X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ערעורו של אהוד אולמרט במשפט הולילנד:

"לעדותו של דכנר אין משקל כלשהו"

סניגוריו של אולמרט: רוזן למעשה יצר תנועה מעגלית, בה הסיק מסקנות מדבריו של דכנר - וראה בהן תמיכה בדבריו של דכנר "רוזן דחה ללא הנמקה ראיות של ההגנה"
▪  ▪  ▪
דכנר. שיקר וזייף [צילום: פלאש 90]
אולמרט נגד זקן
על-רקע עדויותיה של שולה זקן נגד אהוד אולמרט, יש לקרוא את ההתייחסות השלילית שלו כלפיה בערעורו בפרשת הולילנד. כך למשל הפיסקה הבאה: "בית המשפט קמא התעלם מראיות אחרות שעמדו בפניו, בדבר מעשים בלתי חוקיים אחרים של הנאשמת 9, חלקם לטובתה האישית ולטובת מקורביה, וחלקם אף לטובת המערער, שנעשו על ידה מבלי ליידע את המערער, וקביעותיו של בית המשפט קמא עצמו בדבר פעולותיה של הנאשמת 9 בקבלת כספי שוחד וטובות הנאה מעד המדינה, ללא ידיעת המערער. ראיות אלה תומכות בכך שגם במקרה דנן, פעלה הנאשמת, כפי שפעלה במקרים אחרים, באופן שאינו מתיישב עם הכללים והחוקים החלים על העניין, לעיתים אף לטובת המערער, מבלי לקבל את חסותו".

השופט דוד רוזן שגה כאשר העניק משקל כלשהו לעדותו של שמואל דכנר בעניינם של הנאשמים שסניגוריהם לא חקרו אותו - ואפילו היה זה, כלשונו, "להארת התמונה" או "להסרת מיני כתמים". לדברי סניגוריו של אהוד אולמרט, "מדובר במקרה קיצוני מאין כמוהו של חוסר מהימנות של עד, אשר למעשה אינו מאפשר מתן משקל כלשהו לעדותו, בוודאי כאשר לכך מצטרף העדר חקירה נגדית". הדברים כלולים בערעורו של אולמרט לבית המשפט העליון במשפט הולילנד (יום ד', 30.7.14).
בערעור נטען, כי דכנר שיקר ללא הרף, זייף מסמכים וניסה להפליל את אולמרט. העובדה שדכנר הודה בשקרים בחקירות נגדיות, מוכיחה עד כמה נפגעה הגנתו של אולמרט משום שסניגוריו שלו לא הספיקו לערוך חקירה שכזו. רוזן למעשה יצר תנועה מעגלית, בה הסיק מסקנות מדבריו של דכנר - וראה בהן תמיכה בדבריו של דכנר, אומרים הסניגורים.
עוד שגה רוזן בדרך בה בחן את הראיות הנסיבתיות, נטען בערעור. הלוגיקה של פסק הדין וההנמקות שביסודה אינם מתיישבים עם הכרעה המושתתת על ראיות נסיבתיות, שכן רוזן לא בדק מהן האפשרויות האחרות העולות מן הראיות. בפועל, ראיות אלו לא יצרו אפשרות הגיונית אחת ויחידה - כפי שיש ליצור כדי להרשיע על סמך ראיות נסיבתיות.
במקביל, דחה רוזן ראיות הגנה מרכזיות, לעיתים אף ללא הנמקה, והיו מקרים בהם התייחס לראיות שסתרו את עמדת המדינה כאילו הן מחזקות אותה. כך למשל הוא התעלם מן העובדה, כי בכתב הסחיטה שהכין דכנר, לא נזכר כלל שמו של אולמרט בין מקבלי השוחד, וכך גם במסמכים אחרים בהם התיימר לסקור את מקבלי השוחד.
"לא היה בחלקי הראיות הנסיבתיות הקלושות והדלות שהובאו בפני בית המשפט קמא, כדי לבסס ממצאים עובדתיים שיצטברו לכדי תמונה מרשיעה", נטען בערעור. "קיים פער גדול בין הממצאים העובדתיים שניתן היה לבסס על הראיות, לבין הממצאים שבית המשפט קמא בהרשעת המערער. בית המשפט קמא 'גישר' על החללים העובדתיים המהותיים שהיו בפניו על דרך של הנחות, השערות, חשדות והיסקים לוגיים, שלא היו מעוגנים ומתחייבים מהראיות, ולעיתים אף עמדו בניגוד לראיות". רוזן הסתמך על עדותו של דכנר להשלמת אותם פערים, למרות שהצהיר שלא עשה זאת.
נגד הקביעות הנוספות
הערעור יוצא גם נגד קביעתו של רוזן, לפיה אולמרט קיבל מדכנר 1.5 מיליון שקל בשנים 1999-1994. לדברי הסניגורים, בכך התעלם רוזן מהעובדה שהמדינה העלתה טענות אלו כרקע בלבד וכי מדובר באירועים שהתיישנו. "חשיבותה של שגיאה זו חורגת מגדר עצם קביעת הממצא ביחס למעשים קודמים שהתיישנו. כאמור, הממצאים 'המרשיעים' ביחס לאירועים שהתיישנו היוו תשתית וראיה בעלת משקל לעניין הרשעת המערער באישומים שבהם הורשע". לגופם של דברים, קביעות אלו מבוססות של דבריה של זקן - שאינם ראיה אלא "חלקיקי ושברירי דברים" - ועל דבריו של דכנר, שכאמור אינו אמין ולא נחקר נגדית. וגם אם הועברו כספים כאלו, לא היה מקום לקבוע שאולמרט ידע על כך.
הסניגורים טוענים עוד, כי לא היה כל מקום לסקירת "יחסי העבודה" בין דכנר לאולמרט, לה הקדיש רוזן מקום נרחב למדי. לדבריהם, קיימת תחושה שהדברים - המתוארים בצורה מגמתית ומעוותת - השפיעו על הממצאים המרשיעים של רוזן. התיאור מבוסס כולו על דבריו של דכנר תוך התעלמות מדבריו של אולמרט, והתייחסות לראיות ההגנה הייתה מלמדת שמדובר בקשרי עבודה תקינים ומקצועיים מצידו של אולמרט.

אהוד אולמרט נ' מדינת ישראל / הודעת ערעור
ערעורו של אהוד אולמרט על הרשעתו ועל חומרת עונשו במשפט הולילנד
תאריך:  30/07/2014   |   עודכן:  30/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לעדותו של דכנר אין משקל כלשהו"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
"אחרי מות" אין להשמיץ את שמואל
הניה  |  30/07/14 15:51
 
- דכלר-דבנר
מתיתיהו  |  30/07/14 17:19
2
"אחרי מות" אין להשמיץ את שמואל
הניה  |  30/07/14 15:52
 
- מעד מדינה נדרש מינימום עקביות!
ע_הראל  |  12/08/14 16:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד - הערעור
איתמר לוין
טוען שהרשעתו מבוססת על צבר של טעויות מהותיות: הסתמכות על דכנר למרות שקריו והעדר חקירה נגדית, התעלמות מפרשנות חלופית לראיות נסיבתיות והתעלמות ממסמכים מזכים
איתמר לוין
וינרוט הצטרף לסוללת הסניגורים גם בערעור על עונשו של דני דנקנר בפרשת בנק הפועלים
איתמר לוין
מהנדס העיר ירושלים לשעבר טוען עוד, כי טעה בתום לב לחשוב שמותר לו לקבל עבודות פרטיות מדכנר    חלק ניכר מן הערעור מופנה נגד חומרת העונש - שבע שנות מאסר
איתמר לוין
פסק דין של בית המשפט העליון בעניינו של עבריין תעבורה עשוי להשליך על עניינו של אולמרט בפרשת הולילנד: מה קורה כאשר לראיות הנסיבתיות נוסף חוסר אמון של בית המשפט בגירסתו של הנאשם
איתמר לוין
יזם הולילנד טוען שהרשעתו עומדת בסתירה לעובדות יסוד שקבע רוזן עצמו    מדגיש בערעורו את חוסר אמינותו של דכנר ואת העובדה שזוכה מחלק מן ההאשמות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il