בנק הפועלים ישלם 48,000 שקל ללקוחות, משום שהתברר בדיעבד שהערים עליהם קשיים מיותרים. כך קבע (17.7.14) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב,
יונה אטדגי.
הלקוחות, תושבי ארה"ב, ביקשו לגרוע אחד מהם מרשימת בעלי החשבון. בנק הפועלים סירב ודרש מהם לחתום על טפסים שונים, בנימוק שזוהי דרישת רשויות המס בארה"ב. בין היתר הם נדרשו לחתום על ויתור על כל תביעה עתידית נגד הבנק כתוצאה מחשיפת פרטיהם בפני הממשל האמריקני. בעלי החשבון סירבו לחתום על סעיף זה וביקשו מבית המשפט לחייב את בית המשפט לוותר עליו.
רק לאחר שהתיק נקבע להוכחות, ואחד הלקוחות הגיע לשם כך מארה"ב, הסכים הבנק לוותר על אותו סעיף. אטדגי קבע, כי לא היה מקום לדרישה זו, "שכן, ממה נפשך? אם הבנק צדק בדרישתו מהמבקשים לחתום על הטפסים של רשות המס האמריקנית, אזי הבנק יוכל להתגונן מפני תביעה שלהם בעניין זה. ואם לא צדק בדרישתו זו, אזי הוא פעל שלא כדין, ואם המבקשים ניזוקו מכך מוטל על הבנק לפצותם והוא אינו יכול לדרוש מהם לוותר על תביעה אפשרית כזו, כתנאי לכך שיפעל על-פי הוראות כדין של הלקוח בקשר לחשבונו".
אטדגי מוסיף ומציין, כי "תנאי השולל או המגביל זכות או תרופה העומדות ללקוח עלפי דין, ותנאי השולל או המגביל את זכות הלקוח להשמיע טענות מסוימות בערכאות משפטיות, או להיזקק להליכי משפט, הם בחזקת תנאים מקפחים". לאור זאת קבע אטדגי, כי על הבנק לשלם ללקוחות 48,000 שקל כשכר טירחת עורך דין והוצאות שנגרמו להם בשל הליך שבדיעבד היה מיותר.
את הלקוחות ייצג עו"ד אבישי אדד, ואת הבנק - עו"ד מאיר לפלר.