X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תרכוש אג"ח החברה מניית דורי בנייה מזנקת בבורסה אחרי הדיווח וזאת לאחר שהמסחר בה הופסק מהבוקר
▪  ▪  ▪
חיים כצמן [צילום: יח"צ]

קבוצת דורי מגבשת תוכנית לחיזוק מבנה ההון של דורי בנייה בעקבות שערוריית מחיקת ההון. בין האפשרויות שבוחנת הקבוצה היא חידוש הצעת רכש החליפין למניות של דורי בנייה או מיזוג בין החברות באופן, במחיר ובתנאים שייקבעו לאחר פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השני של שנת 2014.
במסגרת התוכנית שנשקלת תבוצע הצעת רכש לאגרות החוב של דורי בנייה במחיר שלא יפחת מערך הפארי שלהן, בהתאם לעמידתן של קבוצת דורי ושל דורי בנייה באמות המידה הפיננסיות שלהן ובהתחייבויותיהן.
המסחר במניות דורי בנייה וקבוצת דורי , שבשליטת גזית גלוב , הופסק הבוקר (ב') לקראת פרסום הדיווח האמור לבורסה. המסחר חודש ב-15:52 והמניה זינקה. הסיבה להפסקת המסחר היא דרישה שהעבירה רשות ני"ע לפרסם הבהרות על מצבה הפיננסי הצפוי לאחר ביצוע מחיקת ההון והזרמת 200 מיליון השקלים שהובטחו מגזית גלוב.
אתמול נפלה דורי בנייה ב-45% לאחר שדיווחה על מחיקה אדירה הצפויה בהון העצמי. לאחר שברבעון הראשון של השנה רשמה החברה הפסד של 28 מיליון שקל בעקבות הוצאות בלתי צפויות וטעויות באומדן עלויות של פרויקטים, אתמול התברר כי זאת היה רק ההקדמה, לאחר שדורי דיווחה כי ברבעון השני היא צופה הפסד עצום של 250-350 מיליון שקל.
ההפסד צפוי להעביר את דורי בנייה להון עצמי שלילי (ההון של החברה עמד בסוף מארס על 191 מיליון שקל) ולהוביל להפרה של אמות המידה הפיננסיות שלה מול הגורמים המממנים שלה.
חברת איילים קרנות נאמנות פנתה אתמול לנאמן האג"ח של דורי בנייה, הרמטיק, על מנת לכנס אסיפת נושים דחופה ולהעמיד את האג"ח לפירעון מיידי. סך החוב של החברה למחזיקי האג"ח עומד על 80 מיליון שקל. בנוסף החברה חייבת לבנקים עוד 34 מ' ש'. איילים מחזיקה באג"ח של דורי בנייה בהיקף של מיליוני שקלים בודדים.
אג"ח דורי מדורגות A3 ע"י חברת דירוג האשראי מידרוג. במאי האחרון הכניסה האחרונה את א.דורי לקרדיט ריווי עם השלכות שליליות, כלומר עם צפי לירידה בדירוג, וזאת בשל הודעת החברה על הפסד צפוי בטווח של 27-37 מיליון שקל בגין הוצאות בלתי צפויות הנדרשות להשלמת פרויקט דוראד. עתה, לאור ההתפתחויות האחרונות בוחנים במידרוג את הדירוג לאג"ח, ולא מן הנמנע כי הדבר יביא להורדת הדירוג הגבוה של החברה.
הבדיקה הנוכחית שנערכת בחברה, ועדיין לא הסתיימה, בוחנת את כל האומדנים הקיימים בפרויקטים שלה. מדובר בפעילות בהיקף כולל של 5 מיליארד שקל בפרויקטים שבוצעו וכן בכאלה שנמצאים בתהליכי ביצוע. ככל הנראה, הטעויות שבוצעו באומדנים היו רוחביות ונוגעות לפרויקטים רבים ולכן נראה כי את רוב הנזק שנגרם ניתן לייחס להחלטות הנהלה.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  28/07/2014   |   עודכן:  28/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קבוצת דורי שוקלת להתמזג עם דורי בנייה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פשיטת רגל, הקפאה, נאמן, תספורת
חשדנית  |  28/07/14 19:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ההחלטה - על-רקע המשך התמתנות הפעילות הכלכלית במשק וסימני מיתון ראשוניים - זאת עוד לפני פרסום הנתונים הרלוונטיים לתקופת "צוק איתן"    האינפלציה מתחת ליעד יציבות המחירים    חולשה בצריכה הפרטית ובנתוני היצוא
עידן יוסף
וינשטיין: לא לפתוח בחקירה נגד זועבי באמירתה לגבי החוטפים    החקירה נגדה בקריאות גנאי כלפי שוטרים - בעינה    ח"כ רגב: תחושה שהפרקליטות שלומיאלית בנוגע להסתה    אחיינה של זועבי הוברח מהארץ מחשש לחייו, ומשפחתו הוצאה מביתה
מירב ארד
זהבי מכהן מאז 2009 כסמנכ"ל המטענים בחברה    החל את דרכו בחברת אל-על בשנת 1970 במחלקת הצבת צוותים
מירב ארד
כך אמר מזכיר החברה עו"ד עומר שלו בדיון הוועדה לפניות הציבור בעקבות התלונות על הפקעת מחירים באל-על    ח"כ קול: לאל-על מגיעות הרבה מחמאות, אך החברה צריכה לבדוק גם את התלונות
עופר וולפסון
מפעלי הדרום כולל עוטף עזה, ניזוקו ב-330 מיליון שקל    ירידה של 30% ברווחי מפעלי מזון    שיפור בשיעור התייצבות העובדים לעומת מבצעים קודמים ברצועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il