X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הדולר מנסה להתבסס בשיא של 5 חודשים - נסחר ב-3.512 שקלים; האירו מתחזק קלות ל-4.692 שקלים יוסי פרנק: "סוף-סוף יש התנהגות שוק - הרבה קונים והרבה מוכרים; היום יהיה מסחר ער ואתנחתה סביב הרמות הנוכחיות"
▪  ▪  ▪
הנגידה פלוג. לא תהיה ברירה [צילום: פלאש 90]

הדולר והאירו ממשיכים להתחזק היום (ג') מול השקל בזירת המט"ח המקומית, בהמשך לזינוק שרשמו אתמול. שער המטבע האמריקני עולה עוד 0.3% ונסחר תמורת 3.512 שקלים, והאירו עולה קלות ל-4.692 שקלים.
אתמול הדולר היציג זינק בכ-1% ל-3.5 שקלים, רמה שלא נראתה מאז סוף חודש מארס. האירו היציג התחזק מול השקל בכ-1.2% ל-4.69 שקלים. הרקע להיחלשות השקל היו בעיקר נתוני הצמיחה החלשים למשק הישראלי לפיהם התמ"ג הישראלי צמח ברבעון השני של השנה ב-1.7% בלבד - הקצב הרבעוני הנמוך ביותר שנרשם מאז המיתון בשנת 2009. ברבעון הראשון של השנה צמח התמ"ג ב-2.8%.
יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס, אמר היום ל"גלובס", כי "הדולר נסחר ברמות שיא של 5 חודשים בגלל 3 סיבות: בראש ובראשונה נתוני התמ"ג והאינפלציה - זהו, כבר אי-אפשר להתחבא מאחורי נתונים חלקיים: האינפלציה שלילית, הצמיחה לנפש שלילית ואולי סוף-סוף מבינים את זה בירושלים. ובל נשכח שכל אלו הם נתוני טרום מבצע 'צוק איתן', שבהמשך רק יחריפו".
הסיבה השנייה, לדברי פרנק, היא תוצר לוואי של הראשונה: "בשוק כבר מבינים שלבנק ישראל ולאוצר לא תהיה ברירה אלא לנקוט אמצעים חריפים. זה מתחיל ונגמר בשער חליפין לא ריאלי שפוגע אנושות במשק הישראלי וזה יחייב טיפול רציני יותר על-מנת להביא לשער שווי משקל. הן באמצעות הריבית, הן באמצעות התערבויות לא שגרתיות בשוק המט"ח ובמידת הצורך גם בצעדים נוספים שיגרמו לפיחות משמעותי.
"הסיבה השלישית היא שבירה חלקה של מחסומים טכניים ופסיכולוגיים. חברות רבות ניצלו את הפיחות, המירו והגנו סביב 3.5 שקלים, כך שהמחסום הזה שכולם חשבו שיהיה קשה לשבור, נחתך אתמול כמו חמאה. כל אלו גורמים לכך שהשקל שהיה הלהיט של השנה האחרונה כבר אינו נחשב לכזה להיט ויש כבר מספיק גופים שהחליטו למכור אותו", אמר.
פרנק מעריך כי "המסחר היום יהיה ער והשחקנים יבחנו את המחסום הטכני של 3.515 שקלים לדולר. מה שיפה הוא שסוף-סוף יש כאן התנהגות שוק - יש הרבה קונים והרבה מוכרים. תהיה כאן אתנחתה קטנה סביב הרמות הנוכחיות, אבל כל עוד השחקנים שהובילו את מהלכי התחזקות השקל יושבים על הגדר, היחלשותו תימשך. שינוי כיוון וחזרה להתחזקות השקל תהיה רק במידה והשוק ישתכנע כי בנק ישראל והאוצר לא ינקטו במהלכים נוספים. כרגע זה לא נראה סביר אבל כולנו למודי ניסיון".
ברקע למסחר במט"ח, מחרתיים בארה"ב תיפתח ועידת הבנקאים השנתית בג'קסון הול, ובה יישאו דברים יו"ר הפד ג'נט ילן ונשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי. המשקיעים ינסו לחפש רמזים באשר למדיניות המוניטרית שיינקטו הבנקים המרכזיים בעולם, במיוחד לרמזים באשר למועד העלאת ריבית בארה"ב וכן לתגובות הבנקים לקיפאון בכלכלת אירופה אחרי הנסיגה של הכלכלה הגרמנית.

תאריך:  19/08/2014   |   עודכן:  19/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלובס / Globes
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
טוען שקיבל הוראה להזיז פסל שמשקלו 70-60 ק"ג בלא שהועמד לרשותו ציוד מתאים, וכתוצאה מכך הוא סובל מפריצת דיסק ואיבד את כושר העבודה
איתמר לוין
מזכירה בבית ספר נוצרי פוטרה בטענה שהייתה מעורבת במעילה, אך לא תקבל פיצוי על ההאשמה משום שהיא לא פורסמה    ביה"ד חייב את הבישופות לשלם לה 350,000 שקל
מיטשל א' לוין
לפי חלק מהעדויות נחרבה עכו כליל ברעידת האדמה
איציק וולף
מזכיר המדינה האמריקני יגיע לישראל על-מנת להציג יחסים תקינים בין המדינות    גורמים מדיניים ציינו כי בין ישראל לארצות הברית יש הבנות שעל פיהן תוותר ישראל על דרישתה לפירוז הרצועה וארצות הברית תתמוך בדרישה הישראלית למניעת התחמשות חמאס וארגוני הטרור
שלומית צור
החל ב-1 בינואר 2015, המועצות האזוריות בנגב - תמר ורמת נגב - יאבדו הכנסות מארנונה בסך עשרות מיליוני שקלים לטובת 14 רשויות מקומיות שרובן חלשות כלכלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il