X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארדואן יכהן בתפקיד שתי קדנציות מלאות, עד 2023 לאחר שגרף כ-52% מקולות הבוחרים "נתמודד עם כל מי שיאיים על הביטחון הלאומי שלנו"
▪  ▪  ▪
רג'פ טאיפ ארדואן ואשתו [צילום: AP]
תומכיו של ארדואן [צילום: AP]

מצביעה בקלפי [צילום: AP]

מחאה אנטי-ישראלית בטורקיה [צילום: AP]

רג'פ טאיפ ארדואן נבחר לכהן בתפקיד נשיאה של טורקיה. לראשונה בחרו אזרחי המדינה אשר לאחרונה הפכה לדגל אדום מול ישראל את נשיאה בבחירות ישירות, עם למעלה מ-53 מיליון בעלי זכות בחירה.
ארדואן יכהן בתפקיד שתי קדנציות מלאות, עד 2023 לאחר שגרף כ-52% מקולות הבוחרים, למעלה מ-50% הנדרשים לנצחונו כבר בסיבוב הראשון, כפי שניבאו הסקרים. המועמד המשותף של שתי מפלגות האופוזיציה החילוניות הגדולות, אקמלאדין איהסאנולו זכה בכ-38% מהקולות ומועמד מטעם המפלגה הפרו-כורדית, סלהאטין דמירטאש זכה בכ-10%.
"טורקיה חדשה", מבטיח ארדואן לבוחריו. בנאום שנשא לאחר בחירתו אמר: "ללא ספק, טורקיה חדשה, טורקיה גדולה, טורקיה מובילה זכתה היום. אנחנו סוגרים את הדלתות של תקופה אחת, וכעת אנחנו לוקחים את הצעד הראשון לשלב חדש. נתמודד עם כל מי שיאיים על הביטחון הלאומי שלנו". ארדואן צפוי להמשיך לפעול תוך ריכוז סמכויות השלטון בידיו, כפי שהיה עד כה.
על-פי הסקרים נראה כי ארדואן צפוי למנות לראש הממשלה מאנשי שלומו כשהסקרים מצביעים על רצון הציבור בעבדאללה גול, ממקימי מפלגתו AKP ומי שכיהן בתפקיד ב-2003-2003. עם זאת, בין השניים היו חילוקי דעות.
ארדואן לכאורה הבטיח לשמור על בטחונם של האזרחים היהודים בטורקיה אך קרא להם להוקיע את ישראל ולגנות את פעילותה.
על-פי הערכות חיים בטורקיה למעלה מ-20 אלף יהודים.
כבר בתחילת דרכו ברור היה יחסו למדינת ישראל. ב-2003 עת נבחר לראשות הממשלה מטעם "מפלגת הצדק והפיתוח" האיסלאמית, בת ברית של חמאס והאחים המוסלמים, התדרדרו היחסים בין שתי המדינות. ב-2009 נזף ארדואן בנשיא לשעבר שמעון פרס במהלך הפורום הכלכלי בדאבוס ועזב במחאה בשל פעולות צה"ל במבצע "עופרת יצוקה". שנה לאחר מכן לאחר אירועי המשט הטורקי לישראל, במהלכו נהרגו אזרחים טורקים הוביל ארדואן למשבר החמור בין שתי המדינות, החזיר את השגריר וגירש את זה הישראלי מאנקרה. למרות מה שנראה היה כשיפור היחסים ב-2013 כששוחרר עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטלפון והוחלט על נרמול היחסים, שב וחזר ארדואן לביטויי הגינוי כלפי ישראל. ביולי 2014 במהלך מבצע צוק איתן ארדואן תקף את ישראל ואת חברת הכנסת איילת שקד בטענה שהיא "מזכירה את היטלר". אחר כך האשים את ישראל "רצח עם" ואמר שמעשיו של צה"ל גרועים ממעשי הנאצים.‏ ההתבטאויות האלה הובילו אלפי מפגינים להתנפל על נציגויות ישראל בבירה אנקרה ובאיסטנבול.
לאחרונה מתח ארדואן ביקורת קשה כלפי ישראל ואף כינה את חברת הכנסת איילת שקד "מזכירה של היטלר" ואת ישראל כמי שמבצעת פשעים חמורים מאלה של הנאצים. בעקבות זאת הותקפו נציגויות ישראל באנקרה, הבירה ובאיסטנבול. דברים קשים יותר נשמעו כשהנשיא הנבחר אמר כי "בקרוב ישראל תטבע בדמם של מי שהרגה בעזה ובכל פלשתין".

תאריך:  11/08/2014   |   עודכן:  11/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתמודד עם כל מי שיאיים עלינו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ארדואן-בקרוב הסוף של תורכיה! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  11/08/14 17:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
האגודה לזכויות האזרח פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיורה לממשלה ולצה"ל להימנע מביצוע הנוהל שלפיו ניתן לירות לעבר חייל חטוף גם במחיר הריגתו על-מנת למנוע את האפשרות של נזק אסטרטגי שבהימצאות חייל חטוף בידי ארגון טרור    "נוהל המתיר לסכן את חיי החיילים השבויים על-מנת לסכל את נפילתם בשבי הוא נוהל פסול מיסודו"
מירב ארד
גיל הנישואין ממשיך לעלות והוא עומד נכון ל-2012 על 28 לחתנים יהודים ו-25 לכלות היהודיות    רווקים ורווקות לרוב תוכלו למצוא גם בחיפה וראשל"צ לעומת אשדוד וירושלים
יצחק דנון
רשם העמותות טוען, כי קיים חשד שהעמותה גבתה תשלום למרות שהתיימרה לספק שירות משפטי בחינם למעוטי יכולת, השתמשה בכספיה שלא למטרותיה וביצעה חלוקת רווחים אסורה
אביו של אחד החללים ביקש להורות על מינוי ועדת חקירה נוספת    סולברג: החקירות מוצו עד דק, נסיבות האסון הובררו ולא תהיה כל תועלת בחקירה נוספת
יצחק דנון
חברת ההזנק עסקה בפיתוחו של מוצר טכנולוגי בתחום החשמל והאנרגיה    בעלת מניות בחברה טוענת שהיא הפסיקה את פעילותה ופיטרה את כל עובדיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il