X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתוני סקר TGI חציון 1 לשנת 2014: נמשכת מגמת הירידה בקריאת עיתונים לראשונה שיעור קריאת עיתונים בסוף השבוע זהה לקריאת עיתונים ביום חול מגמת עלייה קלה בהאזנה לרדיו
▪  ▪  ▪
ישראל היום. ממשיך בהובלה [צילום: יח"צ]

סקר TGI החדש מצביע (יום ב', 28.7.14) על המשך ירידה בשיעור החשיפה הכללית לעיתונות היומית. שיעור החשיפה לעיתונות ביום חול ממוצע עומד כיום על 60.1% בתקופה יולי 2013-יוני 2014 בהשוואה ל-62.1% בתקופה המקבילה אשתקד - יולי 2012-יוני 2013. כמו-כן בקריאת עיתוני סוף-השבוע ניכרת ירידה בחשיפה בהשוואה בין שתי התקופות, שיעור החשיפה עומד על 60.5% בסוף שבוע ממוצע לעומת 63.9% בתקופה מקבילה אשתקד.
ברמה חצי שנתי, ניתן לראות כי מגמת הירידה בקריאת עיתונים יומיים ממשיכה ומגמה דומה נצפתה בקריאת עיתוני סוף-השבוע למרות השיפור הקל בשיעורי הקריאה בימי חול בין ינואר-יוני 13' ליולי-דצמבר 13'. שיעור החשיפה עומד על 58.7% בסוף-שבוע ממוצע בתקופה ינואר-יוני 2014 לעומת 62.3% בתקופה יולי-דצמבר 2013. ובימי חול בממוצע שיעור החשיפה עומד על 58.8% בתקופה ינואר-יוני 2014 לעומת 61.3% בתקופה יולי-דצמבר 2013.
בניתוח פרטני של העיתונים, ניתן לראות כי ברמה חצי שנתית ושנתית, ישראל היום מוביל כעיתון היומי הנקרא ביותר בישראל (פער מובהק סטטיסטית) עם שיעור חשיפה של 39.2% ביום חול ממוצע (עלייה מ-38.4% באותה תקופה אשתקד שאינה מובהקת סטטיסטית). ברמה חצי שנתית, ישראל היום עלה מ-38.6% ביולי-דצמבר 2013 ל-39.8% בינואר-יוני 2014 (גם עלייה זו אינה מובהקת סטטיסטית). עיתון ידיעות אחרונות רשם ירידה קלה בחשיפתו במונחים שנתיים מ-37.1% ל-36.4% (ירידה זו אינה מובהקת סטטיסטית). בראייה חצי שנתית, הירידה בשיעור החשיפה לידיעות אחרונות ביום חול מ-38.4% ביולי-דצמבר 2013 ל-34.5% בינואר-יוני 2014 היא ירידה מובהקת.
בסופי-השבוע, ידיעות אחרונות ממשיך להוביל (באופן מובהק סטטיסטית) בחשיפה לעיתוני סוף-השבוע ברמה שנתית וחצי שנתית. שיעור החשיפה לגיליון סוף-השבוע של העיתון עומד על 39.7% לעומת 41.6% אשתקד (ירידה זו אינה מובהקת). ברמה חצי שנתית, שיעור החשיפה של העיתון בינואר-יוני 2014 עומד על 38.0% לעומת 41.4% יולי-דצמבר 2013 (ירידה מובהקת). במקביל, שיעור הקריאה של ישראל היום בסוף השבוע עומד על 33.9% לעומת 32.9% (עלייה שאינה מובהקת). ברמה חצי שנתית (ינואר-יוני 14' לעומת יולי-דצמבר 13'), העיתון עלה (באופן לא מובהק) מ-33.7% ל-34%.
יותר מאזינים
ברדיו: שיעור ההאזנה ביום חול ממוצע יציב במונחים שנתיים ועומד על 69.3% לעומת 70.8% באותה תקופה אשתקד (ירידה שאינה מובהקת).
בהשוואה שנתית, נרשמה עלייה מובהקת בהאזנה לקול ישראל - מ-36.4% ל-38.4%, אבל בראייה חצי שנתית חלה ירידה בשיעור ההאזנה במחצית הראשונה של 2014 לעומת המחצית השנייה של 2013 מ-39.0% ל-37.9% (שינוי לא מובהק).
תחנות הרדיו האזוריות רשמו עלייה בשיעור ההאזנה בחתך שנתי מ-%30.9 ל-33.4% (עלייה מובהקת) כאשר בראיה חצי שנתית חלה ירידה מ-33.8% ביולי-דצמבר 2013 ל-33.0% האזנה בינואר-יוני 2014 (ירידה לא מובהקת).
גם תחנות גלי צה"ל רושמות עלייה שנתית מובהקת מ-39.5% ל-41.7% האזנה, וירידה לא מובהקת בהשוואה בתוצאות החצי שנתיות מ-42.7% ביולי-דצמבר 2013 ל-40.8% בינואר-יוני 2014.
הקצנה במגמה
איתן כסיף, מנכ"ל חברת קנטאר מדיה מחקרי TGI ציין כי "אנו עדים בתקופה האחרונה בישראל למגמה המוכרת בעולם של ירידה בשיעור קריאת עיתונים, מגמה שנבלמה ואף חווינו בעבר, בניגוד למגמה העולמית, גידול לתקופת מה עקב הופעתם והתחזקותם של העיתונים ללא תשלום בישראל.
"הקצנה במגמה זו מגיעה לידי ביטוי בממצאי פרסום גל זה שבו לראשונה שיעור הקריאה בסוף שבוע זהה לשיעור הקריאה ביום חול, כאשר בעבר שיעור הקריאה בסוף שבוע תמיד היה גבוה מיום חול. חיזוק לשינוי המגמה בקרב הציבור ניתן לראות בהסכמה להיגד, המופיע בסקר, "כעת כשאני משתמש באינטרנט אני קורא פחות עיתונות מודפסת" משיעור של 41.6% בתקופה יולי-דצמבר 2013 ל-43.4% בתקופה ינואר-יוני 2014".
בחודש מאי 2014 חלו שינויים במיתוג העיתונים מעריב יום חול, מעריב יום ו' ועיתון סופהשבוע אשר התאחדו לעיתון אחד (בימי חול: "מעריב השבוע" ובסופי-שבוע "מעריב סופהשבוע").

תאריך:  28/07/2014   |   עודכן:  28/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה: חשיפה לעיתוני סופ"ש זהה לזו שבחול
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת העיתונים
יואב יצחק
עיתון ישראל היום בבעלות אדלסון מנהל קמפיין כדי לסכל הצעת חוק שנועדה לחסלו    את הצעת החוק מובילים כמה חברי כנסת, ובראשם איתן כבל ואיילת שקד    ידיעות אחרונות ובראשו ארנון מוזס הוא העומד מאחורי הצעת החוק    ברשימה שלהלן ננסה לתת תשובות: מה בין רע לרע יותר    וגם, ננסה להסביר: מי כאן הדיקטטור
אריאל י. לוין
בנט מסביר מדוע הוא תומך בחוק שימנע מישראל היום להיות חינמון: אין לו מודל כלכלי אפקטיבי    משרד הכלכלה יציע ליזמים שירות עד הבית כדי להקים עסקים קטנים ולהתגבר על הרגולציה
איתמר לוין
הלקקנות של ישראל היום לבעליו מהווה שפל עיתונאי חדש. במישור המהותי, אדלסון משדר דורסנות חסרת מעצורים, המגובה בכספו הבלתי-מוגבל. חוץ מזה, הצורה בה הוא מאפיין את ישראל היום מלמדת שהוא משקר או מנותק מהמציאות
איתמר לוין
מצהיר שיעשה "כל שיידרש כדי להרוות את צמאונו של הציבור לעיתון הוגן, חסר פניות ואוביקטיבי"    דוחה את הטענות נגד עיתונו: "מעולם לא נתקלתי במישהו שאמר לי שהסיקור מוטה לטובת נתניהו"
עידן יוסף
פורסם הדוח השנתי "התקשורת בישראל 2013, סדרי יום, שימושים ומגמות"    לנתניהו יותר אזכורים בפרינט אבל באינטרנט לפיד הוא המוביל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il