X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
‏על-פי תוכנית התגמול המעודכנת, לפידות ייהנה בהפניקס גם ממצנח זהב בעלות של כ-3.8 מיליון שקל בימים אלה מקדמת קבוצת דלק עסקה שבמסגרתה תמכור למשפחת קושנר האמריקנית את השליטה בהפניקס
▪  ▪  ▪
אייל לפידות. שכר עתק? [צילום: הדר כהן]

חברת הייעוץ לגופים המוסדיים אנטרופי ממליצה לאשר לאייל לפידות, מנכ"ל קבוצת הפניקס, חבילת שכר בעלות מקסימלית של כ-22 מיליון שקל לשנים 2014-2017. זאת, בהתאם להמלצה של היועץ החיצוני רו"ח יעקב גולדמן, שאת שירותיו שכרה לטובת הנושא, ושקובע כי מדובר בתוכנית תגמול "מאוזנת יותר" ו"סבירה".
‏תוכנית התגמול החדשה מאפשרת ללפידות לקבל שכר בעלות של מעל ל-3.5 מיליון שקל בשנה - הרף הנורמטיבי ששר האוצר יאיר לפיד מעוניין להחיל על שוק הפיננסים באמצעות חקיקה. לדברי גולדמן יש מקום לאשר חריגה במקרה הספציפי של הפניקס "בשל ביצועי החברה הטובים גם ביחס לענף כולו וגם בשל היות החברה גוף גדול בענף הביטוח".
‏גולדמן מציין בנוסף "את כברת הדרך הארוכה שעברה החברה בגיבוש מתווה התגמול למנכ"ל", מעלות שכר מוצעת של 14.6 מיליון שקל לשנה שהוצעה בדצמבר 2013, ל-12.7 מיליון שקל בפברואר 2014 ועד ל-5.2 מיליון שקל, כיום, ושמהווה "תפנית בהתייחסותה ובגישתה של החברה".
‏גולדמן, נשכר על-ידי אנטרופי בעניין שכרו של לפידות, משום פוטנציאל ניגודי העניינים שנובע מכך שהפניקס הינה לקוחה של חברת הייעוץ. מוקדם יותר השנה אנטרופי יצאה כנגד המלצה קודמת של גולדמן שהמליץ לאשר הצעת שכר קודמת שסוכמה בין הפניקס למנכ"להּ, ולבסוף המליצה להתנגד לכך.
‏לפני כחודש פרסמה הפניקס תוכנית תגמול חדשה למנכ"ל אייל לפידות, בעלות מצטברת בהיקף כולל של כ-21.6 מיליון שקל עבור השנים 2014-2017. זאת, כמחצית מהשכר המצרפית בעלות מקסימלית של כ-41.4 מיליון שקל שביקשה להעניק לו קודם לכן - החלטה שירדה מסדר היום בעקבות ביקורת ציבורית חריפה.
דלק בדרך למכירת השליטה בהפניקס
‏על-פי תוכנית התגמול המעודכנת, שבעלי מניות המיעוט בקבוצת הביטוח יתבקשו לאשר בהמשך החודש, לפידות ייהנה משכר בעלות מקסימלית של 6.7 מיליון שקל עבור 2014, ובממוצע בעלות של כ-5.2 מיליון שקל לשנה עבור כל אחת מהשנים 2015-2017. כמו-כן יזכה לפידות לתקופת הודעה מוקדמת של שישה חודשים, ולתקופת הסתגלות של עוד שישה חודשים - מצנח זהב בעלות של כ-3.8 מיליון שקל.
‏עם זאת, לדברי גולדמן יש להבהיר את ההתייחסות לנושא תשלום בתקופת ההודעה המוקדמת ותקופת הסתגלות, ש"אינו סגור בצורה מהודקת וכדאי ללבנו עתה, בטרם נחתם ההסכם עם המנכ"ל".
‏בימים אלה מקדמת קבוצת דלק, בעלת השליטה בהפניקס, עסקה שבמסגרתה תמכור למשפחת קושנר האמריקנית את השליטה בהפניקס (47%) בתמורה לכ-1.7 מיליארד שקל. ככל הידוע, מי שהביא את משפחת קושנר לעסקה הוא לפידות, שצפוי לרכוש את יתרת החזקות דלק בהפניקס (5%), נוסף על כ-1% ממניות הפניקס שכיום בבעלותו. מדובר בעסקה שעדיין רחוקה מאוד מלהיות שדאית. זה למעלה מ-4 חודשים, מאז 1 באפריל השנה (אז תמה תקופת הסכם ההעסקה הקודם) אין ללפידות הסכם העסקה מאושר.
לאחרונה פרסמה אנטרופי מסמך מעודכן לגבי מדיניות התגמול למנהלים הבכירים בגופים הפיננסיים, במסגרתו קבעה שמבחינתה תהיה תקרת עלות שכר של עד 5.25 מיליון שקל למנהלים בסקטור הפיננסי (חברות הביטוח, הבנקים ובתי ההשקעות), ותוכנית תגמול שתחרוג מתקרה זו לא תקבל את המלצתה. באנטרופי מסבירים שמדיניות זו אינה רלוונטית לעניין הפרטני של לפידות, שיצא לדרך עוד קודם.
‏למעשה, אנטרופי החליטה כי באופן עקרוני היא תמליץ לאשר תוכניות שכר של עד 3.5 מיליון שקל כאשר תותר חריגה לתגמול גבוה יותר, של עד 5.25 מיליון שקל כאמור, עבור 'השגת יעדים יוצאי דופן - הגבוהים אוביקטיבית לחברה עצמה וביחס לחברות בענף שלה', וכן עבור הבאת מנהל מבחוץ.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  11/08/2014   |   עודכן:  11/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנטרופי: לאשר ללפידות 22 מלש"ח ב-3 שנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספיר פרץ
"ניסינו להתקשר למשרדי טורקיש איירליינס. אין קול ואין עונה. היום, אחרי 45 דקות המתנה, סוף-סוף ענתה לי גברת שלא הסבירה דבר והתנערה מאחריות. רק אמרה 'תתקשרו ביום חמישי כדי לברר איפה הדברים עומדים'"
עופר וולפסון
הגירעון בפעילות התקציבית של הממשלה הסתכם ב-2.3 מיליארד שקל, זאת גירעון של 400 מיליון שקל בלבד ביולי אשתקד    הסיבה: דחיית תשלומי המיסים לעסקים בדרום    הגירעון המצטבר עלה ל-2.7% תוצר
מירב ארד
במהלך הימים שבהם חברות תעופה שונות הפסיקו לטוס לישראל נרשם שפל של 2,300 כניסות בלבד בממוצע ליום של תיירים דרך נתב"ג
יפעת גדות
22-23 באוגוסט: סופשבוע של סרטים והרצאות שמאירים היבטים שונים ביחסים בין בני-אדם לבעלי-חיים אחרים, לציון 20 שנה לעמותת אנונימוס לזכויות בעלי-חיים    בהשתתפות מיקי חיימוביץ', ח"כ ד"ר דב חנין, אורנה בנאי, אורלי וילנאי, שי אביבי ומיכל ליבדינסקי
יפעת גדות
במיטב דש החליטו על שורה של מינויים בחברת ניהול התיקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il