X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מינהל חרום במשרד הכלכלה מקים צוות משימה ייעודי שיסייע למחוז באר שבע והדרום להתמודד עם האתגרים והקשיים העולים מן השטח ירקות שלא נקטפו בעוטף עזה יועברו לפלשתינים
▪  ▪  ▪
מרחב מוגן בבאר שבע [צילום: AP]

על-רקע המצב הביטחוני המתארך ולאור הדיווחים על פערים גוברים באזור עוטף עזה - בכל הנוגע לאספקת מצרכים ומוצרים לרשתות השיווק, נזקים לעסקים והמפעלים וסוגיות הנוגעות למערך מעונות היום המפוקחים - החליט (יום ב', 21.7.14) מנהל מינהל חרום במשרד הכלכלה להקים צוות משימה ייעודי שיסייע למחוז באר שבע והדרום להתמודד עם האתגרים והקשיים העולים מן השטח.
הסיירת של משרד הכלכלה תהא מורכבת משני עובדים ממחוז הצפון, שני עובדים מהאגף להכשרה מקצועית ופיתוח כוח אדם ומנהל מרכז ההכשרה המקצועית באשקלון. הצוות יישב ויפעל מתוך אחת משלוחות מחוז משרד הכלכלה באשקלון, יצויד באמצעי מיגון התואמים את מרחב המשימה והסיכונים באזור המטווח ויעניק מענה ופתרונות לכל אזור אשקלון ואזור עוטף עזה.
במשרד הכלכלה מביעים תקווה כי סיירת 'עוטף עזה', תאפשר למנהל מינהל חרום ומנהל מחוז באר שבע והדרום לקבל תמונת מצב בזמן אמת מהשטח ולנסות לסייע ולטפל בסוגיות.
מנהל מינהל חרום, ריאד איברהים, מסר כי "הרעיון עלה לאור המציאות החדשה שנוצרה והרחבת פעילות צה"ל, שבשלב זה אינה מוגבלת בזמן ואיש אינו יודע את מועד סיומה. החלטנו לבסס מוקד פעילות דינאמי ברמת השטח, הפועל מתוך מרחב מוסדר ומוגן, שיפעל בהתאם לתוכנית העבודה שיקבע מנהל מחוז באר שבע והדרום ויספק מענה שוטף לצרכים העולים מן השטח בתחומיי האחריות השונים והמגוונים של משרד הכלכלה, החל מסיוע ליצואנים, עסקים קטנים ובינוניים ותעשיינים, דרך הכשרות מקצועיות וגיוס כוח אדם בחרום ועד הענקת פתרונות לארגונים המפעילים את מעונות היום".
ירקות שלא נקטפו במועד יועברו לפלשתינים
במקביל, ירי הטילים על ישובי ושדות עוטף עזה, סגירת הכבישים וההתראות הרבות מפני חדירות גורמות לכך שחקלאים רבים אינם מצליחים לעמוד בקצב של הקטיף. עגבניות שנותרות על השיח ומאדימות יתר על המידה הופכות לבעלות אורך חיים קצר ביותר ולא מתאימות לשיווק בשוק הישראלי.
ישראל כחלון מאגודת "יופי של ירקות", חקלאי ממושב שובה שבעוטף עזה, הוא אחד החקלאים שנמצאים בימים אלו במרוץ נגד השעון לקטוף את העגבניות במועד על-אף הקשיים הרבים. אם הקטיף יתעכב והעגבניות יבשילו על השיחים הוא אומר כי לא יהיה מנוס מהפנייתם לתעשיה או לסוחרים פלשתינים מחברון.
לדברי דניאל לב, מנכ"ל אגודת "יופי של ירקות", האגודה מחויבת לספק לרשתות ולסיטונאים שעובדים איתה ירקות ברמת איכות גבוהה עם אורך חיי מדף. אם הירקות לא עומדים ברף הנדרש מוצאים להם פתרון אחר בתעשיה או בשוק הפלשתיני כדי שהחקלאי יקבל לפחות חלק מההשקעה בגידול הירקות.
לב הוסיף כי החקלאים והמערכות הלוגיסטיות של המובילים ובתי האריזה עושים מאמץ רב למנוע מצב של מחסור בירקות או פירות בשווקים וזאת על-אף סכנת החיים של החקלאים והנהגים. בשונה מעבודות אחרות שניתן לדחות אותן לתקופת רגיעה, החקלאים ממשיכים בעבודה שלהם מתוך מחויבות לצרכנים ולתוצרת שעלולה לרדת לטמיון אם לא תיקטף במועד. אם החקלאים היו מרשים לעצמם להעדר מעבודתם היה נוצר מחסור חריף בירקות.

תאריך:  21/07/2014   |   עודכן:  21/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיירת כלכלית תפעל ביישובי עוטף עזה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
איציק וולף
מזכ"ל חיזבאללה הלבנוני שוחח עם מנהיג חמאס ועם מנהיג הג'יהאד האיסלאמי    "חיזבאללה מוכן לסייע להתנגדות"    נתניהו: ההישגים בלחימה בשטח - מובהקים; הפגיעה במנהרות משיגה תוצאות מעבר למה שציפינו
שירות גלובס
מולי שגב: "אורנה נחרדה מהדבר שסוחף את הרחוב והרשת ומאיים להטביע את החברה הישראלית - האלימות כלפי כל מי שמעז להביע דעה שונה במילימטר ממה שנתפס כקונזצנוס"    מנו ספנות הפסיקה תשדירי הפרסומת בהשתתפות בנאי
שירות גלובס
רני רהב הצדיק את מנחת המסוקים הפרטיים בשיבא וטען כי הוא מציל כעת את החיילים הפצועים מעזה - ועורר גל תגובות
צ'לו רוזנברג
כללי המשחק מול עזה חייבים להיות אותם כללים. לא ייתכן שאנשי חמאס ישחקו לפי כללים חסרי כל רחמנות, חסרי כל אנושיות, ואילו ישראל תנהג בכפפות של משי. בכל "משחק" יש כללים ומי שרוצה לשחק את אותו המשחק חייב לקבל על עצמו את אותם הכללים
מתי דוד
על-רקע המהפכות בארצות ערב, אין שום סיכויי שבשנים הבאות יקום מנהיג פלשתיני מתון שיוכל לעמוד מול כל הפליטים בסוריה, בלבנון, בירדן ובעזה ולשכנע אותם להסכים לוותר על זכות השיבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il