X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מערערת על הרשעתה בטענה שהיא מתבססת רק על מעשיו של אביגדור קלנר - אך הוא לא היה נושא משרה בה, וממילא לא ניתן לחייב אותה על מעשיו
▪  ▪  ▪
תורת האורגנים

חברת הולילנד פארק מערערת (יום א', 17.8.14) על הרשעתה בפרשת הולילנד וטוענת, כי היא מבוססת על טעות משפטית של השופט דוד רוזן.
הולילנד פארק - בבעלות קלדש, קרדן ולאומי השקעות - הייתה בעלת השליטה בפרויקט הולילנד לאחר שרכשה את רובו מידי הלל צ'רני. היא הורשעה במתן שוחד באמצעות שמואל דכנר ובהלבנת הון בשל הסתרת כספי השוחד ונקנסה ב-100,000 שקל. ההרשעה באה לאחר שרוזן קבע, כי החברה נושאת באחריות לשוחד שהורה להעניק אביגדור קלנר, שהיה יו"ר חברת-האם פולאר השקעות.
הערעור הוגש באמצעות עוה"ד יעקב וינרוט, יחיאל וינרוט, עמית חדד ואופיר חוגרי. נטען בו, כי לא ניתן לייחס להולילנד פארק את מעשיו של קלנר, משום שהוא לא היה נושא משרה בה וגם לא אורגן בה ובניהול פרויקט הולילנד. החברה מעירה, כי אם קלנר עצמו יזוכה - ודאי שיהיה צורך לזכות אותה, אך ערעורה עומד גם בפני עצמו.
מנהליה של הולילנד פארק, אמנון ספרן ושמעון גלאון, זוכו מחמת הספק והמדינה לא ערערה על זיכויים. החברה אומרת, כי הם אשר ניהלו את עסקיה וטיפלו אישית בפרויקט הולילנד, בעוד אפילו דכנר אמר שקלנר לא עסק בנושא ולא היה חבר בוועדת ההיגוי לניהול הפרויקט.
בערעור נטען, כי על-מנת להרשיע חברה בשל מעשה של אחד מאורגניה - יש להוכיח תחילה שהוא היה נושא משרה בה; ואילו קלנר לא היה נושא משרה בהולילנד פארק. "גם כאשר מבצע העבירה הינו חלק מהמבנה הארגוני של התאגיד, ואפילו אם פעולתו נעשתה לטובת אינטרס של התאגיד, אין מייחסים לתאגיד את מעשיו מכוח 'תורת האורגנים', אלא אם כן פעולתו נעשתה בכובעו כחלק מהמבנה הארגוני של התאגיד", נטען עוד.
הסניגורים מוסיפים: "איננו אומרים כי [קלנר] הוא 'מנותק' מפרויקט הולילנד, או שהוא אינו חפץ בקידומו וכתוצאה מכך אף היה מעורב בנושאי שיווק ואסטרטגיה, כפי שציין בית המשפט קמא. איננו חולקים גם על כך, שהעברת תשלום השוחד המיוחסת לו נעשתה לטובת אינטרס של התאגיד. אך בכל אלה אין כדי לענות על הדרישה הבסיסית של מבחן זהות האורגן, והיא - השתייכותו של עושה המעשה למבנה הארגוני של התאגיד גופא".

תאריך:  17/08/2014   |   עודכן:  17/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הולילנד פארק: קלנר לא היה אורגן בחברה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עבור עמך ערעור אינו משפיע1
חיפוי  |  21/08/14 17:07
2
עבור עמך ערעור אינו משפיע2
חיפוי  |  21/08/14 17:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד - הערעור
איתמר לוין
יו"ר בנק הפועלים לשעבר טוען שהעסקת מאכערים היא חוקית ולא היה מקום להרשיעו בשל העסקתו של מאיר רבין    לחלופין נטען בערעור, כי אפילו לשיטתו של רוזן - היה עליו לזכותו
איתמר לוין
בעוד אורי לופוליאנסקי נדון לשש שנות מאסר על שוחד למרות מצבו הרפואי הקשה, המדינה השלימה עם שנת מאסר בלבד לאישה חולה שנהגה בשכרות, הרגה אדם ופצעה אנושות שניים אחרים    ההבדל אומר דרשני
איתמר לוין
רומז בערעורו: לרוזן יש דעה קדומה ולפיה חרדים הם רמאים    טוען שרוזן לא יכול היה להרשיע אותו בקבלת שוחד רק משום שהיה מאכער    "העניש אותי על שהייתי יד ימינו של דכנר"
איתמר לוין
סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר בערעורו במשפט הולילנד: העדר החקירה הנגדית מחייב להתעלם מהעדות השקרית; יש להעניק הגנה מן הצדק בשל אי-העמדתם לדין של מעורבים אחרים
איתמר לוין
סנגיוריו של אהוד אולמרט טוענים שעדותו במשטרה של אחיו, בדבר קבלת כספים משמואל דכנר, אינה כוללת מינימום של פרטים ועובדות; "יוסי עשוי היה לאשר אירוע שכלל לא התרחש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il