X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אפריקה-נכסים רכשה מבנק בולגרי הלוואה בת 55 מיליון אירו שקיבלה בעבר, תמורת פירעון חלקי של 20 מיליון התוצאה: רווחי מימון של 165 מיליון שקל, שהביאו לזינוק של 930% ברווח ימכרו קניון בצ'כיה
▪  ▪  ▪

הרווח הנקי של אפריקה-ישראל-נכסים הגיע ברבעון השני של 2014 ל-108.5 מיליון שקל - זינוק של 930% לעומת הרווח ברבעון המקביל אשתקד, שעמד על 10.5 מיליון שקל. הגורם לזינוק: קבוצת אפריקה-נכסים רכשה מבנק בולגרי הלוואה בת 55 מיליון אירו, תמורת פרעון של 20 מיליון אירו. כך נוצרו רווחי מימון של 35 מיליון אירו, שהם 165 מיליון שקל. חלק מהרווחים קוזזו על-ידי עליה בכמה סעיפי הוצאות.
לפני שש שנים נתן הבנק לקבוצת אפריקה-נכסים הלוואה, ששימשה למימון בניית קניון בעיר הנופש ורנה. לא נמסר מדוע הסכים הבנק לקבל עתה תשלום חד-פעמי של 20 מיליון אירו, ובתמורה לוותר על פירעון יתרת ההלוואה.
התפתחויות עסקיות נוספות בחברה, כולל החברה-הבת אפי אירופה:
  • מכירת קניון בצ'כיה: אפריקה-נכסים מנהלת מו"מ למכירת קניון אפי פאלאס בפרדוביצה. לא נמסר מחיר המכירה, אך מנתונים אחרים של החברה אפשר להסיק, שהקניון יימכר ב-400-375 מיליון שקל. המכירה תניב רווח נקי של כ-5 מיליוני שקלים, וכן תשפר את תזרים הנזילות של החברה (לאחר פרעון הלוואה לבנק) בכ-118 מיליוני שקלים.
יבנו עוד קניון בבלגרד, וגם 550 דירות
  • אפריקה-נכסים רכשה חברה, בעלת מגרש בבלגרד, סרביה, המיועד לבניית 550 דירות ו-12,000 מ"ר מסחר ומשרדים. היא תשלם בעדו 56 מיליון שקל, בעיקר על יד כך שחובות החברה הועברו אליה. לקבוצה יש כבר כיום קניון בבלגרד.
  • החברה ממשיכה במו"מ עם מכון ויצמן למדע, על הצעה לשותפות בבעלות על פארק המדע בנס ציונה, שחלק מקרקעותיו בבעלות המכון, וחלק מוחכר לאפריקה-נכסים. ההצעה היא,שעם תום חוזה החכירה, בשנת 2029, תוקם שותפות בבעלות אפריקה 60% והמכון 40%, שתהיה הבעלים של כל מגרשי הפארק.
  • בסוף השבוע קיבלה אפריקה-נכסים הלוואה של 220 מיליון אירו, שהם כ-1.03 מיליארד שקל, משלושה בנקים אירופיים. ההלוואה תאפשר למחזר הלאה קודמת, בסכום דומה, שהחברה קיבלה לפני שש שנים, למימון בניית הקמתו של קניון קוטרוצ'ין ברומניה. בנוסף, השכירה החברה בימים אלו עוד 5,700 מ"ר באחד מאגפי הקניון.
  • אפריקה-נכסים בונה 1,420 דירות בשש מדיניות במזרח אירופה. עד 30 ביוני מכרה 1,135 דירות, ונותרו 286 דירות למכירה. ברבעון אפריל-יוני מכרה 49 דירות.
  • שווי נכסיה של אפריקה-נכסים מגיע ל-7.3 מיליארד שקל. הפעילות מתחלקת בין ישראל ומזרח אירופה. נכסים עיקריים בישראל: בניינים בקריית המדע בנס ציונה ובקריית המשרדים בלוד.

תאריך:  17/08/2014   |   עודכן:  17/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההלוואה נפרעה, הרווחים זינקו ב-930%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אדריאן פילוט
מדובר בקצב הצמיחה הרבעוני הנמוך ביותר שנרשם מאז המיתון בשנת 2009    ברבעון הראשון של השנה צמח התמ"ג ב-2.8%    צמיחה של 1.7% מגלמת צמיחה לנפש אפסית    צניחה של 17.7% ביצוא
יצחק דנון
13 עובדי הפצה טוענים, כי ישראל היום הפר את ההתחייבות להעסיקם למשך שנה לאחר שרכש את פעילות מקור ראשון, ומתייחס אליהם כחפצים העוברים מיד ליד
יצחק דנון
לשכת המהנדסים התעלמה מכך שמיכה בר-אילן נקבע כאחראי העיקרי לאסון בשנת 1997 ונדון ל-21 חודשי מאסר    בני זוג מבקשים לפסול את מינויו
איתמר לוין
מערערת על הרשעתה בטענה שהיא מתבססת רק על מעשיו של אביגדור קלנר - אך הוא לא היה נושא משרה בה, וממילא לא ניתן לחייב אותה על מעשיו
יצחק דנון
משה לוזובסקי מואשם שסטר לבן מיעוטים לאחר ששפך ארצה את בקבוק המשקה האלכוהולי שלו והאזרח "העז" להסתכל עליו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il