X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך פורסם בניו-יורק מגזין הרב יאשיהו פינטו הציע לבולשת הפדרלית האמריקנית להאזין לשיחות הטלפון שלו ולהקליטן לאחר שאחד ממקורביו לשעבר ניסה לסחוט אותו ודרש ממנו מאות אלפי דולרים
▪  ▪  ▪
פינטו. השיחות הוקלטו מיוזמתו [צילום: פלאש 90]

הרב יאשיהו פינטו שיתף פעולה עם ה-FBI בחקירה שהתנהלה נגד הפוליטיקאי האמריקני, הסנטור מייקל גרים. כמו-כן מסר הרב פינטו ל-FBI על כספים שנתן לקצין הבכיר, תנ"צ אפרים ברכה. כך נאמר בכתבה נרחבת שפורסמה אודותיו בניו-יורק מגזין.
בכתבה, המגוללת את סיפור הקשר בין השניים, נכתב כי גרים, קתולי רפובליקני שאינו דובר עברית, נהג לשבת בשיעוריו של פינטו, לפעמים עם מתרגם כשידיו שלובות וכאשר הוא נראה מרוכז ולומד מהקבלה. "אני לא יהודי. אני קתולי. אך בפעם הראשונה שפגשתי את הרב פינטו, אני ממש לא יכול להסביר זאת... אבל זו הייתה פגישה מיוחדת מאוד. יכולת לחוש כמעט באנרגיה החיובית כשהוא אחז בידך", צוטט.
קשר זה בין השניים תורגם לגיוס כספים. אחד מחסידיו של הרב, עופר ירדני, אירח אירוע שבו גייס גרים כ-300 אלף דולר. חסידים נוספים של פינטו תרמו לגרים והתרומות הגיעו עד לסכום של כחצי מיליון דולר.
בניו-יורק מגזין נאמר עוד, כי מגייס הכספים הראשי של גרים היה הרב עופר ביטון, מהמקורבים לרב פינטו. הניו-יורק מגזין מציין כי לאחר שביטון השקיע זמן רב בשהות עם הרב, הוא הגיע במרס 2010 מלווה בחברו, רון טורוסיאן, לביתו של הרב פינטו. היה זה ערב פסח. טורוסיאן הטיח בפינטו כי ניצל את ביטון. לטענת מיכל כהן, עורכת דין ישראלית שעבדה בארגון של פינטו באותה עת ושהתה בביתו בזמן אותה תקרית, דרש טורוסיאן כי פינטו יעניק לביטון כמה מאות אלפי דולרים. טורוסיאן עצמו הכחיש את הטענה הזאת מספר פעמים.
הרב פינטו הורה לחסידיו, כך על-פי הכתבה בניו-יורק מגזין, לשלם לטורוסיאן. בן-ציון סוקי, איש עסקים מהמקורבים לפינטו, הורה אז לעורך דינו לכתוב המחאה על-סך 135,000 דולר עבור חברת RDT, חברת ייעוץ המזוהה עם טורוסיאן. שתי המחאות נוספות על-סך 150,000 דולר ועל-סך 95,000 דולר הוענקו לחברה על-ידי חסיד נוסף של פינטו, יוסי אזור. מלבד זאת העניק אזור לביטון כסף מזומן. כחודשיים לאחר מכן, בחודש מאי, השקיע ביטון כחצי מיליון דולר במיזם עסקי.
הניו-יורק מגזין דיווח כי באותה עת פנה פינטו למייקל גרים, שהיה בעברו סוכן באף בי איי, אולם גם הוא לא הצליח לסייע לפינטו לנער מעליו את טורוסיאן, שהמשיך על-פי החשד להשמיץ את פינטו בדרכים שונות.
בייאושו יצר פינטו קשר עם חבר הקונגרס האמריקני אנתוני ויינר. ויינר התקשר לאף.בי.איי. סוכנים יצרו קשר עם פינטו, שהסכים לעבוד עם הממשלה ואפילו התנדב להקליט שיחות טלפון. בעקבות אותה חקירה נעצר עופר ביטון באוגוסט 2012 באשמת הגשת מסמך מזויף על-מנת לקבל ויזה. הפרקליט האמריקני שליווה את החקירה ציין את שלוש ההמחאות שקיבל ביטון.
בינתיים, רבים העלו השערות כי ביטון החליט לשתף פעולה עם השלטונות. עבור גרים, שנבחר בינתיים לקונגרס האמריקני, לא היו אלה חדשות טובות. במאי 2012 הואשם גרים ב-20 סעיפי הונאה והלבנת הון.
בכתבה הובאו ממצאים חדשים על פרשת אפרים ברכה. פישמן מגלה כי הכספים שהועברו לברכה דווחו מראש ל-FBI. לאחרונה, בעקבות מעצרו של עו"ד רונאל פישר, המשמש בא-כוחו של ברכה, אמר הרב לכתב: "זה נס. הגלגל מתחיל להתהפך חזרה. הקב"ה אוהב אותי".

תאריך:  01/08/2014   |   עודכן:  01/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרב פינטו דיווח מראש על הכספים שהעביר לברכה ולסנטור מייקל גרים
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
אתם נתלים על עץ גבוה
רחובות   |  1/08/14 18:17
2
לא מאמין למילה אחת של המכשף
נז  |  1/08/14 20:40
3
לא נמאס לכם מהעבריין הזה יוסי
מיכאל10  |  2/08/14 08:00
4
פינטו לא סתם נוכל - טינופת !
דר בארצי  |  3/08/14 14:51
5
שאלה חשובה
אזרח חרד  |  3/08/14 15:15
6
מסכנה הרבנית
שני אלהרר  |  10/08/14 17:11
7
הרב הצדיק!
שמוליק מרחובות  |  10/08/14 17:44
8
ניצול של הרבנית
סוזאן  |  10/08/14 18:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פינטו
איתמר לוין
אומר בראיון לשבועון החרדי "בקהילה", כי תחילה דאג להגן על ארביב - אך החליט לומר את הידוע עליו לאחר שהתברר לו שארביב מנצל לרעה את שתיקתו    מסביר שארביב וברכה הם גלגולים שנשלחו כדי לקרב אותו אל הבורא
רועי גולדנברג
רשת הישיבות האמריקאית "שובה ישראל" הפועלת בחסותו של הרב יאשיהו פינטו, יחד עם מקורבו איש העסקים החרדי בן ציון סוקי, טוענים בכתב התביעה כי קשת ודיין הפיקו תוכנית שמציגה מידע לציבור שמטרתו "להרוס את הרב פינטו
חיים שאולזון
בדיקות הפוליגרף שעבר הרב פינטו מוכיחות: הוא דיבר אמת, ארביב וברכה שיקרו. כעת לא יעזרו לשני הקצינים הבכירים כל סיפוריהם ושליחיהם בתקשורת
הרב אליהו קאופמן
יאושיהו פינטו לא המציא את הגלגל ולפניו כבר היו וישנם לא מעטים שהפכו את מכורתם הקדושה לקרדום שבו הם חופרים רק לעומק ובלי הפסקה. אבל שרב בישראל - ממשפחה מכובדת ויקרה, יהפוך לאלמנט הבזוי ביותר גם בעולם הפשע, "עד מדינה", זה עוד לא קרה
עידן יוסף
בשיעור לחסידיו באשדוד, אמר: "אין לנו כלום, עם כל מה שיש לנו אנחנו עושים חסד"    על המשטרה: "בכל ארגז יש תפוחים רקובים, אבל כולם צדיקים"
רשימות נוספות
אבטחה צמודה לעיתונאית אילנה דיין  /  איציק וולף
אשת הרב פינטו ניסתה לפגוע בעצמה  /  עידן יוסף
פינטו נחת בארץ; יעיד בפני מח"ש  /  איציק וולף
ההזדמנות של וינשטיין  /  עמוס אריכא
מצעד האיוולת (2)  /  אריה אבנרי
הקדוש, הבלדרית והיועץ  /  עמוס אריכא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il