X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע: הוועדה שהקים ברזילי ליד הוועד המרכזי תוכל לפעול, אך לא על חשבון סמכויות ועדת הכספים של המועצה הארצית
▪  ▪  ▪
ברזילי. המכתב בוטל [צילום: פלאש 90]
"על יוקרה? על כוח?"
השופט אליקים רובינשטיין אומר על המצב בלשכת עורכי הדין: "לשכת עורכי הדין היא גוף סטטוטורי חשוב המייצג מקצוע חיוני בכל חברה. יחס הציבור בישראל למקצוע בהכרח קשור גם בתדמיתו, וסכסוכים מעין אלה שאנו חווים בין גופים שונים בלשכה אינו תורם לכך – ואפשר לומר בודאות של שכל ישר כי ההפך הוא הנכון. ועל מה המריבות? על יוקרה? על כוח? הלא מדובר במי שמתנדבים לשרת את הציבור המקצועי, ואין ביניהם ניגוד עניינים. שירות הציבור, ציבור עורכי הדין והציבור בכלל, סבורני שאינו מצדיק – בעיני המתבונן – מאבקים אלה. ואל ייראו דברים אלה חלילה כהטפת מוסר, אלא כפליאה וגעגוע לטוב".

ראש לשכת עורכי הדין, דורון ברזילי, יכול להפעיל ועדה בנושאי תקציב שתפעל לצד הוועד המרכזי - אך לא על חשבון סמכויות ועדת הכספים של המועצה הארצית. כך קובע (יום ג', 22.7.14) בית המשפט העליון.
ברזילי הקים בדצמבר שעבר ועדת כספים לצד הוועד המרכזי, בו יש לו רוב, במטרה לעקוף את זו של המועצה הנשלטת בידי מתנגדיו. ברזילי אף הורה לעובדי הגזברות: "ממועד זה ואילך על גזברות הלשכה לפעול בכפיפות להנחיית ועדת הכספים שלצד הוועד המרכזי. בתוך כך, כל היענות לפניה לקבלת מידע או מסמך בקשר עם ענייני הכספים של הלשכה מצד מי מחברי ועדת הכספים שמנתה המועצה הארצית, כפופה לאישורו של ד"ר משה וינברג". האחרון עמד אז בראש הוועדה החדשה, אך מאז התפטר.
בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל עתירה נגד הקמתה של ועדה זו, ובית המשפט העליון קיבל חלקית את ערעורו של ברזילי לאחר שהמועצה הארצית דחתה את הצעת הפשרה שהעלו השופטים. השופטת דפנה ברק-ארז קבעה:
"הקמתה של ועדת הכספים החדשה עומדת בעינה, בכפוף לכך שהוועד המרכזי יקבל החלטה בדבר הכתרתה בשם שאינו יוצר חשש להטעיה בנוגע לסמכויותיה (באופן שיבהיר שהיא אינה באה במקום ועדת הכספים הרגילה)". היא ביטלה את מכתבו של ברזילי לעובדי הגזברות, אם כי "הוועד המרכזי רשאי להחליט על נוהל בנושא מסירת מידע בענייני כספים של הלשכה (שלא דרך ועדת הכספים החדשה), ובלבד שהכלל בנוהל זה יהיה גילוי והעברת מידע ושהחריגים יוגדרו בו באופן מפורש ובהתאם לדין".
עוד אומרת ברק-ארז: "אין צריך לומר שסמכויותיה של ועדת הכספים הרגילה בכל הנוגע לגיבוש תקציב הלשכה ולפיקוח ביצועו נשארות בעינן. ככל שלא ייקבע נוהל או עד לקבלתו תהא הפנייה לקבלת מידע ללשכת המנכ"ל ועליו למוסרו בהקדם האפשרי (בכפוף לחריגים מובהקים כמו צנעת הפרט). כמובן בידי המנכ"ל לקבוע כי הפנייה תהיה לסמנכ"ל עם העתק אליו".
לסיום אומרת ברק-ארז: "אנו תקווה שבעתיד לבוא יגייסו הצדדים יותר רצון טוב וישכילו לפתור את המחלוקות ביניהם ללא פנייה לערכאות השיפוטיות פעם אחר פעם". גם השופט ניל הנדל הביע תקווה "להרמוניה או לפחות לשיתוף פעולה פורה יותר בין הגורמים הרלוונטיים שממלאים תפקידים חשובים בקהיליה המשפטית". את ברזילי ייצג עו"ד עמית דולב, ואת המועצה הארצית - עוה"ד גיא נוף ושרון חסאי.

תאריך:  23/07/2014   |   עודכן:  23/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון הכריע במלחמת ועדות הכספים של עוה"ד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בעזה נהרגים והם... ל"ת
סמרטוטי רצפה  |  23/07/14 22:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
כים ניר טוענת שהמשרד עושה כל שביכולתו, כולל פעולות בלתי חוקיות, כדי להמשיך את ההתקשרות עם להק תעופה לטיסות פיקוח על זכויות נפט
עידן יוסף
דניאל רדקליף, שחקן יהודי שגילם את דמותו של הארי פוטר, נולד בלונדון
אלעזר לוין
לפיד מתנגד להצעת יו"ר ועדת הכספים לקבוע את החוק כהוראת שעה לחמש שנים    מחלוקות על שורת שינויים ותוספות שחברי הוועדה דורשים להכניס בחוק
יצחק דנון
טוען שבמשך 14 שנות עבודתו לא שולמו לו זכויותיו הסוציאליות, והוא פוטר מהרגע להרגע בשל טענות מופרכות של אשת השגריר    תובע מהשגרירות 120,000 שקל
יצחק דנון
מלון הבוטיק גורדון טוען שהעירייה אינה מוכנה להאריך את רשיון העסק שלו, כאמצעי לחץ על בעלי הקרקע לשלם היטל השבחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il