X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת אבושולדום שניכתה כספים משכר עובדים אך לא העבירה אותם לקרן הפנסיה נקנסה ב-112 אלף שקל
▪  ▪  ▪
הכספים נותרו בקופת החברה [צילום: פלאש 90]

גזר דין ניתן בימים אלה בעקבות ביקורת שערכו מפקחי אגף האכיפה במחוז דרום שבמשרד הכלכלה, ין לה גנק וחגית זידנרוף, במסגרתה נמצא כי חברת אבושולדום בע"מ ניכתה במשך ששה חודשים, סכומים שונים משכר העובדת שנועדו לעבור לקרן הפנסיה של העובדת, אך בפועל לא העבירה החברה את אותם הניכויים לקרן הפנסיה בתקופה הרלוונטית.
בהמשך לחקירת החשדות וגיבוש הראיות, הגיש משרד הכלכלה כתב אישום, בו הואשמה החברה בעבירה של ניכוי סכומים ואי העברתם למי שלו יועדו הסכומים ואילו המנהל הואשם בהפרת חובת הפיקוח שלו כנושא משרה, לפקח ולעשות כל שניתן למניעת עבירה שנעבירה ע"י התאגיד - זאת בניגוד להוראות חוק הגנת השכר. הנאשמים הורשעו בעבירות המיוחסת להן, לאחר שהשופט לא קיבל את טענות ההגנה של הנאשמים בין היתר בדבר בעיות כלכליות ולוגיסטיות.
בגזר הדין, שניתן ב-12 באוגוסט, קבע בית הדין כי כתב האישום עוסק בהפרתו של חוק מגן, שמטרתו להגן על העובד ולשמור על זכויותיו ואין להתנות עליו. ביה"ד שב ומדגיש את דבריו של ביה"ד הארצי, לפיו חוקי המגן קובעים זכויות סוציאליות מינימאליות החיוניות לעובדים המצויים בעמדת מיקוח חלשה. בהתחשב בכך ובעובדה שהנאשמים בחרו לנהל הליך ותיקנו את המחדל רק לאחר ניהול הליך משפטי, גזר ביה"ד על החברה הנאשמת קנס פלילי של 75,000 שקל ועל המנהל הנאשם קנס פלילי של 37,500 שקל. בנוסף, חייב אותם השופט לחתום על התחייבות להימנע מביצוע עבירות בהן הורשעו למשך שלוש שנים שאם לא כן, יחויבו מיד בקנס המרבי הקבוע בחוק.
מאז כניסת החוק להגברת האכיפה ביוני 2012, כתוצאה מפעילות האכיפה ניתנו 459 עיצומים כספיים בסך יותר מ-31 מיליון שקלים ומעל 3,600 התראות מינהליות חולקו. כמו-כן, בתקופה הרלוונטית הגישה התביעה 157 כתבי אישום וכן ניתנו 110 גזרי דין בבתי הדין לעבודה בתיקים שהוגשו על-ידי התביעה הפלילית במשרד הכלכלה. יובהר כי הקנס המקסימאלי בעבירה של אי-ניכויים ליעדם לפי חוק הגנת השכר הינה שנתיים מאסר או 1.13 מיליון שקלים לכל יחידת עבירה והכלי הפלילי מופעל במקרים המתאימים.
מנהלת מינהל הסדרה ואכיפה במשרד הכלכלה, יפה סולימני: "מינהל הסדרה ואכיפה במשרד הכלכלה, האמון על יישום הוראות חוקי העבודה בישראל, פעל וימשיך לפעול להגברת האכיפה על חוקי עבודה במקומות העבודה. מאז כניסת החוק להגברת האכיפה לתוקף ביוני 2012, הורחבו סמכויות המינהל מעבר גם לסמכות אכיפה מינהלית המאפשרת הטלת עיצום כספי על מעסיקים פוגעניים.
"חוק הגנת השכר מצוי גבוה בסדר העדיפות באכיפה של מינהל ההסדרה והאכיפה של דיני עבודה במשרד הכלכלה. המעסיקים חייבים לדעת - כי כל מעסיק שלא יפעל למניעת הפרות חוק תעסוקתיות, יהיה חשוף להליך אכיפה מנהלי - הכולל הטלת עיצומים כספיים - וכן להליך אכיפה פלילי, הכולל הגשת כתבי אישום, הכל בהתאם למועד ביצוע העבירה, סוג העבירה וחומרתה. הדרך הטובה והנכונה ביותר להימנע מקנסות והליכים משפטיים אינה מסובכת - פשוט לפעול כחוק".

תאריך:  19/08/2014   |   עודכן:  19/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכספים שנועדו לפנסיה - לא הגיעו ליעדם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
קיבלה הזמנה מחברה ישראלית המתמחה בכלי טיס בלתי מאויישים
עופר וולפסון
ועדת העבודה והרווחה אישרה הארכה של עד 25 יום של תקופת הזכאות המרבית לקבלת דמי אבטלה לתושבים המתגוררים בטווח של עד 40 ק"מ מהרצועה
איתמר לוין
חברת בנייני מידות תבעה מהעירייה 103 מיליון שקל בשל אי-מתן היתר לבנייה במתחם בו שכנה בעבר מנורת הכנסת    ביהמ"ש: העירייה הייתה רשאית לשנות את מדיניותה
יצחק דנון
ח.א.ג קלעה לחובות של 5.2 מיליון שקל ובעליה אינו מסוגל להמשיך לממן את פעילותה    טוענת שההקפאה תוכל לקדם מו"מ עם משקיעים מהתחום
אפרת אהרוני
‎‎נציגת השירות לשעבר, שהתראיינה לתוכנית "הכול כלול" בערוץ 10, נמצאה דוברת אמת בבדיקת פוליגרף‏    "היעד הוא יותר מ-6 שיחות לשעה, שזה לא ריאלי, אז נציגים פשוט מנתקים את השיחות"    הוט: "דוחה את הטענות על הסף"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il