורך בחקיקה).
נשיא לשכת רואי החשבון, דוד גד גולדברג, התריע שהחוק המוצע יגביר את אי-השוויון בין האזרחים.
לאור הדעות הסותרות של משפטנים בכירים בשירות המדינה בנושא זה, נראה כי לא יהיה מנוס מהעברת החוק לביקורת של בית המשפט העליון. הדבר יכול להיעשות לאחר אישור החוק בקריאה שניה ושלישית בכנסת. אדם הנוגע בדבר (כגון מי שקונה דירה יד ראשונה ועלול להיפגע אישית) או גוף ציבורי, שיעתור לבג"ץ נגד החוק, בטענה שהוא סותר חוק יסוד.
בית המשפט העליון עשוי, במקרה כזה, להוציא צו מניעה שיעכב את הפעלת החוק עד למתן החלטה של בית המשפט.
אפשרות אחרת היא, כמובן, שוועדת הכספים לא תאשר את הצעת החוק, או שתכניס בה שינויים שיבטלו את הצורך לפנות נגדו לבית המשפט העליון.

תאריך:  16/07/2014   |   עודכן:  16/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליכט: חוק מע"מ 0% יעמוד במבחן בג"ץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לחוק הזה אסור לעבור
י.צ.  |  17/07/14 00:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
קוראות ליו"ר רשות מקרקעי ישראל שלא להכליל את הקבוצות בעסקות "מחיר מטרה"    הקריאה באה מאוחר מדי - הכללת הקבוצות כבר אושרה
איתמר לוין
בית המשפט קבע: אין צורך לאשר את הבקשות לתביעות נגזרות נגד נוחי דנקנר והדירקטורים לשעבר באי.די.בי בשל חלוקת הדיבידנדים בקונצרן וניתן לדון בהן מיד לגופן
יפעת גדות
30% מהתלמידים במערכת החינוך נמצאים ב'נשירה סמויה' מבית הספר    כך נחשף בוועדה לזכויות הילד בכנסת    יו"ר הוועדה אורלי לוי-אבקסיס: על משרדי החינוך והאוצר להוסיף תקנים לקציני ביקור סדיר כדי שיוכלו להגיע לכל אחד ואחד מהתלמידים שנמצא 'מתחת לרדאר' של המערכת
יפעת גדות
"לדחות בשנה את המכרז החדש להוראת ילדים חולים בביתם"    קוראות הוועדה לזכויות הילד וועדת החינוך בכנסת    הורים לילדים חולים בטענות קשות נגד משרד החינוך על הפחתת שעות לימוד ופגיעה באיכות המורים
מירב ארד
באגודת מורי הדרך נרשם ביטול מוחלט של כל ימי הסיורים והטיולים שתוכננו מתחילת המבצע ועד סוף השנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il