X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחבלי חמאס חדרו במנהרה והספיקו להסתובב באין מפריע סמוך לקיבוץ עין השלושה בטרם ירו טיל נ"ט לעבר ג'יפ צה"ל והרגו את רס"ן אמוץ גרינברג (45) וסמל אדר ברסנו (20) שמונה מן המחבלים הצליחו לשוב בשלום לרצועת עזה יו"ר רשות ניירות ערך: גרינברג היה מעמודי התווך של הרשות
▪  ▪  ▪
גרינברג. בכיר ברשות ני"ע

תשעה מחבלים שהצליחו לחדור לישראל הם שהרגו הבוקר את הקצין רס"ן אמוץ גרינברג, בן 45 מהוד השרון, ואת סמל אדר ברסנו, בן 20 מנהריה. כך עולה מתחקיר שערך צה"ל. הלוויתו של סמל ברסנו תתקיים מחר אחר-הצהריים בבית העלמין הצבאי בנהריה. מסע ההלוויה ייצא משעה 17:00 מבית המשפחה.
ובתוך כך, לאחר צאת השבת נתקל כוח מחטיבת הצנחנים במחבל שיצא מפיר מנהרה סמוך לאחד הקיבוצים בעוטף עזה. המחבל פתח בירי לעבר החיילים ואלה השיבו אש והרגו אותו. בתקרית אחרת זיהה כוח צה"ל שני מחבלים מגיחים מתוך פתח מנהרה בשטח ישראל. החיילים ירו לעבר המחבלים והרגו אותם. על גופותיהם נמצאו חומר הרדמה ואזיקונים המעידים על כוונתם לבצע פיגוע חטיפה של חייל צה"ל או של אזרח ישראלי.
חייל צה"ל נפצע במוצאי השבת באורח קשה כשמערכת ההגנה 'מעיל רוח' המותקנת בטנקים של צה"ל פגעה בו. התקרית אירעה במהלך פעילות של חיל השיריון ברצועת עזה. מחבלים שיגרו טיל נ"ט לעבר הטנק וכתוצאה מכך הופעלה המערכת ופגעה בחייל. הוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע. בצה"ל פתחו בתחקיר של נסיבות המקרה.
תחקיר צה"ל שנערך בעקבות התקרית הקטלנית שאירעה הבוקר (שבת, 19.7.14) תשעת המחבלים, אנשי חמאס, חדרו עמוק לתוך שטח ישראל תוך שימוש במנהרה שהוכנה מראש. הם הספיקו להסתובב סמוך לקיבוץ עין השלושה ותכננו לפגוע בשתי עמדות של צה"ל. לכשהגיעו אל המקום גילו כי מדובר בעמדות לא מאויישות. עוד עולה כי המחבלים החליטו להישאר בשטח הישראלי ומסיבה שאינה ברורה הורידו מעליהם אפודי קרב ורימוני יד. האפודים והרימונים נמצאו על-ידי כוחות צה"ל לאחר הקרב עם המחבלים.
לאחר זמן הגיע אל המקום סיור קציני צה"ל לצורך ביצוע תצפית לאזור רצועת עזה. המחבלים תקפו את הג'יפ בטיל נגד טנקים והרגו את רס"ן גרינברג ואת סמל ברסנו. בחילופי אש שהתפתחו במקום נהרג מחבל אחד. שמונת המחבלים האחרים הספיקו לפגוע בעמדת תצפית של צה"ל בטרם חצו את הגבול בחזרה לרצועת עזה.

גנץ: על הכוחות לנקות את המרחב

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, ביקר היום כוחות של חטיבת גולני ושל חטיבת שיריון בגבול רצועת עזה.
"סימנו לעצמנו בסיטואציה שנוצרה כאן לפגוע קשה בחמאס ולשלול ממנו כמה שיותר יכולות צבאיות מבצעיות בראיה של לתת פה מציאות ביטחונית טובה יותר על כל המדינה ועל השטח הדרומי במיוחד בהקשר הקרקעי", אמר.
לדבריו, על הכוחות 'לנקות את המרחב הזה', כלשונו, ולאתר את פירי מנהרות הטרור. "תמיד אמרתי לכם שמה שבשביל המדינה זה חרום - בשבילכם זו מלחמה. ככה אתם נכנסים לאירוע הזה. יש לכם אויבים, יש לכם משימה, אתם הולכים להביא אותה".

מעמודי התווך של רשות ני"ע

רס"ן אמוץ גרינברג היה בשירות מילואים שאליו נקרא בצו 8. בחייו האזרחיים היה ראש צוות במחלקת חקירות ברשות ניירות ערך. יו"ר הרשות, פרופ' שמואל האוזר, ספד לו ואמר כי קיבל בהלם, בזעזוע ובכאב עצום את ההודעה על מותו.
"אמוץ היה בשיא פריחתו. איבדנו חבר יקר, איש משפחה אוהב, מלח הארץ שנהרג בפעילות מבצעית נגד מחבלים בהגנה על מדינת ישראל. נזכור אותו לעד, אמר.
לדבריו, גרינברג היה אחד מעמודי התווך שהובילו את מחלקת חקירות לאורך שנים רבות. "אנחנו כואבים ומבכים את לכתו בטרם את ומשתתפים ביגונם המר של אשתו שגית ושלושת ילדיו, ליהיא, אורי ושירה".
אביו של סמל ברסנו הוא קצין כיבוי המשרת בתחנת הגליל המערבי. מפיקוד מחוז הצפון בשירותי כבאות והצלה נמסר כי מפקד המחוז הצפוני, טפסר בכיר אמיר לוי, מטה המחוז, הלוחמים והעובדים מרכינים ראשיהם ומשתתפים בצער העמוק של משפחות ברסנו וגרינברג.

תאריך:  19/07/2014   |   עודכן:  19/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קצין וחייל נהרגו מאש מחבלים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צה"ל משלם על התעלמות מהמנהרות
פועה  |  19/07/14 23:50
2
הסמרטוט מסכן החיילים ללא צורך
מטוסים וטילים  |  20/07/14 07:31
3
קורציות לתוך המנהרות
דניאל24  |  20/07/14 11:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עופר וולפסון
השר לביטחון פנים אומר כי יפעל בכל דרך חוקית כדי שתוסר חסינותה של חברת הכנסת מטעם בל"ד לאחר שהתפרעה בהפגנה בחיפה נגד מבצע "צוק איתן" והשתלחה בשוטרים
עופר וולפסון, איציק וולף
שר החוץ פאביוס נפגש עם רה"מ נתניהו ושר החוץ ליברמן    באן קי מון יגיע לקהיר ביום שני וביום שלישי לישראל    פקיד בכיר באו"ם: "מנסים לקדם הסכם הפסקת אש בן קיימא"    ייתכן שגם מזכיר המדינה האמריקני קרי יגיע לקהיר    אבו מאזן נוסע לקטאר לאחר ביקור בטורקיה    ארדואן: "סיסי הוא רודן"
עופר וולפסון
משיב לארץ את משפחות הסגל הדיפלומטים ועובדים בלתי חיוניים, בגלל המתח הרב השורר במדינה סביב המבצע בעזה    הקונסוליה באיסנטבול הוטחה באבנים
יואב יצחק
מחבל חוסל סמוך לקיבוץ עין השלושה    היתקלויות וחילופי אש עם טנקים    צה"ל פועל למנוע ממחבלים לחדור לישובי הדרום    בדואי נהרג מירי רקטה לעבר דימונה    8 רקטות נורו לבאר שבע, 2 לרחובות    אין נפגעים
צבי גיל
עמוס שוקן מנפץ לפחות הנחה אחת והיא שפסו אידיאליסטים שלא מקרב הימין הלאומני. הוא מוכיח שטרם פסו אידיאליסטים מן הארץ, בלי מרכות כפולות, בעלי אופקים רחבים מעבר לראייה צרה. חבל שאין רבים כמוהו
רשימות נוספות
חייל צה"ל נפצע קשה הלילה ברצועה  /  עופר וולפסון
גנץ: תשתיות טרור נפגעו קשות; חמאס: מוכנים למערכה ארוכה   /  עופר וולפסון
אזעקות ויירוטים בגוש-דן ובשפלה  /  עופר וולפסון, איציק וולף
ארבע תמונות  /  ארי בוסל
נופת צוקים  /  אהרון שחר
היעד - חיסול פיזי של ראשי החמאס  /  אפרים הלפרין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il