X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
93 פעילי חמאס בערים שונות ביהודה ובשומרון תכננו לבצע פיגועים קשים בישראל ובכך לערער את היציבות הביטחונית ולהשתלט על שטחי איו"ש
▪  ▪  ▪
מעצר מבוקשים בחברון [צילום: AP]
שלוש הערות
  • אלמלא חטיפת שלושת הנערים וקיומו של מבצע "שובו אחים" ספק אם הייתה נחשפת תשתית הטרור האמורה. הדבר מחדד יותר את ההכרח לפעילות ביטחונית מסיבית באזורים הפלשתינים שבשליטת הרשות.
  • ניסיון ההפיכה, מתחת לאפה של הרשות הפלשתינית, לא מנע מהחמאס לסכם מול אבו מאזן על ממשלת אחדות - מה שגם מוכיח את היכולת הנמוכה של הרשות לסכל מזימות שכאלה ואת המילה הנבובה שנותן ארגון טרור.
  • מדאיגה במיוחד היא הזרועות שפורס החמאס בירושלים. הפעילות הזו היא תוצאה של אובדן ריבונות ישראלית בעיר הבירה, והכתובת לכך היא אחת - ממשלת ישראל והעומד בראשה.

הותר לפרסום (יום ב', 18.8.14) כי שירות הביטחון הכללי וצה"ל חשפו בחודשים האחרונים, בהם התקיים מבצע "שובו אחים", תשתית צבאית רחבה של חמאס שהתכוונה לעשות הפיכה ברשות הפלשתינית ולהשתלט על שלטונו של אבו מאזן ביהודה ובשומרון, באמצעות ערעור היציבות הביטחונית וביצוע סדרה של פיגועים קשים בישראל, לרבות בזמן מבצע צוק איתן - כדי לפתוח חזית שנייה נגד ישראל.
התשתית פעלה בירושלים ובשטחים בהכוונת מפקדת חמאס בטורקיה ונעזרה במפקדה קדמית בירדן, ובמערך של שליחים. באמצעותם הוכנסו לשטח יותר משני מיליון שקלים ששימשו לרכישת אמצעי לחימה ודירות מסתור. חולטו כספי הטרור של חמאס בסכום של למעלה מ-600,000 ש"ח וכן רכב שווה ערך לכספי טרור. כמו-כן הוסגרו אמצעי לחימה מגוונים, ביניהם: 24 רובים, 6 אקדחים, 7 מטולי רקטות, מחסניות ותחמושת רבה.
נעצרו 93 פעילי חמאס, 46 מהם הועברו לחקירת השב"כ ונחשפו אמצעי לחימה רבים. בראש התשתית הצבאית עמד ריאד נאסר, בן 38, מדיר קדיס שבבנימין. הוא נשא כמה תקופות מאסר בשל פעילות צבאית בחמאס.
בשב"כ אומרים כי התשתית היא מהרחבות והענפות ביותר ומצביעה על המסוכנות הגבוהה בפעילות מפקדת חמאס בחוץ לארץ.
בתוך כך, גורמים בפתח טוענים כי ממשל חמאס בעזה כלא את אנשיו במעצר בית במהלך מבצע צוק איתן. בראיון לסוכנות הידיעות AP, אמר בכיר בפתח שהפעילים שניסו לצאת מבתיהם נורו ברגליהם.

שב"כ חשף תשתית חמאס צבאית רחבה באיו"ש ובירושלים / מצגת
הותר לפרסום, כי בפעילות של שירות הביטחון הכללי וצה"ל, נחשפה וסוכלה, בחודשים מאי-אוגוסט 2014, תשתית צבאית רחבה של חמאס, שפעלה בירושלים ובאיו"ש. התשתית, שהוכוונה על ידי מפקדת חמאס בתורכיה, התכוונה לבצע הפיכה ברש"פ ולהשתלט על איו"ש. זאת, באמצעות ערעור היציבות הביטחונית באיו"ש וביצוע סדרת פיגועים קשים בישראל. התשתית, שלצורך בניין הכוח הצבאי נשענה על התשתית הארגונית של חמאס, הסתייעה גם בזירה קדמית בירדן, ובמערך של שליחים, באמצעותם הוכנסו לשטח כספי טרור בהיקף של יותר משני מיליון ₪, אשר שימשו לרכישת אמל"ח ודירות מסתור. במסגרת חשיפת התשתית נעצרו 93 פעילי חמאס, מתוכם 46 הועברו לחקירת שב"כ, חולטו כספי טרור של חמאס בסכום של למעלה מ-600,000 ₪ (וכן רכב שווה ערך לכספי טרור), והוסגרו אמצעי לחימה מגוונים, ביניהם: 24 רובים, 6 אקדחים, 7 מטולי רקטות, מחסניות ותחמושת רבה.
מבנה תשתית הטרור שנחשפה
תאריך:  18/08/2014   |   עודכן:  18/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך תכנן חמאס לבצע הפיכה ברשות הפלשתינית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אין הבדל בין החמאס לאבו מאזן
דן אמיר  |  18/08/14 18:26
2
איך אבו מאזן ישמור בגבול עזה?!
דודי30  |  19/08/14 06:52
3
ערבים? הם ערבים. תמיד מחבלים. ל"ת
בבר  |  19/08/14 08:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דוד בדין
ב-26 ביולי נמסר כי במנהרה התקפית שנחפרה מתוך בית פרטי בעזה, מצא כוח צה"ל ציוד של אונר"א שסייע לחפירה ושקי קמח שעליהם חותמת של אונר"א, אשר שימשו להסתרת החול שהוצא במהלך עבודות החפירה
מתי דוד
הפלשתינים לעולם לא יוותרו על תביעתם ל"זכות השיבה" ולנסיגת ישראל לגבולות 67    שתי תביעות שישראל לעולם לא תסכים
אריה גל
האם אני בעד או נגד הדרישה: "די לכיבוש"? תלוי למה מתכוונים. הכיבוש של 67 או הכיבוש של 48?
אליקים העצני
מחמוד עבאס מככב עתה כפתרון לפלונטר העזתי וכעמוד התווך בחזית "המתונים" נגד אירן, חיזבללה, חמאס ודומיהם. מה נותן לשליט רמאללה עמדת מפתח בחזית אנטי-חמאסית בין ענקים כסעודיה ומצרים? שמא עמידתו בראש "ממשלת האחדות הפלשתינית", שחצייה חמאס? איזה אבסורד הוא זה?
איתן קלינסקי
זירת רחוב אלים מגדף זה את זה, זירת אינטרנט ופיסבוק רוויי אלימות מילולית, כשכל צד מסתפק בידית מלל בוטה לעבר האחר, זירה מבהילה זו נעלמת לה למספר שעות בכיכר השלום, בה אפשר לפגוש הורים שכולים ישראלים ופלשתינים המנהלים מעגל של שיח מכבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il