X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בהחלטה יוצאת דופן קבעה נאור, כי מרוץ ההתיישנות החל מאוחר יותר מכפי שטענה התובעת - ולכן אין לקבל את הטענה שהתביעה הוגשה מאוחר מדי
▪  ▪  ▪
נאור. לפי המצב לאשורו [צילום: פלאש 90]

בית המשפט העליון קבע (יום ד', 20.8.14), בהחלטה יוצאת דופן, כי יש מקום לטעון עבור צד טענה שכמעט ולא הועלתה מצידו - אך היא מתבקשת מבחינה משפטית מן העובדות שנפרסו בתיק.
חברת שאנקול לשיווק הגישה בשנת 2010 תביעה בסך 3.6 מיליון שקל נגד משרד רואי החשבון KPMG סומך-חייקין ומשרד עורכי הדין ש.הורוביץ. החברה טענה, כי חויבה בתשלום מס בשנת 2004 בשל התרשלותם של שני המשרדים בהסכם שערכו עבורה בשנת 2000. בית המשפט המחוזי מרכז סילק את התביעה על הסף, בקובעו שחלה עליה התיישנות.
שאנקול ערערה לבית המשפט העליון וערעורה התקבל ברוב דעות. המשנה לנשיא, מרים נאור, אומרת ששאנקול התעכבה בעיקר על השאלה מתי התרשלו לשיטתה עורכי הדין ורואי החשבון, וכאן צדק בית המשפט המחוזי כאשר קבע שהתביעה מתייחסת למעשיהם בשנת 2000 - הכנת ההסכם. ואולם, נאור קובעת שהנזק הנטען נוצר רק בשנת 2004, כאשר פקיד השומה הוציא לחברה את דרישתו לתשלום המס - ולכן הגשת התביעה בשנת 2010 חלה לפני ההתיישנות.
לדברי נאור, "עד לשלב מתקדם מספיק של הליכי השומה, בו התגבש לכאורה הנזק, עילת התביעה של המערערת (ככל שיש לה כזו) לא הייתה בשלה להגשה. זהו עניינו של 'כוח התביעה הקונקרטי', שהוא תנאי להגשת תביעה... חיובה של המערערת בתשלום מס הוא תנאי להגשת תביעתה וחיוב זה לא נולד, ככל הנראה, בשנת 2000. אפילו היו הנתבעות או מי מהן רשלניות כלפי התובעת בשנת 2000, הרי שיסוד הנזק התגבש מאוחר יותר".
נאור מתייחסת לאופן בו הגיעה למסקנתה: "הטענה בדבר כוח התביעה נחבאה אל הכלים ולא זכתה לפיתוח בכתבי הטענות שהוגשו לבית המשפט קמא, והמערערת גם 'הודתה' כאמור בכך שהנזק אירע אי-שם בשנת 2000, כשהמחלוקת בין הצדדים הייתה למעשה מתי בדיוק במהלך שנת 2000 התרחש הנזק. להודיה זו נתפסו המשיבות, ובצדק מבחינתן. עם זאת, מדובר בשאלה משפטית. בשנת 2000 לא נולדה עילת התובענה ולא החלה תקופת ההתיישנות. 'הודאתה' של התובעת-המערערת לא הקלה על בית המשפט, אך לדעתי יש לפסוק לפי המצב המשפטי לאשורו, ולא 'לתפוס' את המערערת על הודאתה".
השופטת אסתר חיות הצטרפה לפסק דינה של נאור באומרה: "ככלל, אין בית המשפט אמור לשים עצמו פרקליט למי מן הצדדים אשר שגה בהצגת טענותיו, אך מקובלת עלי עמדת חברתי כי במקרה דנן 'יש לפסוק לפי המצב המשפטי לאשורו ולא לתפוס את המערערת על הודאתה'. זאת ביחוד נוכח השלב המוקדם ביותר שבו מצוי ההליך; נוכח 'העקבות' לביסוס הטיעון המשפטי האמור המצויים בכתב טענותיה של המערערת; ונוכח העובדה כי על המשיבות מוטל הנטל להראות כי תקופת ההתיישנות חלפה".
השופט נעם סולברג סבר, לעומתן, כי יש לדחות את הערעור. לדבריו, שאנקול אינה מי שיש לקיים בו "פתח פיך לאילם" והוא מסביר: "בשליטתה הבלעדית של המערערת מצויה ראיה שבכוחה להאיר את הנקודה השנויה במחלוקת. משבחרה המערערת שלא להציגהּ, מבלי ליתן הסבר שיוכל להניח את הדעת, מחייבת שורת הדין והצדק להסיק מסקנה לחובתה".
ביהמ"ש העליון החליט להותיר על-כנו את חיובה של שאנקול בהוצאות במחוזי (50,000 שקל) ולא זיכה אותה בהוצאות. את שאנקול ייצג עו"ד יוסף ברוך, את KPMG ייצג עו"ד יורם בר, ואת ש.הורוביץ - עוה"ד עזגד שטרן וגיא ורטהים.

תאריך:  21/08/2014   |   עודכן:  21/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון פיתח טענה שהסתתרה בכתבי התובעת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
סוחרת רכב מאילת טוענת שהאירוע שערכה במלון היה כישלון בשל שירות גרוע, מנות לא מבושלות, העדר שתייה ועוד    תובעת פיצוי של 170,000 שקל
מיטשל א' לוין
בליאון שבספרד נשדד קודקס הללי, כתב יד חשוב של המקרא
עידן יוסף
למרות האיפול שמטיל החמאס נחשפה תמונה של גופה חרוכה קטועת רגליים    כמו-כן נחשפה אולי תעודת הפטירה בה מופיע שמו ולצידה הכיתוב "שאהיד"
עידן יוסף
הקצה חצי מיליון שקלים לצורך מחקר שיימשך לכל היותר 18 חודשים, יבחן את יעילות שיטת הניקוד לנהגים הקיימת בישראל ויציע בה שינויים ושיפורים
אביתר בן-צדף
מטוסי אימון בעיקרם    עקב סדקים שהתגלו במבנה בין חופות הטייסים    בינתיים מפתח חיל-האוויר עם חברת לוקהיד מרטין ערכה להחלפה זמנית של החלק הסדוק, כדי לאפשר שעות טיסה מוגבלות למטוסים - עד שיימצא פתרון לתקלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il