X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מזכיר שקביעת מתחם הענישה אינה מתבססת רק על הענישה הנהוגה אישר גזר דין שהטיל גורפינקל על מסתנן שביצע שוד, למרות שלא יישם את התיקון כהלכתו
▪  ▪  ▪
הנדל. "כלי מסייע"

סקירת פסקי דין של בית המשפט העליון אינה מספיקה כדי לקבוע את מתחם הענישה לפי תיקון 113 לחוק העונשין. כך קובע (14.8.14) בית המשפט העליון.
השופט ניל הנדל אומר, כי הענישה הנוהגת היא רק אחד השיקולים שעל הערכאה הדיונית להביא בחשבון בקביעת מתחם הענישה, ולא השיקול הבלעדי. הוא מוסיף, כי בשל תפקידו של בית המשפט העליון כערכאת ערעור, לא ניתן להסתמך בצורה עיוורת על פסקי הדין שלו כדי לקבוע את המתחם:
"ואם ישאל השואל: מדוע לא ניתן ללמוד על המתחם מתוך איסוף מספר פסקי-דין של בית משפט העליון - אשיבנו כך. כמובן שיש לכך משקל. העונש הנהוג, קל וחומר קביעת מתחם על-ידי הערכאה הגבוהה, ודאי מהווה כלי מסייע. ועדיין, לנוכח תיקון 113 נדרשת התאמה לא רק לסעיף העבירה אלא אף למעשה העבירה. לכן, סקירה של מספר פסקי-דין לא בהכרח מלמדת על המתחם הראוי במקרה המסוים".
השופט אליקים רובינשטיין הוסיף: "ער אני וערים חבריי בבית משפט זה לכך שההליך שקבע המחוקק בתיקון 113 מורכב ומוסיף עומס לבית המשפט הדיוני, ועמה גם תוספת עומס לבתי המשפט של ערעור שתפקידם ביקורת שיפוטית, בין היתר על קביעת המתחם. עם זאת, עסקינן במצוות המחוקק שמטרתה - בין השאר - מאמץ להאחדה לענישה, אף שמשימה זו קשה ביותר. ניהול ההליך לפי תיקון 113 יש בו גם יתרונות של סדר מחשבתי צלול, ועל כן וכל עוד לא אמר המחוקק אחרת, על בתי המשפט למלא מצוותו. לא כל מלאכה הנקראת סיזיפית בראשיתה, מוכחת ככזאת בסופה".
הדברים נאמרו בהחלטתו של בית המשפט העליון לדחות את ערעורו של מוחמד באשיר חוסיין על חומרת עונשו, למרות הצורה הלקויה בה יישם השופט המחוזי צבי גורפינקל את תיקון 113. חוסיין - מהגר בלתי חוקי מסודן - הורשע בשוד בנסיבות מחמירות ונדון ל-46 חודשי מאסר, לאחר שגורפינקל קבע שאינו צריך לעסוק במתחם הענישה, שכן העליון גוזר 46-42 חודשי מאסר.
הנדל אומר על מתחם זה: "קביעה שמתחם העונש הוא בין 42 חודשים לבין 46 חודשי מאסר בפועל, על פניה, מעוררת קושי. הטעם בדבר הוא כי מתחם כה צר הופך אותו למעין מתחם חובה המצמצם יתר על המידה את שיקול דעתה של הערכאה המבררת. כשם שאין לקבוע מתחם פתוח מדי כך אין לקבוע מתחם סגור מדי".
עם זאת, העליון לא התערב בעונש בקובעו שהוא אינו חורג מן המתחם הראוי. השופט אורי שהם הצטרף לפסק דינם של הנדל ורובינשטיין. את חוסיין ייצג עו"ד עלאא מסארווה, ואת המדינה - עו"ד עדי שגב.

תאריך:  17/08/2014   |   עודכן:  17/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: סקירת פסקי דין לא מספיקה למתחם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ההיגיון של השופט הנדל.
אהוד פרלסמן  |  17/08/14 11:47
 
- שאתה לא הבנת את הכתוב ל"ת
ברור  |  17/08/14 17:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מה הדבר שכל כך הפריע לממשל אובמה שבגללו עיכב משלוח נשק לישראל? ד"ר אורי מילשטיין מסביר מדוע לצה"ל לא היה כל סיכוי להשיג את יעדיו    "הפעיל אמצעי לחימה באופן יעיל מדי נגד יעד לא נכון"
איציק וולף
חוק לחלוקת חיסכון פנסיוני בין בני זוג שנפרדו פורסם ברשומות    גרושים יוכלו למשוך את כספי הפנסיה היחסיים בפטור ממס עד לתקרה של מיליון שקלים וחצי
יצחק דנון
העירייה טוענת כי מדובר בחובות בגין היטל סלילה ואגרת הנחת צנרת מים לתשתיות צה"ל שבתחום שיפוטיה, וכי הדרישה הפכה לחלוטה לאחר שהמשרד לא ערער עליה
אביתר בן-צדף
קומנדר כריס טארסה לא התנגד למעצרו, ושוחרר ממעצרו, כדי להתייצב בפני שופט בתחילת השבוע
אביתר בן-צדף
ראש ממשלת יפן, הגדיר את משחקי המלחמה הרוסיים באיים אֶטוֹרוֹפוּ וקוּנאשירי "בלתי-מקובלים לחלוטין"    לפני כחודשיים הודיע קולונל-גנרל סרגיי סוּבוֹרקין, מפקד המחוז הצבאי המזרחי ברוסיה, כי ארצו תבנה באיים הללו כ-150מתקנים צבאיים עד שנת 2016
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il