X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מספרם של הזכאים לקבלת "מענק עבודה" יגדל בכ-55,000 איש התיקונים בהצעה הנוגעים לאימהות חד-הוריות, תואמים את המלצות ועדת אלאלוף למלחמה בעוני
▪  ▪  ▪
אימוץ המלצות ועדת אלאלוף [צילום: יח"צ]

ועדת שרים לענייני חקיקה, אישרה (יום א', 20.7.14) את הצעת החוק הממשלתית, הכוללת שורת הקלות למשפחות חד-הוריות, לבעלי מוגבלויות, לעצמאיים ולשכירים במסגרת חוק "מענק עבודה" (מס הכנסה שלילי).
מדובר בשורת הקלות למשפחות חד-הוריות, לבעלי מוגבלויות לעצמאיים ולשכירים ובכך מגדיל את מספרם של הזכאים לקבלת "מענק עבודה" בכ-55,000 איש נוספים. העלות התקציבית של ההקלות נאמדת בכ-90 מיליון שקלים. זאת לאחר עבודה מעמיקה שנעשתה בנושא ברשות המיסים, האמונה על יישום החוק, במטרה להקל באופן משמעותי על ציבור הזכאים לקבלת המענק ולהרחיב את הזכאות בקרב האוכלוסיות המתאימות. שינויים אלו הם חלק מהמדיניות לעידוד תעסוקה ולתמיכה בעובדים בעלי הכנסות נמוכות ויחולו על מענקים שישולמו בעד הכנסה מעבודה או מעסק או משלח יד שהופקו בשנת המס 2014 ואילך.
במסגרת הצעת החוק שאושרה, "מענק עבודה" יתוקן ובאמצעות כך יגדיל את טווח ההכנסה החודשית הממוצעת המזכה במענק להורה עובד במשפחה חד-הורית. לפי המוצע - טווח ההכנסה החודשית הממוצעת של הורה עובד במשפחה חד הורית לו עד שני ילדים יהיה בין 1,280 ל-9,450 ש"ח (במקום 6,250-2,070 ש"ח) ולגבי הורה עובד במשפחה חד-הורית שלו שלושה ילדים ומעלה יהיה בין 1,280 ל-11,550 ש"ח, (במקום 6,850-2,070 ש"ח). ההקלה נובעת מההבנה שלאוכלוסייה זו ישנם קשיים כלכליים משמעותיים וגם קושי מיוחד ביציאה לעבודה בשל הצורך בטיפול בילדים ואף יש מקרים בהם ההורה העובד במשפחה חד-הורית חרף השתלבותו במעגל העבודה ובשל עבודה בהיקף חלקי בלבד לא יצליח להגיע לרמת ההכנסה הנדרשת על-מנת להיות זכאי למענק. תיקון זה מתכתב עם המלצות ועדת אלאלוף למלחמה בעוני, שבמסגרתן הומלץ לסייע לאימהות חד-הוריות ולעודד אימהות חד-הוריות להצטרף למעגל העבודה.
כמו-כן, יש בהצעת החוק בשורה משמעותית ומשמחת לציבור העצמאים הזכאים למענק. ההצעה מציעה להשוות את תנאי קבלת המענק של עצמאים לזה של השכירים, כך שיקבלו את המענק במועדים זהים ולא כפי שהיה עד כה, שעצמאים קיבלו את המענק בפריסה על פני ארבע שנים ובשנה החמישית הועברה יתרת המענק שלא קוזזה במהלך שנות המס כאמור בניכוי של 25%.
עוד כוללת הצעת החוק תיקון של עיוות בחוק הקיים ביחס לבעליי מוגבלויות המשתכרים שכר מינימום, כך שיוכלו ליהנות מעתה מהמענק גם ברמות שכר הגבוהות הקבועות בחוק ביחס לכלל האוכלוסייה .
גם זכאים למענק עבודה בסכום הנמוך מ-800 ש"ח קיבלו מענה בהצעת החוק בה, מוצע כי המענק להם ישולם בתשלום אחד במועד הראשון הקבוע בחוק ולא בפריסה. ככלל יקוצרו המועדים לקבלת התשלומים של המענק.
ההקלות הנוגעות לאימהות החד-הוריות הן חלק מהעבודה המשותפת של שר האוצר, שר הרווחה, מאיר כהן, עם סמנכ"ל עמותת ידיד, רן מלמד, הכוללת תוכנית סיוע מקיפה לאימהות חד-הוריות ותואמות את המלצות ועדת אלאלוף.

תאריך:  20/07/2014   |   עודכן:  20/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השרים בעד הקלות בחוק "מענק עבודה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
עופר וולפסון
עוד אושרה תוכנית על תמיכה בחברות הזנק    התוכנית הכלכלית תאושר בשלוש ישיבות קבינט
עופר וולפסון
מספרם של הזכאים לקבלת "מענק עבודה" בכ-55,000 איש נוספים    העלות התקציבית של ההקלות נאמדת בכ-90 מיליון שקלים    טווח ההכנסה החודשית המזכה במענק יגדל ותנאי קבלת המענק יתרחבו גם לעצמאים
עידן יוסף
ארבע שנים אחרי החלטת ממשלה מציג שר החקלאות תיקון מקיף לחוק הניקוז    התיקון נועד לנצל באופן יעיל את הנגר לטובת משק המים ופותר תקצוב נמוך לבעיה מצד הרשויות
עופר וולפסון
שר הכלכלה, נפתלי בנט, יביא לאישור הממשלה ביום א' את תוכנית משרדו לחיזוק החוסן האזרחי בשדרות וביישובי עוטף עזה, בהיקף השקעה של עשרות מיליוני שקל    ע"פ ההצעה: יוענק לאזור סיוע למשך שנתיים - החל במימון מעונות יום, דרך פטורים ממבחני ההכנסה ועד הקמת תשתיות חדשות
עידן יוסף
יום ההוקרה לפצועי צה"ל ולפצועי הפיגועים יצוין במערכת החינוך, בצבא, בכנסת ובמשכן נשיאי ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il