X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממגורות קיבלו מהמדינה 26 מיליון שקל תמורת האגפים שהקימו ביהמ"ש העליון: המדינה שילמה תמורת מבנים פעילים ולכן אי-אפשר לראותם רק כ"מחוברים" לקרקע
▪  ▪  ▪
דגון. מפעל פעיל

חברת ממגורות דגון תשלם מס רווחי הון על 26.4 מיליון שקל שקיבלה מהמדינה ולא מס שבח. כך קובע (יום ה', 14.8.14) בית המשפט העליון. הפער המעשי בין שני סוגי המס נובע מכך שחישוב מס השבח מוביל לתוצאה נוחה בהרבה לממגורות, בשל העובדה שמדובר במבנים ישנים יחסית.
על-פי ההסכמים בין המדינה לבין הממגורות שבחיפה (בהן מאוחסנת התבואה המיובאת ארצה), עם סיום תקופת החכירה - יעברו המתקנים לבעלות המדינה. התמורה בה מדובר כאן היא זו ששילמה המדינה בעד אגפים 3 ו-4 של הממגורות. המדינה טענה, כי אין המדובר במכירת זכות במקרקעין, ולכן התמורה שקיבלו הממגורות חייבת במס רווחי הון ולא במס שבח. ועדת הערר בחיפה קיבלה את עמדת הממגורות, אך בית המשפט העליון קיבל את ערעור המדינה.
השופט אורי שהם אומר, שיש לקבוע מהי מהותה האמיתית של העסקה: "עבור מה שילמה המדינה לדגון בסיום תקופת החכירה? במידה שהתשלום ניתן בעבור זכויות (כהגדרתן בחוק מיסוי מקרקעין) בקרקע או במבנים, הוא יחויב במס שבח; וככל שהמדינה שילמה עבור השווי העסקי של האגפים, דגון תחויב עבורו במס רווחי הון".
לשון ההסכמים בין המדינה לדגון אינה בהירה, מציין שהם, ולכך מתווספת אי-בהירות הנובעת ממערכת היחסים בין השתיים. הוא מגיע תחילה למסקנה, כי דגון לא מכרה למדינה זכות במקרקעין, שכן ברגע בו הסתיימה תקופת החכירה - אין לה זכות שהיא יכולה למכור. לכן יש לקבוע, האם העברת הממגורות עצמן היא עסקה במקרקעין, או שיש לראותם כנפרדים מן הקרקע עליה הם ניצבים.
מסקנתו של שהם היא, שהבניינים נמכרו בנפרד מן הקרקע. לדבריו, ייתכן שיש אפשרות לערוך הפרדה מלאכותית בין הקרקע לבין הבניינים, וזאת כדי שהמס ישקף את אופיה הכלכלי האמיתי של העסקה, אם כי אין צורך להכריע בכך במקרה הנדון. כאן מתבססת ההכרעה על ההסכם בין המדינה לממגורות, לפיו הן יעבירו לה את שני האגפים כאשר הם "מפעל פעיל" ומשמשים לייעודם.
שהם אומר: "תנאי זה מלמד על כך שהתשלום ניתן בעבור ערכם של האגפים כעסק פעיל, ולא כמבנים 'מחוברים' לקרקע גרידא. נראה, לכאורה, כי אלמלא היו האגפים פעילים, לא הייתה קמה למדינה חובה חוזית לשלם כל תמורה עבורם, וזאת, על-אף שעדיין מדובר ב'מחוברים', אשר הוקמו על-ידי דגון בתקופת החכירה. ההיגיון הכלכלי העומד מאחורי תנאי זה, הוא האינטרס של המדינה שלא לשלם את ערכם של האגפים, במידה שאלה כבר אינם משמשים לייעודם, מסיבה כלשהי (למשל, הפסקת ייבוא תבואה דרך נמל חיפה), וזאת, כמובן, מפאת חוסר התועלת בהם, במצב עניינים מעין זה".
דגון חויבה בתשלום הוצאות בסך 50,000 שקל. הנשיא אשר גרוניס והשופטת בדימוס עדנה ארבל הסכימו עם שהם. את המדינה ייצג עו"ד יורם הירשברג, ואת הממגורות - עוה"ד נועה לב-גולדשטיין ואדם קדש.

תאריך:  17/08/2014   |   עודכן:  17/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דגון ישלמו מס רווחי הון ולא מס שבח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
פרופ' צבי פיירמן עד לא מכבר מנהל מכון גסטרואנטרלוגיה במרכז הרפואי 'הלל יפה מונה לאחרונה למנהל מכון הגסטרו במרכז הרפואי 'מעיני הישועה'    בנוסף הצטרף למכון הגסטרו פרופ' שמואל אודס מסורוקה - מומחה למחלות מעי דלקתיות
איתמר לוין
יו"ר בנק הפועלים לשעבר טוען שהעסקת מאכערים היא חוקית ולא היה מקום להרשיעו בשל העסקתו של מאיר רבין    לחלופין נטען בערעור, כי אפילו לשיטתו של רוזן - היה עליו לזכותו
איציק וולף
איתמר לוין
מזכיר שקביעת מתחם הענישה אינה מתבססת רק על הענישה הנהוגה    אישר גזר דין שהטיל גורפינקל על מסתנן שביצע שוד, למרות שלא יישם את התיקון כהלכתו
עידן יוסף
מה הדבר שכל כך הפריע לממשל אובמה שבגללו עיכב משלוח נשק לישראל? ד"ר אורי מילשטיין מסביר מדוע לצה"ל לא היה כל סיכוי להשיג את יעדיו    "הפעיל אמצעי לחימה באופן יעיל מדי נגד יעד לא נכון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il