X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
70.4% החלו לעשן בצעירותם בזמן שגרו בבית עם ההורים, ומרביתם לא ניסו להסתיר מהוריהם את עשן הסיגריות 48.2% ציינו כי הסיבה לרצון להפסיק לעשן הינה בריאותית
▪  ▪  ▪
מפסיקים לעשן [צילום: AP]

73% מהמעשנים גדלו בבית שבו עישן לפחות הורה אחד. כך עולה מסקר שערכה חברה פייזר, יצרנית צ'פמיקס, תרופת מרשם לגמילה מעישון.
הסקר נערך על-ידי מכון המחקר מותגים יפעת גת, בקרב מדגם מייצג של 301 ישראלים בגילאי 25 ומעלה המעשנים יותר מ-10 סיגריות ביום ומוגדרים מעשנים כבדים.
מנתוני הסקר עולה, כי שבעה מכל 10 מעשנים (70.4%) החלו לעשן בצעירותם בזמן שגרו בבית עם ההורים, ומרביתם לא ניסו להסתיר מאבא ואימא את עשן הסיגריות: 56.2% העידו כי הוריהם ידעו שהם נוהגים לעשן.
עוד נמצא, כי ארבעה מכל חמישה מעשנים שהוריהם ידעו על הרגלם לעשן (79%) ציינו, כי אלו ניסו לשכנע אותם להפסיק עם הרגל מזיק זה, אך לא הצליחו לגרום להם לעשות זאת. על-פי הממצאים, 38.3% מהמעשנים שהוריהם עישנו העידו, כי הדבר גרם להם לרצות לעשן גם כן.
מבין משתתפי הסקר שסיפרו כי גם הילדים שלהם נוהגים לעשן, כמעט כולם ציינו כי הם רוצים שילדיהם יפסיקו עם הסיגריות (94.6%). על-אף שרבים מהמשתתפים בסקר ציינו, כאמור, כי הוריהם שהיו מעשנים בעצמם ניסו לגרום להם ללא הצלחה להפסיק לעשן, גם משתתפי הסקר חוזרים על אותה טעות ומנסים לגרום לילדיהם לעשן, בעוד שהם לא מוותרים על המצית בכיס: 86.7% אמרו כי הם מבקשים מילדיהם להפסיק לעשן, על-אף שבמקביל הם ממשיכים לעשן בעצמם.
הסיבות להפסקת העישון
מתוצאות הסקר עולה, כי 48.2% ציינו כי הסיבה לרצון להפסיק לעשן הינה בריאותית, הסיבה הפופולרית השנייה היא העלות הכספית הגבוהה של סיגריות (16.6%). סיבות נוספות להפסיק לעשן היו לחץ מצד בן או בת-הזוג, המלצת הרופא, לחץ חברתי והקושי לעשות ספורט.
עוד נמצא, כי 61.4% ניסו להפסיק לעשן, כאשר מרביתם ניסו לעשות זאת בכוחות עצמם, ללא עזרה או טיפול כלשהו (67.5%), זאת על-אף שהמחקרים הרפואיים האחרונים בתחום מצאו, כי הדרך הטובה ביותר להיגמל מעישון היא באמצעות השתתפות בסדנאות לטיפול התנהגותי המשולבות בטיפול תרופתי. יש לציין, כי טיפול זה כלול בסל התרופות וניתן לכל מי שמבקש זאת מרופא המשפחה.
ד"ר מיכאל ויינפאס, רופא מומחה לרפואת משפחה, מסר: "ממצאי הסקר שופכים אור על אספקט מזיק נוסף של עישון שלא נדון מספיק - לא רק שהורים מעשנים מזיקים לעצמם ולסובבים אותם, אלא הם גם מגדלים את דור המעשנים הבא ומגדילים משמעותית את הסיכון שילדיהם יעשנו גם כן. הממצא בסקר לפיו רוב ההורים המעשנים לא הצליחו לשכנע את ילדיהם להפסיק לעשן מוכיח שאין תחליף לדוגמה אישית. בסופו של דבר, יש לעודד הורים להיגמל מעישון גם עבורם וגם עבור הדוגמה שהם משמשים לילדיהם".

תאריך:  21/07/2014   |   עודכן:  21/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
פילוס שימש סמנכ"ל תפעול של אקסלנס גמל בשנים2008-2013, ובחודשים האחרונים שימש ממלא-מקום מנכ"ל חברת הגמל וחבר הנהלה של בית ההשקעות
עופר וולפסון
מינהל חרום במשרד הכלכלה מקים צוות משימה ייעודי שיסייע למחוז באר שבע והדרום להתמודד עם האתגרים והקשיים העולים מן השטח    ירקות שלא נקטפו בעוטף עזה יועברו לפלשתינים
עופר וולפסון
המדד מצביע על צמיחה בקצב מתון הדומה לזה שמאפיין את המשק בחודשים האחרונים    לעלייה תרמו במיוחד מדד הייצור התעשייתי ומדד יצוא השירותים
רועי גולדנברג
השווי של Urban Compass זינק תוך שנה פי 2.4 ל-360 מיליון דולר    אלון הוא מבעלי הפועל ירושלים בכדורסל
יצחק דנון
המשטרה תפסה 363,000 דולר במסגרת החקירה נגד יובל כהן, החזירה את רוב הכסף ושילמה ריבית - אך לטענתו היא נותרה חייבת לו 100,000 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il