חברת דן בצפון, המפעילה את מערך המטרוניות בחיפה, קיבלה אישור מהרשות הארצית תחבורה ציבורית ב
משרד התחבורה להצטייד בשבוע הבא בעשרה אוטובוסים רבי-קיבולת נוספים.
אוטובוס זה, באורך של כ-19 מטרים, מורשה להסיע עד 136 נוסעים, מהם 40 בישיבה ו-96 בעמידה.
שנה חלפה מאז החל לפעול וכיום נוסעים בשלושת קווי המטרונית כ-90 אלף איש ביום, כשני מיליון בחודש. בשל הביקוש הגבוה ישנה צפיפות המצריכה עיבוי של המערך. אולי גם בקריית אתא בה יש ביקוש לשירות.
תגבור הקווים לא יהיה מיידי, אלא ייארך חודשים מספר. ההפעלה, שתגרור אחריה הגדלת מספר הנסיעות, תהיה מדורגת בשל העובדה שאין מדובר במוצר מדף ויהיה צורך לזווד את הכלים.
ברשות לתחבורה ציבורית שוקדים בימים אלה על מתן עדיפות ברמזורים למטרונית, כדי להגדיל את מהירות נסיעתה. כיום נאלצות מטרוניות לבזבז זמן יקר על המתנה ברמזורים. נוסעים לא מעטים תוהים מדוע עוצרות המטרוניות בכל תחנה, בדומה לרכבת, גם אם איש אינו מצלצל בפעמון. לדבריהם, התנהלות זו, שבה עוצר הנהג ופותח את הדלתות בכל תחנה, גם אם נוסעים לא יורדים או עולים בה, גורמת למריטת עצבים ואינה מותאמת לאופי הישראלי. הדבר מצטרף למהירות הנסיעה של המטרוניות. בחלק מהמקומות הן נוסעות במהירות של 40 ו-50 קמ"ש, לפי תנאי הדרך, אך במקצת המקומות הן נוסעות לאט במהירות של 30 קמ"ש בגלל התשתיות.