X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופטת המחוזית מיכל אגמון-גונן:

"לא לשפיטה באולמות סגורים"

"מגבלות על פומביות הדיון במעצרים עלולות להביא להעלמת מידע על חשדות המיוחסים לאנשי ציבור, מעצר בני אדם בלי שהדבר יובא לידיעת הציבור וללא ביקורת על הליך המעצר וכן פגיעה ביכולתה של העיתונות לפרסם תחקירים"
▪  ▪  ▪
אגמון-גונן. צדק צריך להיראות [צילום: יוסי זליגר]

"מגבלות על פומביות הדיון בהקשר זה [מעצרים] עלולות להביא להעלמת מידע על חשדות המיוחסים לאנשי ציבור, מעצר בני אדם בלי שהדבר יובא לידיעת הציבור וללא ביקורת על הליך המעצר וכן פגיעה ביכולתה של העיתונות לפרסם תחקירים ולחשוף פרשיות פליליות". כך אומרת (23.7.14) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר מיכל אגמון-גונן.
לדברי אגמון-גונן, "לעליונות עקרון פומביות הדיון ישנם רציונליים לא מבוטלים, והחשוב שבהם: שקיפות ההליך השיפוטי, שכן צדק צריך להראות ולא רק להיעשות. איש מאיתנו אינו חפץ לחיות במשטר בו הדין יוצא מן הכוח אל הפועל באולמות סגורים, באופן המונע אפשרות לביקורת".
לצד זאת, היא ממשיכה, מתעוררת שאלת האיזון אל מול זכותם של חשודים לפרטיות, אנונימיות ושם טוב בטרם הוגש נגדם כתב אישום. בשל כך נאסר פרסום שמו של עצור ב-48 השעות למעצרו, אך "לא ניתן בסופו של יום היתר גורף לאי פרסום, אלא נקבעו פרמטרים שלאורם יש לילך, תוך שהכלל הוא פומביות הדיון".
אגמון-גונן מזכירה, כי הימנעות מאיסור פרסום שמו של חשוד מצריכה הוכחה מצידו שייגרם לו נזק מיוחד, הגובר על האינטרס הציבורי ועל עקרון פומביות הדיון. מאחר "שמדובר בתנאים מצטברים, הנדרשים לצורך החלתו של חריג לעקרון פומביות הדיון ולנוכח ההלכה שלפיה את החריגים לעקרון פומביות הדיון יש לפרש על דרך הצמצום, הרי שדי בכך שלא עלה בידי החשוד לשכנע כי מתקיים בעניינו אחד מהתנאים האמורים, כדי שבית המשפט יימנע מלאסור את פרסום שמו של החשוד".
הדברים נאמרו בהחלטתה של אגמון-גונן לדחות את ערעורו של קצין המשטרה גיל אוהב-נגר על ההחלטה לפרסם את שמו לאחר שנעצר כחשוד בביצוע עבירות מין בקטינים ובשיבוש מהלכי משפט. אוהב-נגר טען בין היתר, כי הפרסום יפגע בבריאותו של אמו החולה ובשמה הטוב של המשטרה. על הטענה השנייה אומרת אגמון-גונן:
"לטעמי דווקא פרסום שמו של החשוד יחזק את אמון הציבור במשטרה כגוף החוקר ברצינות עבירות שוטרים גם בתחום זה, תוך חידוד המסר כי השוטרים אינם מעל החוק. אוסיף, כפי שאף הדגיש בית המשפט קמא, כי ממילא המדובר במקרה פרטי וחזקה כי אין במקרה פרטי זה כדי להטיל רבב על המשטרה כולה... אי-פרסום שמו של החשוד יעביר מסר שגוי לציבור לפיו קיים חוסר שוויון לפני החוק וכי שוטרים נמצאים מעל החוק".
לדבריה, רק הנימוק בנוגע למצב בריאותה של האם עשוי להביא לאיסור פרסום, אך אוהב-נגר לא הוכיח שיש להעדיף שיקול זה על פני האינטרס הציבורי. "המדובר בעניינו בחשדות חמורים ביותר, המיוחסים למי שמחזיק בתפקיד של קצין משטרה, כאשר ייתכן כי דווקא תפקידו זה העצים את יכולתו לנצל לרעה את כוחו וניסיונו כלפי קטינים. מובן, אם כן, כי דווקא תפקידו זה אך מעצים את העניין הציבורי שבפרסום שמו", היא אומרת.
את אוהב-נגר ייצגו עוה"ד משה שוחטמן ורויטל כץ, ואת המחלקה לחקירות שוטרים - עו"ד איילת רזין בית-אור.

תאריך:  31/07/2014   |   עודכן:  01/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא לשפיטה באולמות סגורים"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
"פומביות הדיון" תחבולות וכזב1
לול  |  31/07/14 12:10
2
"פומביות הדיון"- תחבולות וכזב2
לול  |  31/07/14 12:21
3
נכון .לא שפיטה באולמות סגורים.
שמחה ברטר  |  31/07/14 17:41
 
- לא רק קלטות שמע אלא גם ודאו
לול  |  1/08/14 14:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
איתמר לוין
בית המשפט: ישראל הדר ידע שקיים חוב למינהל מקרקעי ישראל - אך לא הזהיר את לקוחותיו וניסח את החוזה כך שהחוב נפל עליהם    קובע שתשובותיו היו מתחכמות ועדותו לא הייתה כנה
איתמר לוין
ביהמ"ש: אמיר חסיד לא עמד בהתחייבותיו לגבי רישום זכויות בנכס על שמה של חברה שרכשה אותו מהחברה לה שימש כנאמן    המשמעות ללקוח: תשלום פיצוי והוצאות של 600,000 שקל והחזרת כספים
איתמר לוין
השופטת בדימוס שעמדה בראש הוועדה לבחינת המצב בלשכת עורכי הדין דוחה את טענתה של לבני לפיה החקיקה בנושא מצריכה זמן    סבורה שאין להגביל את הכניסה למקצוע אך יש להקפיד על רמת הלימודים
איתמר לוין
המחוזי קובע: האיסור על עישון בבניין שהוא מקום עבודה אינו חל על חצר פתוחה; יש מקום לקבוע בחקיקה בצורה ברורה היכן מותר והיכן אסור לעשן בבית המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il