X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המועצה להשכלה גבוהה: התחייבות שלנו שכל הסטודנטים המשרתים במילואים ובני/בנות הזוג יסיימו את שנת הלימודים
▪  ▪  ▪
אלפי סטודנטים [צילום: פלאש 90]

בדיון מיוחד שהתקיים (30.7.14) בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, בנושא התאמות והקלות במוסדות להשכלה הגבוהה - בתקופת "צוק איתן', אמרה מיכל נוימן, סמנכ"לית כספים במועצה להשכלה גבוהה: "אנחנו יודעים שהמוסדות להשכלה גבוהה נערכו למצב ונותנים כבר מענה נקודתי. אנחנו כמל"ג לא רוצים להוציא הנחיה אחידה לכל המוסדות בגלל הריבוי והגיוון במקרים. עם זאת, לא יהיה מצב, וזאת התחייבות שלנו, שסטודנט שיצא למילואים או בן זוגו/זוגתו, לא יסיים את שנת הלימודים בגלל המלחמה".
הדיון התקיים לבקשת התאחדות הסטודנטים וקבוצת הפייסבוק "הכיכר המרכזית" בעקבות פניות של סטודנטים שגויסו לצו 8 ואינם מצליחים לעמוד בדרישות התואר. נציגי הסטודנטים דרשו בדיון שתצא הנחיה ברורה מצד המועצה להשכלה גבוהה שתמנע אפליה בין הסטודנטים המשרתים במילואים ולומדים במוסדות שונים. בין דרישות הסטודנטים: תוספת זמן לבחינות, קיום שלושה מועדים לבחינה, אפשרות לבחירת הציון הגבוה, עוברים בינאריים (עובר, לא עובר), הארכת הזכאות לתואר ועוד.
לדברי מנכ"ל התאחדות הסטודנטים הארצית, עמיחי גרין: "אלפי סטודנטים מגויסים ומגויסות. יש אי-ודאות עצומה לגבי סוף השנה האקדמית שלהם והמצב היום הוא שאף אחד לא יודע להגיד מה יהיה בפועל".
לא רואים את הקצה
מורן ברנס, יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת ספיר התייחס גם ליום שאחרי: "אנחנו נצטרך התאמות לאחר 'צוק איתן'. המכללה סגורה, אין שגרה אקדמית, אין לימודים ואין מבחנים".
ד"ר זיו חורב, מנכ"לית המכללה האקדמית אחווה התייחסה לסמסטר הקיץ בו היו אמורים ללמוד כ-700 סטודנטים וש"שליש ממנו כבר הלך", לדבריה. "המכללה סגורה מה-8 ביולי ואנחנו לא רואים את הקצה. אנחנו מתקשים גם להיערך לשנה הבאה מבחינת קליטת הסטודנטים ושיווק המכללה".
אופיר נציג צה"ל בדיון אמר כי צה"ל בשיתוף המוסד לביטוח לאומי ישלם בשבוע הבא מקדמות לסטודנטים עצמאיים שגויסו בצו 8. "נשלם גם למעסיקים שיבטיחו את השכר של חודש יולי למגויסים. קיימת חוסר בהירות לגביי סיום המבצע אך מצופה שייצאו הבהרות לסטודנטים. אלינו מגיעות פניות של סטודנטים על מועדי ג', צמידות של מבחנים ועוד ועוד. חשוב להבהיר עבורם את התמונה".
יו"ר הוועדה ח"כ עמרם מצנע קרא למזער את הפגיעה בסטודנטים: "לא מדובר במלחמת יום הכיפורים. לא כל הסטודנטים מגויסים ולכן ניתן לטפל גם בבעיות ייחודיות ואישיות". היו"ר מצנע פנה למל"ג בבקשה לקבוע הנחיות כלליות ומכוונות לכל המוסדות להשכלה גבוהה המתוקצבים והלא מתוקצבים, וכן לאפשר לכל מוסד לטפל בבעיות פרטניות. "אין תחליף לשכל ישר, לרגישות ולנכונות להקשיב לכל אחת ואחת מהבעיות. אני מציע שנציגי הסטודנטים, ראשי המוסדות ונציגי המל"ג יגבשו פתרונות לבעיות נפוצות וייצרו אחידות בטיפול במילואימניקים".

תאריך:  30/07/2014   |   עודכן:  30/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סטודנטים יסיימו לימודים למרות המלחמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
צ'לו רוזנברג
חייבים לבדוק את כל ההתנהלות כלפי עזה, הן צבאית והן מדינית. מלחמה אינה זמן מתאים לעשות זאת. מוטב לעצור כשנקודת היציאה היא פרי יוזמה ישראלית ולא היגררות אחר לחצים ומהלכים של אחרים. כל החשיבה חייבת לעבור רביזיה
יוסי אחימאיר
הרוגים במלחמת האזרחים במדינה השכנה לנו מצפון, וזאת רק בשבעה ימים!.מעניין אם בבית הלבן בוושינגטון, במוסדות האו"ם בניו-יורק, במועצת זכויות האדם בז'נווה, נתקלו במספר הזה. האם יושבי המוסדות הללו שכנראה חוזר על עצמו, בסדרי גודל כאלה או אחרים, מדי שבוע?
אפרים הלפרין
המלחמה אינה על מנהרות או טילים אלא היא מלחמת תרבות, בין תרבות איסלאמית רצחנית ובראשה חמאס ובין תרבות מערבית חפצת חיים ובראשה ישראל, מדינה קטנה העומדת בחזית לפני כל העולם, ומקיזה דם בניה והעולם מבולבל, נהנתן, לא מבין כלל מה מצפה לו
עופר וולפסון, עידן יוסף
טיל נ"ט נורה על דחפור די-9 במהלך פעילות של הנדסה וגבעתי    באירוע נהרגו 10 מחבלים    צה"ל מרחיב פעילות בצפון הרצועה ובדרומה
מוטי קפלן
נכון להיום, עושה רושם שהצלע היחידה במשולש: ציבור, ממשלה, צבא, המוכיחה עמידות וחוסן אמיתי וברור זה - הציבור. הסולידריות של הציבור עם הצבא אינה נתונה לשום מחלוקת בעיני רוב הציבור. אבל גם הציבור בשלב מסוים יתחיל לשאול שאלות קשות ולצפות לתשובות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il