X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דחה עתירה של שני רבנים חרדים נגד החלטת משרד החינוך לחייב תואר ראשון כתנאי סף לתפקיד מפקח בחינוך החרדי קורא למדינה למצוא פתרון מוסכם במקום לכפות על החרדים את עמדתה
▪  ▪  ▪
פיקוח על הליבה [צילום: פלאש 90]
שתי הערות
1. מהותית: יש משהו מתנשא בטענה של המדינה, לפיה תואר רב - בניגוד לתואר ראשון - לא מקנה יכולת ניתוח וחשיבה ביקורתית. ליתר דיוק, זה גם מתנשא וגם לא נכון. לימודים תורניים דורשים יכולת ניתוח מעמיקה בהרבה מאשר רוב הלימודים האקדמיים, ובניגוד למקובל לחשוב - יש בהם עידוד לחשיבה עצמאית ומקורית.
2. פרוצדורלית: למה נזקק בית הדין לעבודה ל-3.5 שנים להכרעה בתיק כה פשוט, שניתן היה לסיימו בטיעונים המשפטיים בלבד? קרוב לוודאי שאפילו אם העתירה הייתה מתקבלת, כבר לא היה בכך כל תועלת מעשית.

הדרישה לתואר ראשון ממי שישמש כמפקח בחינוך החרדי היא סבירה, ואין מקום להורות למדינה למנות לתפקיד גם מי שהוסמך לרבנות. כך קובע (28.7.14) סגן נשיאת בית הדין האיזורי לעבודה בירושלים, אייל אברהמי.
חיים הבלין ועקיבא מאיר, רבנים במגזר החרדי, עתרו לבית המשפט נגד דרישת הסף לתואר ראשון, וביקשו לקבוע שתואר רב יהווה עמידה בדרישה זו. לדבריהם, דרישת תואר ראשון מקפחת רבים במגזר החרדי, שמתוך שיקולים אידיאולוגיים אינם פונים ללימודים אקדמיים.
המדינה טענה, כי אין מקום להתערבות בשיקול דעתה, וכי קיימת חשיבות לתואר ראשון דווקא משום שהוא מצריך חשיבה ביקורתית ויכולת כתיבה וניתוח. המדינה ציינה, כי מתוך התחשבות בציבור החרדי, היא דורשת תואר ראשון בלבד ולא תואר שני כמקובל לגבי מפקחים בחינוך החילוני והדתי.
אברהמי מציין בפתח החלטתו, כי נושא הדיון אינו חשיבותו וערכו של תואר רב, אין ספק שנדרשות יכולות גבוהות כדי להגיע אליו ואין חולק בדבר חשיבותו לשימורו וייחודי של העם היהודי. הנושא הוא מידת הסבירות של תנאי הסף הדורש כאמור תואר ראשון, ובית הדין מצא כי הדרישה עומדת במתחם הסבירות ואין מקום להתערב בה.
המדינה סבורה, אומר אברהמי, שתואר ראשון יקדם בצורה נכונה יותר את מילוי תפקידו של המפקח, ועמדה זו היא סבירה. בית הדין גם אינו יכול לשלול את טענת המדינה, לפיה מי שבאמתחתו תואר ראשון ייטיב לפקח על לימודי הליבה במגזר החרדי. עוד נקבע, כי הדרישה אינה פוגעת בעקרון השוויון, וזאת לנוכח ריבוי המועמדים לתפקיד.
בשולי פסק הדין מעיר אברהמי: "טוב יעשו העוסקים במלאכה, אם ינסו להגיע לפתרון מוסכם, כזה שיוסכם גם על רוב הציבור החרדי, חלף כפיית הפתרון שנראה להם נכון. רק בדרך זו יגבירו את השלום האחדות והרעות שכה נדרשים בין כל חלקי העם". בית הדין הורה להעביר את החלטתו לשר החינוך ולמנכ"ל משרדו.
נציגות הציבור ציפי בר וחדוה אהוד הסכימו עם אברהמי. את המדינה ייצג עו"ד עמיצור איתם.

תאריך:  04/08/2014   |   עודכן:  04/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביה"ד: רב לא יוכל לפקח בחינוך החרדי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בית דין עם שופטים גויים ורשעים ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  4/08/14 18:02
2
התואר "רב" הינו מעורפל ואינו מ
מנחם גורמן  |  5/08/14 09:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית הדין הארצי קבע, כי פציעתה של עובדת בנק איגוד בטיול לסין שארגן ועד העובדים במימון חלקי של ההנהלה, אינה מהווה תאונת עבודה
עידן יוסף
הצבא הכריז על הפוגה הומניטרית ל-7 שעות מ-10 בבוקר    יוזם הקמת חיץ שיורכב מגדר בלתי עבירה גם מתחת לפני הקרקע    "מיטוט חמאס לא הוגדר יעד"
עידן יוסף
מחבלים חטפו בכביש רמות ורצחו שני נערים - רונן קרמני וליאור טובול
איתמר לוין
אברהם וייג נטל כסף לתשלום אגרה וסירב להחזיר אותו בטענה שמדובר בשכר טירחה    בית הדין: שורש הרע - בהעדר הסכם שכר טירחה בין עורך הדין ללקוחה
יצחק דנון
מהנדס שירות טוען שחברת מגדל מסרבת לשלם לו פיצוי על אובדן כושר העבודה שנגרם לו בעקבות שלוש תאונות רחיפה, וזאת בנימוק שהוא כשיר לעבודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il