X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל משרד החינוך לשעבר ביקשה להכיר בה כ"מנכ"ל הבא מהשירות" למרות שעבדה בעיריית ת"א בית הדין הארצי: אי-אפשר ליצור רצף תעסוקתי פיקטיבי שנרכש בדיעבד
▪  ▪  ▪
תירוש. חוות דעת תמוהה [צילום: פלאש 90]

הח"כ לשעבר רונית תירוש לא תקבל פנסיה תקציבית על תקופת כהונתה כמנכ"ל משרד החינוך, בשנים 2006-2001. כך קובע (יום ד', 6.8.14) בית הדין הארצי לעבודה.
תירוש הייתה עובדת מדינה כמורת תיכון בתל אביב משנת 1977. בשנת 1990 היא הפכה לעובדת עירייה, לאחר שמונתה לסגנית מנהל תיכון, וכדי לשמר את זכויות הפנסיה שלה - ביקשה וקיבלה מדי שנה אישור לחופשה ללא תשלום ממשרד החינוך. בשנים 2000-1997 הייתה תירוש מנהלת מינהל החינוך בעיריית תל אביב, בין אוגוסט 2000 לפברואר 2001 לא עבדה ואז מונתה למנכ"ל משרד החינוך.
תירוש ביקשה להכיר בה כ"מנכ"ל הבא מהשירות", כך שתיחשב לעובדת מדינה ותזכה לפנסיה תקציבית. נציבות שירות המדינה דחתה בקשה זו, אך בשנת 2005 קבע הנציב דאז, שמואל הולנדר - על סמך חוות דעת של עו"ד נורית אלשטיין מפרקליטות המדינה - שניתן להיענות לבקשה. תירוש התבקשה לשלם 672,000 שקל לצורך שמירת זכויותיה בגין שהותה בחל"ת. ואולם, מאוחר יותר באותה שנה קבע היועץ המשפטי לממשלה דאז, מני מזוז, כי אין להכיר בה כ"מנכ"ל הבא מהשירות".
בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב (השופט מיכאל שפיצר, כיום מנהל מערכת בתי המשפט) קיבל את עתירתה של תירוש נגד החלטתו של מזוז, אך בית הדין הארצי קיבל את ערעורה של המדינה. השופט עמירם רבינוביץ קובע, כי יחסי עובד-מעביד בין תירוש לבין משרד החינוך נותקו כאשר היא הפכה להיות עובדת עיריית תל אביב, ולכן לא חל עליה תנאי הסף של העסקה בשירות המדינה עשר שנים רצופות כדי לקבל פנסיה תקציבית.
רבינוביץ מוסיף: "מורה, מנהלת בתיכון עירוני ט' היא עובדת עירייה. טענתה של המשיבה כי האבחנה בין עבודתה בעיריית תל אביב לבין עבודתה בשירות המדינה מלאכותית היא, נדחתה על-ידי בית הדין האזורי ובדין נדחתה - אלו שתי רשויות נפרדות.
"...תכלית החלטות הממשלה שהכירו בחריג של מנכ"ל הבא מן השירות, הינה לעודד אנשים מתוך שירות המדינה לכהן בתפקידים בכירים. תכלית זו מתגשמת רק כאשר מדובר במקרה בו קיים רצף תעסוקתי של העסקה בשירות המדינה, ולא במקרים בהם יוצרים רצף תעסוקתי פיקטיבי שנרכש בדיעבד".
רבינוביץ פוסל את החלטתו של הולנדר בעניינה של תירוש באומרו, כי היא נשענה על חוות דעתה של אלשטיין - שהייתה אז מנהלת המחלקה לסכסוכי עבודה בפרקליטות - אשר "נסיבות נתינתה, כפי שהתגלו בדיעבד, מעוררות תמיהות". לפיכך, כאמור, לא תקבל תירוש פנסיה תקציבית.
תירוש חויבה בתשלום הוצאות בסך 6,000 שקל. הנשיא יגאל פליטמן, סגניתו ורדה וירט-ליבנה ונציגי הציבור שלום חבשוש ואמנון גדעון הסכימו עם רבינוביץ. את המדינה ייצגו עוה"ד גדי שילה ורינה מיוחס, ואת תירוש - עוה"ד רועי פוליאק ורון דינור.

תאריך:  07/08/2014   |   עודכן:  07/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רונית תירוש לא תקבל פנסיה תקציבית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הגיב לדברי המזכ"ל באן שרמז לפשעי מלחמה מצד ישראל    האשים את מוסדות האו"ם במתן במה לחיזוק הטרור ולעידודו    הפלשתינים טרם הסכימו להפסקת אש
עידן יוסף
משרד התקשורת יחייב את החברות להגביר את המודעות לתוכנות סינון האתרים ולפנות באופן יזום ללקוחותיהן    שוקל לחייב את חברות התקשורת להציע ללקוחותיהן את שירות הסינון באופן ישיר ויזום, כולל באמצעות משלוח מסרון או דואר אלקטרוני במועד ההתקשרות, בעת חידושה ובכל שנה
עידן יוסף
סוהא עראף הציגה את סרטה "וילה תומא" כסרט פלשתיני    שרת התרבות אישרה לדרוש חזרה את התמיכה שהעניקה המדינה
עידן יוסף
שמונה בריונים אנטישמים עלו על אוטובוס בסידני ואיימו על ילדים מגיל גן עד 12 כי ישספו את גרונותיהם    קראו "הייל היטלר" ו"פלשתין חייבת להרוג את היהודים"
עידן יוסף
יחליף את אלוף-משנה ציון רצון    מפקד עוצבת הגליל "ברעם" הנכנס: "מצפון תימנע הרעה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il