X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית הדין הארצי לעבודה אישר את החלטתו של בית הדין האיזורי קובע: ייחודו של מקצוע העיתונות מצדיק הכרה בעיתונאים כ"קבוצת מיקוח" נפרדת לשם הגנה על חופש העיתונות
▪  ▪  ▪
העיתונאים חששו להצטרף בגלוי

ארגון העיתונאים הפועל במסגרת ההסתדרות החדשה הוא ארגון העובדים היציג של העיתונאים באתר ynet של ידיעות אחרונות. כך קובע (יום ה', 21.8.14) בית הדין הארצי לעבודה, בדחותו את ערעור ידיעות תקשורת - מו"ל ynet - על החלטתו של בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב.
השופטת לאה גליקסמן אומרת, כי יש שלוש סיבות להכיר בכך שהעיתונאים ב-ynet מהווים "יחידת מיקוח" - דהיינו: קבוצת עובדים הרשאים להתאגד בנפרד. הראשון הוא ש-ynet עצמו מעולם לא הכחיש שהעיתונאים מהווים קבוצה נפרדת, ואף טען כך בעצמו בהליכים קודמים.
הסיבה השנייה היא ייחודו וחשיבותו של מקצוע העיתונות, המביא לכך שלעיתונאים יש מאפייני העסקה מיוחדים. לדברי גליקסמן, "מטבע הדברים, עלול להיווצר קונפליקט בין חובותיו המקצועיות של העיתונאי וזכותו ל'חופש העיתונאי' לבין חובותיו למלא אחר הוראות הממונים עליו והבעלים של אמצעי התקשורת. עיתונאי גם עלול להיות חשוף ללחצים שונים, לרבות לחצים להימנע מדיווחים או דברי ביקורת שעלולים לפגוע באינטרסים של מפרסמים גדולים באמצעי התקשורת או באינטרסים של העיתון או של הבעלים של העיתון". לכן דרושה "הסדרה של יחסי העבודה שתאפשר לעיתונאים לקיים את חובותיהם המקצועיות ותסייע לשמור על חופש העיתונות".
הנימוק השלישי הוא שמדובר בהתארגנות ראשונה של העיתונאים ב-ynet, ובית הדין הארצי כבר פסק, כי במקרים כאלו יש להקל על ההתאגדות ולקצר את הזמן הדרוש לביצועה. בנוגע להכרה בארגון העיתונאים קובעת גליקסמן, כי אין מקום להתערב בממצאים העובדתיים של בית הדין האיזורי בדבר הצטרפות מספר מספיק של עיתונאים לארגון. היא גם מעירה, כי בקרב עיתונאי ynet היה חשש מפני הצטרפות גלויה לארגון, שמא יבולע להם, וגם זאת יש להביא בחשבון.
סגנית הנשיא ורדה וירט-ליבנה, השופטת רונית רוזנפלד ונציגי הציבור שי צפריר ומשה מרבך הצטרפו לפסק דינה של גליקסמן. את ידיעות תקשורת ייצגו עוה"ד אריאל שמר, אשר סלע וענת בש, ואת ההסתדרות - עוה"ד מורן סבוראי, אמיר בשה וענת גוטמן-מרום.

תאריך:  21/08/2014   |   עודכן:  21/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביה"ד: ההסתדרות מייצגת את העיתונאים ב-ynet
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
בדיקת News1 מגלה: צ. לנדאו, שנקלעה לקשיים, היא בעיקר חברת ביצוע, ולכן יהיו רק קשיים מעטים למאות הלקוחות שרכשו דירות מיזמי הפרויקטים    הבעיות העיקריות - של 35 קונים באשקלון ובקרית גת    החובות - 366 מיליון שקל
עופר וולפסון
נשיא התאחדות המלונות אלי גונן כותב במכתב לשר האוצר כי התעשיה חוותה ירידה של למעלה מ-50% בתפוסה הצפויה בעקבות 'צוק איתן'    "אנא אל תתנו לתעשיית התיירות של ישראל לקרוס"
איתמר לוין
ביטל את החלטת המחוזי לנכות ארבע שנים ממאסרו של רוצח נהג המונית דרק רוט בשל התקופה בה נכלא בארגנטינה    סולברג: המאסר היה גם בשל הפרת חוקיה של ארגנטינה ולא רק לצורך ההסגרה
יצחק דנון
צבי זף טוען ללשון הרע מצידו של ישראל קליין על-רקע סכסוך כספי ביניהם, אשר הופצה בפייסבוק ובפורום של לשכת עורכי הדין
יצחק דנון
חברת התוכנה הישראלית טוענת, כי החברה האנגלית השתמשה ללא תשלום וללא רישיון בגרסאות קודמות של תוכנה מתוצרתה, וגרמה לשימוש בלתי חוקי בידי 1,800 איש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il