X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במסגרת ההסכם, יעביר הבנק את פעילות הבנקאות הפרטית של לאומי בשוויץ ובלוקסמבורג לידי הקבוצה השוויצרית, בתמורה ל-10 מיליון פרנק שוויצרי המעבר יסתיים עד סוף 2015
▪  ▪  ▪
מנכ"לית לאומי, רקפת רוסק-עמינח [צילום: בנק לאומי]
מעילת ענק שקטה
בנק לאומי שווייץ היה בעשור הקודם הזירה למעילה הגדולה ביותר בתולדות הבנקאות הישראלית. ארנסט אימפלד, מנהל השקעות בכיר בבנק, גנב ממנו 229 מיליון פרנק ונדון לשמונה שנות מאסר. מדובר ב-870 מיליון שקל - כפליים מהמעילה של אתי אלון שמוטטה את הבנק למסחר.
המעילה הזו עברה בשקט, משום שהתרחשה הרחק מישראל, ואולי גם משום שהבנק הצליח להסתיר אותה. כאשר חשף אותה גלובס, טען הבנק שאם בכלל קרה משהו - היה זה אירוע קטן וזניח. הפרטים הלכו והתבררו לאורך הזמן, בין היתר בשורות נידחות בדוחות הכספיים של הבנק. השאלה מי בהנהלת הבנק נושא באחריות למעילה נותרה פתוחה. לא למותר לציין, שיו"ר לאומי שווייץ הייתה מנכ"ל הבנק דאז, גליה מאור.

בנק לאומי דיווח (יום ב', 21.7.14) כי הוא הגיע להסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם יוליוס בר, קבוצת בנקאות פרטית שוויצרית. לפי ההסכם, קבוצת לאומי תפנה ליוליוס בר לקוחות, קיימים ועתידיים, להם צרכי בנקאות פרטית באירופה ובמזרח הרחוק. במקביל, קבוצת יוליוס בר תפנה ללאומי לקוחות, קיימים ועתידיים, להם צרכי בנקאות ישראלית.
כחלק מהסכם זה, לאומי פועל לצאת מפעילות הבנקאות הפרטית, המתנהלת כיום בשלוחות הבנק בשוויץ ובלוקסמבורג, ובכוונתו להעביר את מרבית הלקוחות של שלוחות אלו ליוליוס בר.
יוליוס בר ירכוש את מרבית פעילות הבנקאות הפרטית של לאומי בשוויץ, בתמורה ל-10 מיליון פרנק שוויצרי בתוספת להון העצמי. לאומי ויוליוס בר יפעלו בשיתוף פעולה הדוק בכדי לבצע העברה מסודרת ונוחה של מרבית לקוחות הבנקאות הפרטית של לאומי שוויץ אל יוליוס בר. כמו-כן יועברו מנהלי לקוחות ועובדים שיאפשרו הבטחת ההמשכיות העסקית אל מול אותם לקוחות.
מעבר הלקוחות ונכסיהם, מלאומי שוויץ אל יוליוס בר, צפוי להסתיים עד סוף שנת 2015. בד-בבד עם השלמת העסקה, יפעל לאומי שוויץ לסגירת הפעילות הבנקאית שלו בתאום עם הרשויות הרלוונטיות.
בנוסף, כוונת הצדדים היא כי יוליוס בר ירכוש את שלוחת בנק לאומי לוקסמבורג, על כל נכסיה, לקוחותיה ועובדיה, וזאת בתמורה להון העצמי של לאומי לוקסמבורג. מהלך זה צפוי להסתיים עד סוף הרבעון הראשון של שנת 2015, בכפוף לאישורים של הרשויות הרלוונטיות.
נכון לסוף יוני 2014, ללאומי שוויץ נכסים בניהול של כ-5.9 מיליארד פרנקים שוויצרים, וללאומי לוקסמבורג נכסים בניהול של כ-1.3 מיליארד פרנקים שוייצרים.
מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק עמינח, מסרה בתגובה: "בשנים האחרונות אנו עדים לשינויים דרמטיים בעולם הבנקאות הפרטית הבינלאומית, וזאת על-רקע הסביבה העסקית המשתנה והרגולציה המתהדקת. שיתוף הפעולה הייחודי עם יוליוס בר הינו צעד נוסף שאנו מיישמים במטרה להתאים עצמנו לעידן הבנקאות החדש ולדרישות הרגולציה המשתנות בעולם הבנקאות הפרטית הבינלאומית. אנו רואים בתקופה זו הזדמנות לבצע שינוים משמעותיים, להמשיך ולפתח מנועי צמיחה חדשים".
קבוצת יוליוס בר נוסדה לפני 125 שנים ונחשבת כיום לאחת מקבוצות הבנקאות הפרטית המובילה בשוויץ. לקבוצה מעל ל-50 משרדים ב-25 מדינות ברחבי העולם. סך הנכסים בניהול הקבוצה, נכון לסוף יוני 2014, מסתכמים במעל 1.1 טריליון שקלים.

תאריך:  21/07/2014   |   עודכן:  21/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פעילות לאומי בשווייץ נמכרת ליוליוס בר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תרומה לתושבי הדרום
rcev  |  21/07/14 13:34
2
בנק לאומי ...מלבין הון מס 1
urixo  |  21/07/14 21:55
3
bonus when you sell ל"ת
bonus when you by  |  22/07/14 00:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
בקשה לתביעה בסך 22 מיליון שקל בטענה שהארוחות המבושלות, המיוצרות בידי חברת איכות שולץ קייטרינג, מכילות חומרים משמרים
יצחק דנון
החברה עסקה במכונות לעיבוד מתכת    עובדיה טוענים שהמנהל הודיע שהיא חדלת פרעון, הם קיבלו מכתבי פיטורין והחברה חייבת להם 1.5 מיליון שקל
יצחק דנון
החברה מקבוצת אי.די.בי מבקשת לשלם כבר עתה 233 מיליון שקל למחזיקי האג"ח ולהימחק מן המסחר, לאחר שמכרה את פעילותה העסקית ומטפלת רק בכספיה-שלה
יצחק דנון
אסיר שלטענתו הביא לפענוח 88 מקרי רצח ו-200 תיקים נוספים טוען, שהמשטרה והשב"ס חשפו את זהותו ובכך העמידו את חייו בסכנה ממשית
איציק וולף
שר הביטחון סקר בפני חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת את מהלכי מבצע 'צוק איתן'    "המאמץ להתמודדות עם מנהרות התקיפה ועם הירי תלול המסלול נושא פרי"    יו"ר הוועדה: כל החיילים הפצועים ביקשו להעביר מסר שלא לעצור את המבצע באמצע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il