X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מייק ואן-קול הגיש בתוך שנתיים 70 הליכים, רבים מהם בתיקים שכבר נסתיימו ותוך נקיטת לשון בוטה ומאיימת כלפי השופטים גרוניס הורה למזכירות: לא לקבל בקשות בתיקים שנסתיימו
▪  ▪  ▪
גרוניס. נמאס לו [צילום: פלאש 90]

בהחלטה נדירה ביותר, ואולי אף חסרת תקדים, הורה נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, למזכירות בית המשפט להגביל קבלת הליכים שמגיש מתדיין סדרתי.
מדובר במייק ואן-קול, אשר בשנים 2014-2013 הגיש לבית המשפט העליון לבדו 70 הליכים. גרוניס מתאר (14.8.14) את היקף התופעה: "לא זו בלבד, אלא שהעותר מפגין התעלמות מוחלטת מעקרון סופיות הדיון, בכך שהוא מגיש באופן חוזר ונשנה בקשות סרק שונות בהליכים שהסתיימו - בקשות להבהרה, בקשות לביטול החלטות, בקשות לעיון חוזר ולחידוש דיונים וכדומה.
"...העותר פותח הליכים רבים בבית משפט זה (ובערכאות נוספות), וברבים מהליכים אלה הוא ממשיך להגיש בקשות ודרישות אף לאחר סיום טיפולו של השופט או הרשם בתיק. כך יוצא, שסך כל ההליכים והבקשות מטעם העותר הוא חריג ויוצא דופן בכל קנה מידה".
גרוניס קובע חד-משמעית: "התנהלות זו של העותר אין לה בסיס בדין. היא עומדת כאמור בניגוד לעקרון סופיות הדיון, ועולה כדי שימוש לרעה בהליכי משפט. אין כל מקום לכך שבית המשפט ישחית זמן שיפוטי רב בטיפול בבקשות סרק המוגשות על-ידי העותר חדשים לבקרים, לרבות בהליכים שהסתיימו. יצוין, כי מעבר לבזבוז הזמן השיפוטי נדרשת גם המזכירות להשקיע משאבים לא מבוטלים בטיפול בבקשות האמורות, וזאת ללא כל הצדקה".
ההחלטות של רשמי בית המשפט העליון, לפיהן המזכירות לא תקבל מוואן-קול בקשות בהליכים שכבר הסתיימו, לא הועילו. וזה לא הכל: "מעבר לכך, העותר מנסח את בקשותיו ואת 'דרישותיו' בלשון בוטה, לעיתים אף תוך ניסיון להלך אימים על בית המשפט. התנהלות זו יש לראות בחומרה רבה. אין לאפשר מצב שבו פניותיו של העותר לבית המשפט מהוות פעם אחר פעם במה להשתלחויות ולאיומים כלפי בית המשפט, שופטיו ורשמיו".
ב-13.8.14 לבדו, מתאר גרוניס, הגיש ואן-קול כתריסר בקשות ודרישות בהליכים שונים שכבר הסתיימו. "גם הפעם לא בחל העותר בניסוחים שאינם ראויים בכתבי טענות המוגשים לבית משפט, והוא שב ומאיים כי ינקוט צעדים שונים - כגון פנייה לאו"ם והגשת תלונות ותביעות אישיות - אם בית המשפט לא ישעה לדרישותיו".
לגרוניס נמאס: "עסקינן, אם כן, בבעל דין שהוא מתדיין סדרתי, המטריד את בית המשפט בבקשות שאין להן יסוד בדין, גורם לבזבוז של זמן שיפוטי ומתנסח בדרך שאינה הולמת פנייה לערכאות. במצב דברים זה, אנו מורים בזאת כי המזכירות לא תקבל מכאן ואילך בקשות מטעם העותר בהליכים שהסתיימו. כמו-כן, בית המשפט לא ייזקק להליכים שיגיש העותר אשר ינוסחו בלשון בלתי ראויה, שיש בה משום השתלחות בבית המשפט או ניסיון להלך אימים". לסיום אף חייב גרוניס את ואן-קול [המבקש תמיד פטור מאגרה בנימוק שמצבו הכלכלי קשה] בהוצאות של 10,000 שקל לטובת אוצר המדינה. השופטים חנן מלצר ונעם סולברג הצטרפו להחלטתו של גרוניס.

תאריך:  17/08/2014   |   עודכן:  17/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוגבלה גישתו לעליון של מתדיין סדרתי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
10,000 ש"ח הוצאות על כל בקשה
pix37  |  17/08/14 11:58
2
גדולת האליונים - קנסו הומלס
שבתאי עזריאל  |  17/08/14 12:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הזמן והשחקן אלביס פרסלי מת והפך לבן אלמוות
איציק וולף
ארגוני זכויות אדם מדווחים על טבח ברוטלי שביצעו האיסלאמיסטיים של דאעש באזור דיר א-זור    ערפו ראשיהם של מאות מבני חמולת א-שעטיאת
איציק וולף
ראש הלשכה המדינית של חמאס אינו מוותר על הדרישות של ארגונו לנמל ימי ולנמל תעופה עצמאיים ברצועת עזה    אנחנו רוצים נמל משלנו, שדה תעופה משלנו והדרישה המרכזית - לסיים את הכיבוש ואת מפעל ההתנחלויות
עופר וולפסון
הבעת החשש מארגון הגי'האד הקיצוני מגיע דווקא מפיו של מנהיג ארגון הטרור החיזבאללה הפועל בלבנון    כוחות דאעש כבר השתלטו על אזור קטן בלבנון
עופר וולפסון
הנשיא האוקראיני דיווח לראש ממשלת בריטניה כי יחידת תותחנים אוקראינית השמידה חלק מיחידה רוסית שפלשה לשטח אוקראינה    הרוסים: "זה היה חלק משיירת הסיוע ההומניטרי לאזור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il