X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפניקס, אחת מן הנתבעות האפשריות, הודעיה לבורסה כי היקף התביעה המבוקש עומד על 48 מיליון שקל התובעות העריכו את את מספר חברי הקבוצה המיוצגת שהגיעו לגיל פרישה אצל כל הנתבעות יחד בכ-17 אלף
▪  ▪  ▪

חברת הפניקס הודיעה (יום ה', 24.7.14) לבורסה כי הוגש נגדה וכנגד ארבע חברות מנהלות של קרנות פנסיה נוספות כתב תביעה ובצידו בקשה לאישור התביעה כתובענה ייצוגית בבית המשפט המחוזי מרכז.
התובעת הראשונה היא עמותה המהווה ארגון גג לכל העמותות לזקן בישראל והתובעת השנייה הינה עמותה שפועלת עבור האוכלוסייה המבוגרת בתחומי העיר קריית מלאכי וברחבי ישראל.
על-פי התביעה, החברות הנתבעות מעלות את דמי הניהול, המשולמים על-ידי פנסיונרים מתוך היתרה הצבורה, לדמי הניהול המירביים המותרים, החל ממועד הפיכתם לפנסיונרים, בשעה שהפנסיונרים אינם יכולים לנייד את צבירתם לקרנות פנסיה אחרות. משכך נטען בתביעה כי הנתבעות עושות שימוש בזכותן החוזית המוקנית להן על-פי הוראות תקנון קרן הפנסיה באופן חסר תום לב, פסול ומנוגד לדין.
הקבוצה אותה מבקשים התובעות לייצג, הינה כל מי שמבוטח בקרן פנסיה חדשה מקיפה, הנמנית על אחת מן הנתבעות וזכאי לקבל לקבל פנסיית זקנה ו/או יהיה זכאי לקבל בעתיד פנסיית זקנה. התובעות העריכו את את מספר חברי הקבוצה שהגיעו לגיל פרישה אצל כל הנתבעות יחד בכ-17 אלף. אין בתביעה הערכה לגבי חברי הקבוצה שצפויים להגיע בעתיד לגיל פרישה.
בהתאם לחוות דעת אקטוארית שצורפה לתביעה, ולהערכת התובעות, הנזק הנטען לחברי הקבוצה בגין דמי הניהול שנגבו שלא כדין מהפנסיונרים הקיימים הינו כ-48 מיליון שקל בגין כלל הנתבעות.
עילות התביעה הנטענות הן, בין היתר, שימוש לרעה וחוסר תום לב בזכות חוזית, התנהגות קרטליסטית, הפרת חובות נאמנות וזהירות, עשיית עושר ולא במשפט, תנאי מקפח בחוזה אחיד והפרת חובה חקוקה.
הסעדים העיקריים המבוקשים על-ידי התובעים הינם, בין היתר, להשיב לחברי הקבוצה את דמי הניהול העודפים שנגבו מהם שלא כדין בצירוף ריבית והצמדה; לחייב את הנתבעות להפחית את דמי הניהול הנגבים מן הפנסיונרים, כך שלא יעלו על דמי הניהול שנגבו מכל אחד מהם טרם יציאתו לפנסיה; לאסור על הנתבעות להעלות את דמי הניהול ביחס לכל מבוטח בסמוך לפני יציאתו לפנסיה; להורות על פסיקת פיצוי מיוחד לתובעות ושכר טירחה לעורכי הדין המייצגים.
בשלב זה, הפניקס פנסיה לומדת את פרטי התביעה, ולפיכך לא ניתן להעריך את הסיכויים לאישורה כתובענה ייצוגית, ואם תאושר, לא ניתן להעריך את סיכויי הצלחתה.

תאריך:  24/07/2014   |   עודכן:  24/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 היפר חובה חקוקה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקשת ייצוגית נגד 5 קרנות: העלו דמי ניהול לפנסיונרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
תרחיב כביש קיים ותקים כביש חדש באורך כולל של כ-154 ק"מ סמוך לבוגוטה שבקולומביה    המכרז בשיטת זכיינות הכוללת תפעול ל-25 שנים
עופר וולפסון
לא תתקיים קבלת קהל בלשכות בקריית גת, קריית מלאכי, אופקים ויבנה, אך זכויות דורשי העבודה תישמרנה; הלשכות באשקלון, אשדוד, באר שבע, נתיבות, שדרות ורהט יעבדו כרגיל
עידן יוסף
איציק וולף
שר הפנים מעריך כי לא צפויה להתקיים בקרוב הפסקת אש בין ישראל לחמאס    "נותן גיבוי מלא להרחבת המבצע, כולל ממד התמרון הקרקעי"    קרא לחסל את חאלד משעל: "ארכי-טרוריסט, אדם בן מוות"
עידן יוסף
מה גרם לכך שבארץ-ישראל התחילו לגדל יענים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il