X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה מנתוני הרבעון השני של בנק ישראל הגיע ל-3.05 טריליון שקל - עלייה של 0.5% העלייה - מגידול ביתרת אג"ח הממשלתיות והמק"מ שקוזזה בחלקה מהירידות בבורסה והתחזקות השקל
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ברבעון השני של שנת 2014 עלה שווי תיק הנכסים של הציבור בכ-30 מיליארדי שקלים, עלייה ריאלית של כ-0.5%, ועמד בסוף יוני על כ-3.05 טריליוני שקלים. כך עולה (יום ג', 19.8.14) מנתוני החטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל.
עיקר העלייה בשווי תיק הנכסים, ברבעון זה, נבעה מגידול ביתרת אג"ח הממשלתיות והמק"מ בכ-34 מיליארדי שקלים (4.5%); בעיקר השקעות מוסדיים והגדלת התחייבויות הממשלה לקרנות הפנסיה הוותיקות. בנוסף חלה עלייה בשווי התיק הסחיר בחו"ל בכ-10 מיליארדי שקלים (2.6%). עלייה זו קוזזה בחלקה ע"י ירידת המחירים בבורסה בת"א והתחזקות השקל מול הדולר בכ-1.4%.
מאז אמצע שנת 2013 קצב הגידול בשווי תיק הנכסים עלה על קצב הגידול בתוצר, זאת בניגוד למגמה בשנים 2012-2011 בעיקר עקב התפתחות המחירים בשוקי המניות בארץ ובחו"ל. בסוף יוני 2014 יחס שווי תיק הנכסים הפיננסיים של הציבור לתוצר עמד על כ-290%.
כתוצאה מהגידול בשווי תיק ני"ע של הציבור בחו"ל, ברבעון השני של 2014, חלה עלייה של כ-0.9 נקודות האחוז במשקל הנכסים הסחירים בארץ ובחו"ל ו-0.7 נקודות האחוז במשקל הנכסים הזרים.
התפלגות תיק ניירות הערך לפי מכשירים עיקריים מלמדת כי יתרת המניות בארץ ירדה בכ-8.4 מיליארדי שקלים (1.6%) ברבעון השני ועמדה בסוף חודש יוני על כ-504 מיליארדים. הירידה ברכיב זה נבעה בעיקר מהשפעת ירידת המחירים בבורסה בת"א (1.5%). זאת בניגוד לעלייה של כ-100 מיליארדי שקלים, בשווי תיק המניות בארץ בשלושת הרביעים האחרונים.
מנגד, עלה שווי תיק אג"ח החברות הסחיר בארץ בכ-1.8 מיליארדי שקלים (0.7%) ועמד בסוף יוני על כ-266 מיליארדים, בעיקר השקעות נטו. זאת בניגוד לפירעונות נטו של כ-4.3 מיליארדי שקלים ברבעון הקודם. במקביל חלה ברבעון של כ-34 מיליארדי שקלים, ביתרת תיק אג"ח הממשלתיות והמק"מ; בעיקר השקעות מוסדיים והגדלת התחייבויות הממשלה לקרנות הפנסיה הוותיקות.
כמו-כן, ברבעון השני עלה שווי התיק המוחזק ע"י הציבור בחו"ל בכ-11.7 מיליארדי שקלים (3%) ועמד בסוף יוני על כ-400 מיליארדים.
שווי תיק האג"ח הסחיר בחו"ל עלה בכ-6.4 מיליארדים (4.7%) ועמד בסוף יוני על כ-143 מיליארדים. במקביל, רכיב המניות בחו"ל גדל בכ-5.8 מיליארדים (2.5%) ועמד בסוף הרבעון על כ-234 מיליארדים: בעיקר זרם השקעות נטו בחו"ל של מוסדיים ומשקי בית. העלייה ברכיבים אלו קוזזה בחלקה ע"י ייסוף השקל מול הדולר (1.4%), ברבעון השני, אשר הקטין את השווי השקלי של התיק במקביל לירידה בצבירה בפיקדונות בבנקים בחו"ל (1.9%).
היקף התיק המנוהל באמצעות קרנות נאמנות ישראליות עמד בסוף יוני 2014 על 261 מיליארדי שקלים, כ-8.6% מסך תיק הנכסים של הציבור וכ-15.9% מהתיק הסחיר.
ברבעון השנ עלו שווי יתרות קרנות הנאמנות בכ-12.7 מיליארדי שקלים (5.1%), כאשר כ-11.8 מיליארדים בגין צבירות נטו (עודף הנפקות על פדיונות, בניכוי דיבידנד), והיתרה בגין עליית מחירי הנכסים. מהתפלגות הקרנות לפי התמחויות עולה כי הצבירה נטו במשך הרביע התרכזה בנכסי ה"אג"ח האחר", בעיקר אג"ח חברות צמודות מדד (גידול של כ-7.3 מיליארדי שקלים, 7.7%), באג"ח מדינה (גידול של כ-4.9 מיליארדי שקלים, 13.3%). מנגד, נרשמו פדיונות נטו ברכיב הקרנות הכספיות (כ-1.2 מיליארדי שקלים, 2.1%).
יש לציין כי החל מסוף חודש יוני נעצרה מגמת הצבירה באג"ח החברות - נתונים ראשוניים לחודש יולי מצביעים על פדיונות נטו בהיקף של כ-2 מיליארדי שקלים בקרנות הנאמנות המתמחות באג"ח חברות צמודות מדד.

תאריך:  19/08/2014   |   עודכן:  19/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תיק הנכסים של הציבור גדל ב-30 מיליארד שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בהתאחדות משרדי הנסיעות מגיבים בכעס רב על פרסומים שלא לייחוס ע"י פקידים בכירים באוצר, כי הסכומים במתווה לפיצויים בתחום התיירות בלתי סבירים
איתמר לוין
רובינשטיין: בהעדר נסיבות אישיות חריגות מאוד - העונש על גרימת מוות ברשלנות בתאונת דרכים יהיה מאסר בפועל; הקשיים הנובעים מן המאסר אינם מהווים סיבה להקלה
מירב ארד
בעקבות המהומות והטלת המשטר הצבאי רשמה המדינה ירידה דרסטית במספר התיירים אשר ביקרו בה במהלך החודשים ינואר-יולי    ירידות נרשמו כמעט בכל השווקים פרט למזה"ת ולאפריקה
איתמר לוין
משרד המשפטים מציע להעניק לנשיא את הסמכות לקצר השעיות משמעתיות המוטלות על מקצועות מורשים כגון רפואה, עריכת דין, ראיית חשבון, תיווך מקרקעין, פסיכולוגיה ושמאות
אלעזר לוין
ב. יאיר מנהלת מו"מ למכירת מגרש ל-128 דירות ברמלה    היא רכשה אותו בעבר ב-41.1 מיליון שקל, תמכור אותו ב-50.2 מיליון, ובכל זאת תפסיד מיליון שקלים    הופסק מו"מ למכירת המגרש לפרשקובסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il