X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוק השבות יוחל לראשונה גם על בני זוג מאותו מין הנשואים כדין ליהודי שר הפנים גדעון סער: "שערי ישראל יהיו פתוחים בפני כל יהודי ומשפחתו ללא אפליה הנובעת מאורח חייו״
▪  ▪  ▪
לסביות במצעד הגאווה. הכרה בדלת האחורית [צילום אילוסטרציה: AP]

בני זוג גויים של הומוסקסואלים יהודיים יוכלו לעלות לארץ על-פי חוק השבות, יחד עם בני זוגם ולהחשב עולים חדשים. כך הנחה (יום ב', 11.8.14) שר הפנים גדעון סער את רשות האוכלוסין וההגירה. במשרד הפנים מציינים כי מדובר בהחלטה תקדימית.
עד כה ניתנה אזרחות ישראלית רק לנשים לא-יהודיות שנישאו ליהודים או לגברים לא-יהודיים שנישאו ליהודיות. כעת תינתן גם אפשרות להומו או ללסבית שבני-זוגם אינם יהודיים ונישאו כחוק בחו"ל, לקבל אזרחות ישראלית. בחוק השבות נקבע כי כל יהודי זכאי לעלות לישראל כאשר זכות זו ניתנה גם לבני זוג. עד להחלטה זו של שר הפנים הזכאות לעלייה ניתנה כאמור לבני זוג הטרוסקסואלים.
ההנחיה העקרונית של שר הפנים התקבלה לאחר שהגיעו אליו פניות מצד הסוכנות היהודית וכן פניות של בני זוג מאותו מין לרשות האוכלוסין. תוקף ההחלטה הוא מיידי וכבר היום קיבל הזוג הראשון מעמד עולה.
השר סער אמר כי "שערי ישראל יהיו פתוחים בפני כל יהודי ומשפחתו ללא אפליה הנובעת מאורח חייו״.

"פרשנות שגויה ומרחיקת לכת"

התנועה למדינה יהודית - גוף חדש של משפטנים לשימור אופיה היהודי של המדינה – אומרת כי מדובר בהחלטה שגויה מיסודה הפוגעת באופיו המסורתי של מוסד המשפחה, שאיננו מוסד רב-פנים, ובאופיה היהודי של מדינת ישראל, שאיננה מדינת כל אזרחיה.
היא אומרת כי את תכליתו של חוק השבות, המבטא את זהותה היהודית של מדינת ישראל, יש לפרש בהתאם לפרשנות התכליתית של תפישת התא המשפחתי ביהדות ומוסיפה כי אין דת שמקדשת את ערכי המשפחה כמו היהדות, אבל ל"משפחה יהודית" יש מבנה נורמטיבי ברור, עליו יש לשמור ואותו יש לשמר - ללא התערבות חלילה בפרטיותו של איש, בהתנהגותו בחדרי חדרים ובזכותו להורוּת. לדבריה, הפרשנות מרחיקת הלכת של שר הפנים לחוק השבות פוגעת בקדושת המשפחה היהודית הנורמטיבית מדורי דורות, ומקדשת ערכים אחרים על פני אופיה היהודי של ישראל.
"מדינה יהודית היא לא רק מדינה שלכל יהודי הזכות לעלות אליה ושקיבוץ הגלויות הוא מערכיה הבסיסיים", מסביר עו"ד אורי ישראל פז, היועץ המשפטי של העמותה. "מדינה יהודית, כפי שמגדיר זאת הנשיא בדימוס אהרן ברק, היא מדינה שערכיה שאובים ממסורתה הדתית, שהתנ"ך הוא הבסיסי שבספריה, שערכי מורשת ישראל וההלכה היהודית הם מערכיה הבסיסיים.
"החזון של שיבת הבנים לגבולם וישראל כביתו הלאומי של כל יהודי ויהודי שזכותו לעלות אליו - מובטחת בחוק השבות, תש"י-1950. פרופ' אהרן ברק ראה בחוק השבות אחד מחוקיה היסודיים ביותר של מדינת ישראל שמן הראוי לכוננו כחוק יסוד [ראו בספרו "שופט במדינה דמוקרטית", כתר 2004, עמ' 88]. בצדק ציין הנשיא משה לנדוי כי 'אין לנתק את משמעות החוק הזה ממקורות העבר, שמהם נשאב תכנו, ובמקורות אלה שלובות לאומיות ודת יחדיו ללא הפרד' [בג"ץ 72/62 רופאייזן נ' שר הפנים, פ"ד טז 2428, 2447]".
עו"ד פז הדגיש כי איש אינו מתיימר להטיל דופי באנושיותם של הומוסקסואלים ולסביות, בשמירתם על החוק, בהגינותם וביושרם האישי. עם זאת, הורים הומוסקסואלים לא בהכרח טובים לגידולו של הילד או הילדה באותה המידה כמו הורים הטרוסקסואלים. על-פי עשרות מחקרים שבוצעו ב-20 השנה האחרונות, הצטברו ממצאים המצביעים על כך שילדים שגדלו עם הורה הומוסקסואל אחד או שניים לא תמיד תפקדו מבחינה רגשית, קוגניטיבית, חברתית ומינית כמו ילדים שהוריהם הטרוסקסואלים. ילדים הגדלים עם הורים הומוסקסואלים סובלים יותר מסטיגמטיזציה, מבעיות התנהגותיות ורגשיות, ומקשיים ביחסים עם חבריהם (כך על-פי ממצאי המחקר שביצע הערכה מחודשת של 21 מחקרים פסיכולוגיים שבוצעו בשנים 1998-1981, ופורסם בכתב העת Sociological American במאי 2001, נערך על-ידי סוציולוגים מאוניברסיטת דרום קליפורניה, ג'ודית סטייסי וטימותי ביבלארז).
התנועה למדינה יהודית אומרת כי היה זה שופט בית המשפט העליון יעקב קדמי, שהיטיב לאפיין כיצד "...אפשר ש'שניים' מאותו המין יאמצו לעצמם תווי אופי חיצוניים המאפיינים 'זוג' ו'משפחה' כאמור, ויחקו - ככל שבידם לעשות זאת - את דרך התנהגותם של 'בני זוג' ואף יקימו למעשה 'משפחה'. ברם, בכך אין הם הופכים ל'זוג' ול'משפחה' במשמעותם היסודית של מושגים אלה בלשוננו..." [בג"ץ 721/94 אל-על נ' דנילוביץ, פ"ד מח(5) 749 (1994)]. לכן, גם נותר השופט קדמי בדעת מיעוט בפרשת דנילוביץ, משהגיע למסקנה ש"אין די בחיי שיתוף ואחווה כדי להפוך זוג חד-מיני ל'זוג' במשמעות שיש למושג בלשון בני אדם, וזאת משום שנעדר הימנו יסוד חיוני 'לזוגיות', והוא - שבני הזוג נמנים עם בני מינים שונים" (שם, עמ' 773).
לדבריה, השוני בין משפחות הטרוסקסואליות לבין בני זוג חד-מיניים איננו רק שוני סמנטי לשוני או רגשי, אלא הוא שוני מהותי שאי-אפשר להתעלם ממנו או להאפיל עליו בפרשנויות משפטיות שרירותיות בהתאם לצו האופנה החולפת. התנועה למדינה יהודית קובעת כי יש להבחין הבחנה ברורה בין עניינים תרבותיים, בהם יש לנקוט עמדה פרקטית וגמישה ברוח הזמן והמציאות החברתית הדינמית, לבין עניינים של מעמד אישי ויצירת סטטוס של עיצוב התא המשפחתי, בהם יש לנהוג בזהירות רבה ומשיקולים עניינים שלא נובעים מהרצון לשבות את לבו של ציבור כזה או אחר בחברה הישראלית.
בשיחה עם News1 הציע עו"ד אורי ישראל פז כי כדי לא למנוע מהומואים ומלסביות לעלות לישראל, יש להכיר בבני זוגם כתושבים בלבד אך לא כאזרחים.

תאריך:  12/08/2014   |   עודכן:  12/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בן-זוג גוי של הומו יהודי יזכה למעמד עולה
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
ההומאים והלסביןת - בושה לכולנו
א. ב.  |  12/08/14 12:38
2
סער נציג הקרן לחורבן ועושה דבר
ואלה העובדות  |  12/08/14 12:58
3
לאיפה הגענו פשוט גועל נפש
יהודי אמיתי  |  12/08/14 13:05
4
חמסניק בהכשר גדעון סער
שי ששון  |  12/08/14 13:08
5
ואתם רוצים שננצח את החמאס ?! ל"ת
יהודה היהודי  |  12/08/14 13:09
6
שמירת הברית
רמיז  |  12/08/14 13:11
 
- גם תרופות כבר לא יעזרו לך.. -
אביחי  |  12/08/14 15:39
7
בעייתי ביותר
עניין  |  12/08/14 13:35
8
הסוף של ממשלת סדום ועמורה!
שינשין  |  12/08/14 15:02
9
הנישואים האלה מוכרים בישראל? ל"ת
מתעניין  |  12/08/14 15:31
10
היום זה לא בדיוק ככה
שבץ חלובה  |  12/08/14 15:38
11
חוקי סדום ל"ת
עמוס-  |  13/08/14 02:46
12
תגובה
רמי מארק  |  18/08/14 16:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
יניב גרינולד מונה לסמנכ"ל הטלוויזיה והתוכן, לאחר שנתיים כסמנכ"ל טכנולוגיות בנטוויז'ן    הפעילות שתושק בקרוב ותתחרה ישירות בשירותי הוט ויס, תתבסס על גבי תשתית האינטרנט
איתמר לוין
העירייה דרשה מבז"ן היטלים ואגרות ב-319 מיליון שקל ומחיפה כימיקלים - 17 מיליון שקל    ביהמ"ש: הדרישה להיטלי תיעול לא כללה את פירוט העבודות שבוצעו, ולמתחם היה פטור מהיטלי סלילה
עידן יוסף
נפטר פנחס ספיר, יו"ר ההנהלה הציונית, מראשי מפא"י ומפלגת העבודה
איתמר לוין
ביהמ"ש קבע: החברה הפרה הסכם עליו חתמה בשנת 2001 לשיווק בלעדי בישראל של מוצרי חברות מזון מארה"ב ומאיטליה
עופר וולפסון
הגישה לרשות ניירות ערך בארה"ב טיוטת מסמך לרישום מניותיה בבורסת ניו-יורק או בנאסד"ק, בהמשך להסכם עם בעלת השליטה צ'יינה נשיונל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il