X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בדיקת News1 מגלה: צ. לנדאו, שנקלעה לקשיים, היא בעיקר חברת ביצוע, ולכן יהיו רק קשיים מעטים למאות הלקוחות שרכשו דירות מיזמי הפרויקטים הבעיות העיקריות - של 35 קונים באשקלון ובקרית גת החובות - 366 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
החובות- 366 מיליון שקל

חברת ב. לנדאו, שנקלעה לקשיים, היא בעיקר קבלן ביצוע ולא יזם נדל"ן, ולכן רוב הלקוחות שרכשו דירות בפרויקטים שהיא בונה לא יסבלו מקשיים חמורים - העלתה בדיקת גלובס. שיכון ובינוי הודיעה, כי כל רוכשי הדירות בפרויקטים שלה, הנבנים על-ידי לנדאו - מוגנים.
לנדאו בונה בעבור שיכון ובינוי 850 דירות בשבעה פרויקטים. כל קוני הדירות קיבלו ערבות חוק מכר משיכון ובינוי ולא מלנדאו. זאת, משום שהחוק קובע, שמי לתת ערבות בנקאית הוא היזם ולא הקבלן. שיכון ובינוי הודיעה רשמית, שכל רוכשי הדירות מוגנים ולא צפויות להם בעיות.
עם זאת, על רוכשי הדירות לדעת, שאם צ. לנדאו לא תוכל להמשיך בעבודתה הסדירה, יהיה על שיכון ובינוי - וגם על חברות יזמיות אחרות שעובדות עם לנדאו - לשכור קבלן אחר. הניסיון העגום של חפציבה הוכיח, שבמקרים כאלו יש לא רק איחור בגמר הבנייה ומסירת הדירות, אלא גם דרישה של הקבלן החדש, שרוכשי הדירות יוסיפו לו כספים, לעתים עשרות ע אלפי שקלים ויותר.
שבעת הפרויקטים של שיכון ובינוי, שבהם לנדאו הוא רק קבלן מבצע, הם: ראש העין 498 דירות בשני פרויקטים, צור יצחק 120 דירות, כרכור 64 דירות, רמלה ותלמי מנשה 71 דירות בכל פרויקט, קריית אונו - 26 דירות.
לנדאו היא קבלן ביצוע גם בשני פרויקטים של שפיר בנתניה, ובהם 158 דירות. בנוסף, היא קבלן ביצוע בשני פרויקטים של עמרם אברהם בגבעת אולגה ( ליד חדרה) 116 דירות.
אולם, לנדאו גם היא יזם, אם כי בקנה מידה קטן יחסית. החברה בונה בשלב שלד 88 דירות באשקלון, ומכרה 17 דירות. כן היא עומדת לסיים בנית 36 דירות בקריית גת, שמחציתן נמכרו. בנוסף, תכננה לבנות 53 דירות בראש העין. אפשר להעריך, שבנית הפרויקט בראש העין תוקפא לפי דעה .
הבעיה של לנדאו הן 35 דירות באשקלון ובקרית גת שכבר נמכרו. החברה חייבת לתת ערבויות חוק מכר. גם בהנחה שנתנה, הרי ניסיון העבר מוכיח, שאם חברה נקלעת לקשיים, לא יהיה קל לקונים לממש את הערבויות.
לנדאו הודיעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שחובותיה מגיעים ל-366 מיליון שקל. החוב העיקרי, 252 מיליון שקל הוא לחמישה בנקים ושתי חברות ביטוח: בנק הפועלים, מזרחי, אוצר החייל, מרכנתיל, ירושלים. חברות הביטוח שהלוו כספים ללנדאו הן הראל ומנורה.

תאריך:  21/08/2014   |   עודכן:  21/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיכון ובינוי: רוכשי הדירות בלנדאו - מוגנים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שיכון ובינוי מגעילים
שי שי  |  21/08/14 16:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
נשיא התאחדות המלונות אלי גונן כותב במכתב לשר האוצר כי התעשיה חוותה ירידה של למעלה מ-50% בתפוסה הצפויה בעקבות 'צוק איתן'    "אנא אל תתנו לתעשיית התיירות של ישראל לקרוס"
איתמר לוין
ביטל את החלטת המחוזי לנכות ארבע שנים ממאסרו של רוצח נהג המונית דרק רוט בשל התקופה בה נכלא בארגנטינה    סולברג: המאסר היה גם בשל הפרת חוקיה של ארגנטינה ולא רק לצורך ההסגרה
יצחק דנון
צבי זף טוען ללשון הרע מצידו של ישראל קליין על-רקע סכסוך כספי ביניהם, אשר הופצה בפייסבוק ובפורום של לשכת עורכי הדין
יצחק דנון
חברת התוכנה הישראלית טוענת, כי החברה האנגלית השתמשה ללא תשלום וללא רישיון בגרסאות קודמות של תוכנה מתוצרתה, וגרמה לשימוש בלתי חוקי בידי 1,800 איש
איתמר לוין
אישה ביקשה וקיבלה צו עיכוב יציאה נגד בעלה לשעבר בטענות כזב    הצו מנע נסיעה עסקית לסין, אך הבעל יקבל פיצוי של 10% מן הסכום שתבע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il