X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מקורבו של אביגדור ליברמן, אשר היה מועמד הליכוד וישראל ביתנו לראשות עיריית ירושלים, היה נגוע בניגוד עניינים מובנה ופסול כך קובע דוח ביקורת פנימית בליכוד שותפו למשרד ראיית החשבון מנהל את חשבונות הליכוד "בעת שנותן שירותים מקצועי מכהן במקביל גם כמועמד המפלגה לראשות העירייה, זה האחרון עלול לזכות למעמד מועדף וליתרון בלתי הוגן"
▪  ▪  ▪
ליאון. מספיק פוטנציאל להגדרת ניגוד עניינים [צילום: פלאש 90]
משרד משה ליאון מתמזג עם חגי וולנשטיין ושות'
ניר יהב
משרד רואי החשבון ליאון, אורליצקי ושות' חתם על הסכם המיזוג בינו לבין משרד רואי החשבון הירושלמי הוותיק, חגי וולנשטיין ושות' * בכך רשם המשרד גידול לכ-140 עובדים
לרשימה המלאה

איציק וולף
אומ"ץ: לבחון מועמדות ליאון לעיריית י-ם

דוח ביקורת פנימי בליכוד קובע כי רו"ח משה ליאון היה נגוע בניגוד עניינים בעת שרץ כמועמד הליכוד וישראל ביתנו לראשות עיריית ירושלים. את הדוח חיבר עו"ד שי גלילי, מבקר מפלגת הליכוד, והוא נשלח בשבוע שעבר (6.8.14) לעיונו של מנכ"ל הליכוד, גדי אריאלי.
בתלונה שהובילה לבדיקת המבקר הפנימי בליכוד נטען כי בבחירות המוניציפליות האחרונות בירושלים כיהן ליאון כמועמד הליכוד לראשות העירייה בזמן שבו שותף במשרדו נתן שירותי ראיית חשבון למפלגת הליכוד. בכך, טען המתלונן, היה ליאון בניגוד עניינים כלפי המפלגה וכלפי חבריה.
ליאון טען בתגובה כי בבחירות בירושלים עמד בראש רשימה משותפת לליכוד ולישראל ביתנו [שבאותה עת היו סיעות מאוחדות גם בכנסת, א.ו.] וכי משרד רואה החשבון שבו הוא שותף לא היה מעורב בהכנת ההסכם שבין הסיעות לרשימה המשותפת, לא היה מעורב בקביעת התקציב שהוקצה לרשימה המשותפת - תקציב שנקבע על-ידי המנכ"ל אריאלי ועל-ידי ח"כ פאינה קירשנבאום - ולא העניק שירותי ראיית חשבון לרשימה המשותפת.
הסבריו של ליאון לא סיפקו את המבקר הפנימי בליכוד. "לאחר עיון בנתונים האמורים, לרבות בתגובת משרדו של מר ליאון, עולה חשש סביר לניגוד עניינים פוטנציאלי בפועלו של מר ליאון עת שבכובעו האחד כיהן כמועמד לראשות עיריית ירושלים בתמיכת ובמימון המפלגה ובכובעו השני כיהן כשותף במשרד ראיית החשבון שהיה אחראי על הנהלת החשבונות במפלגה", קבע המבקר.
לדבריו, חוקת הליכוד כבר קבעה כי הגורמים המקצועיים במפלגה לא יכהנו במקביל כמועמדים מטעמה. עוד ציין כי אומנם מכיוון שליאון אינו עובד המפלגה, כלל לא ברור האם קיימת תחולה ישירה לסעיף האוסר את מועמדותו, אולם מדובר ב"רציונלים זהים", כלשונו.
"לדידי, מדובר ברציונלים זהים, הגם שמדובר על נותן שירות מקצועי, שמשרדו אחראי על חלוקת הנהלת החשבונות של המפלגה. באשר, לא יהא חולק כי בעת שנותן שירותים מקצועי מכהן במקביל גם כמועמד המפלגה לראשות העירייה, זה האחרון עלול לזכות למעמד מועדף וליתרון בלתי הוגן לכל הפחות בחלוקת תקציבים שבין מועמדי המפלגה ברשויות המקומיות השונות, מחמת יחסי העבודה השוטפים ויחסי תלות הדדית עם גורמי המפלגה, אף אם באופן פורמלי הוא לא היה מעורב בניהול התקציבים הספציפי".

"למנוע את הרע בטרם יארע"

עו"ד גלילי העיר עוד כי יש בניגוד העניינים שעליו הוא מצביע משום חשיבות בייחוד בשל היות מפלגה גוף דו-מהותי שעליו כבר פסק בעבר בית המשפט העליון כי צריך להתנהל "על-פי אמות מידה של שוויון, אמינות, הגינות, למטרות הראויות, בתום לב מתוך הגינות לא רק במסגרת פעולתה המעין-שלטונית אלא גם בפעולתה הפרטית".
עוד ציטט את נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט אהרן ברק, שקבע במאמר אודות ניגודי עניינים כי איסור ניגוד העניינים אינו רק בניגוד העניינים עצמו אלא גם על הימצאות במצב שבו עלול להיות ניגוד עניינים. "מטרת הכלל היא למנוע את הרע בטרם יארע. הכלל - צופה פני עתיד. אין זה מעלה או מוריד אם בפועל שיקול הדעת הוא ראוי. גם אין זה מעלה או מוריד אם בפועל נגרם נזק או הוענקה טובה לזה שלמענו פועלים", ציטט במטרה לדחות את טענותיו של ליאון כי לא קיבל כל הטבה מן הליכוד בשל טיפול משרדו בהנהלת החשבונות של המפלגה.
בשל כל זאת, המליץ המבקר הפנימי של הליכוד בפני מנכ"ל המפלגה לקבוע נהלים ברורים שיאסרו על כל נותן שירותים למפלגה להציג מועמדותו לכל תפקיד ציבורי מטעם המפלגה. "זאת, לשם שמקרה מסוג זה, המציב את נותן השירותים בניגוד עניינים מובנה, לא יישנה בעתיד", לשון הדוח.

תאריך:  14/08/2014   |   עודכן:  14/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משה ליאון היה נגוע בניגוד עניינים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
היכול מישהו להעריך מתי ייתמו
חוטאים מן הארץ?  |  14/08/14 21:53
2
איווט ליברמן הוא ראש המאפיה.
בבר  |  14/08/14 22:11
 
- מזרחי "חוסל"?עדים התאדו
ראיס-פוטין-טיל400  |  16/08/14 16:32
3
באם דרעי וליברמן רוקחים מזימות
צורי  |  15/08/14 19:09
4
העתירה בנושא נדחתה בבימה"מ
דוד שלומי  |  16/08/14 20:47
5
כץ
דיין שמעון   |  17/08/14 23:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליטל איסטמטי
העירייה תפרסם בימים הקרובים "קול קורא" ליזמים להגשת הצעות להקמת הבורסה החדשה    גורמים בעירייה: ישראל היא המדינה היחידה בעולם שבה יש מרכז כלכלי אחד; יש מתעניינים פוטנציאליים
עופר וולפסון
מספר המשרות הפנויות ירד מ-71.6 אלף משרות ביוני ל-66.4 אלף משרות ביולי    הירידות הגדולות: בענפי המידע והתקשורת ושירותי התחבורה
איתמר לוין
חצי שנה לאחר שמנשה ארביב נאלץ להתפטר קבעו אהרונוביץ ודנינו מי יחליף אותו
יצחק דנון
18 סוחרי דגים טוענים שהמשווקים הסיטונאים כפו הסדר בלתי חוקי, לפיו ייפסק שיווק הדגים החיים הטריים והם ישווקו בקרח בלבד
איתמר לוין
השופט יעקב שינמן אישר את זכייתה של כלל ביטוח במכרז של עיריית ראשון לציון    אומר על עתירתה של סוכנות הביטוח שהפסידה: דומה שהיא ידעה שתפסיד ותכננה מראש לפנות לביהמ"ש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il