X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משה יוחאי ביקש מהעליון להקל בעונשו של שודד - ולא הזכיר שחומרת עונשו כבר שימשה להקלה בתיק אחר ברק-ארז: אי-גילוי עובדה מהותית עלול להיחשב להטעיה אסורה
▪  ▪  ▪
שמונה שנות מאסר
הגיש בעצמו בקשה
משה יוחאי טען, כי לא ידע על עונשו של סוהיב אבו-חוסין בבית המשפט בקריית גת משום ששם ייצגה אותו עורכת דין ממשרדו. נכון, אבל לא מדויק. באפריל השנה הגיש יוחאי עצמו בקשה לשחרור חלק מרכושו של אבו-חוסין שנתפס בידי המשטרה, וזאת בעקבות גזר הדין נגדו. כך שלומר שהוא שמע על גזר הדין לראשונה בדיון בעליון - יהיה רחוק לא רק מן ההיגיון, אלא גם מן העובדות.

עו"ד משה יוחאי ביקש מבית המשפט העליון להקל בעונשו של מרשו - תוך שהוא אינו מגלה לשופטים, כי אותו עונש עצמו כבר שימש להקל עימו בהליך אחר. כך עולה מפסק דינו של בית המשפט העליון (21.8.14). יוחאי מייצג עבריינים בכירים ובהם חגי פליסיאן, נסים אלפרון ו"חיילים" בארגונו של שלום דומרני.
סוהיב אבו-חוסין נדון לשמונה שנות מאסר על שוד מזוין, קשירת קשר לביצוע פשע, סחר ברכב גנוב, נהיגה בפסילה, פציעה בנסיבות מחמירות, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והפרת חובה חוקית. הוא הודה בעבירות וכאמור נדון לשמונה שנות מאסר, בניכוי שנת מעצרו. יוחאי הגיש בשמו ערעור על חומרת העונש.
בדיון בערעור גילה נציג המדינה, עו"ד ארז בן-ארויה, כי בין הגשת הערעור לבין הדיון הורשע אבו-חוסין בתיק נוסף ונדון למאסר שירוצה בחפיפה מלאה לזה שעליו ערער. בית המשפט בקריית גת גזר על אבו-חוסין 18 חודשי מאסר בשל גניבת רכב והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. המדינה טענה, כי לא ייתכן שהנאשם יטען פעמיים שהעונש חמור מדי - הן בתיק הנוסף והן בערעור - כאשר בשני המקרים הוא אינו מגלה לבית המשפט את קיומו של ההליך האחר.
המדינה העלתה טענה דומה לגבי נאשם אחר באותה פרשה, ובעקבות זאת חזר בו סניגורו מהערעור. ואולם, יוחאי עמד על שמיעת הערעור באומרו, כי לא זכר את ההליך הנוסף (בו הופיעה עורכת דין ממשרדו), ובכל מקרה - הוא עדיין סבור שעונשו של אבו-חוסין חמור מדי.
השופטת דפנה ברק-ארז דחתה את הערעור ואמרה: "כאשר עורך דין מייצג נאשם בהליך מסוים ומבקש להקל עימו בשל עונש אחר שהושת עליו - שומה על עורך הדין להבהיר באותו הליך האם הוגש ערעור על אותו עונש או שמא יש כוונה לעשות כן. למצער, וככל שהדברים לא היו ידועים באותה עת, על עורך הדין להפנות את תשומת ליבה של ערכאת הערעור לכך שהעונש אשר עליו נסב הערעור כבר היה נגד עיניה של ערכאה אחרת, אשר התחשבה בו בעת גזירת העונש.
"לא כך נעשה במקרה זה, ויש להצטער על כך. אכן, עבודתו הקפדנית של בא-כוח המדינה, עו"ד בן-ארויה, סילקה את המכשול שבו היינו עלולים להיכשל, אך לא ניתן לסמוך על כך שהדברים יתגלו בזכות בירור יסודי של פרקליט. למותר לחזור ולהזכיר בהקשר זה כי חובת הנאמנות של עורך הדין אינה מוגבלת רק למערכת היחסים עם לקוחו, והוא נושא בה גם כלפי בית המשפט. בית משפט זה כבר עמד על כך שבמצבים מסוימים הימנעות מלגלות עובדה מהותית לבית המשפט תיחשב להטעיה אסורה.
"בנסיבות העניין, ניתן היה לצפות כי פרקליט המערער בשם לקוחו על גזר דין יגלה לבית המשפט את דבר קיומם של הליכים אחרים שבהם העונש נשוא הערעור נלקח בחשבון או לפחות היה נגד עיניו של בית המשפט שדן בהם. ככל שהדבר לא היה ברור, אנו תקווה שדברינו אלה הבהירו אותו, וכל המוסיף גורע". השופטים חנן מלצר ונעם סולברג הסכימו עם ברק-ארז.

תאריך:  24/08/2014   |   עודכן:  24/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חמש רקטות נורו מאזור סוריה ופגעו סמוך ליישוב ישראלי בצפון הגולן    קו מתח גבוה נפגע    "ישראל רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו"    צבא לבנון איתר את המשגר שממנו נורתה רקטה אמש לעבר הגליל
איציק וולף
מנכ"לית משרד החינוך תקיים בימים הקרובים הערכות מצב יומיות עם פיקוד העורף ועם ראשי הרשויות במטרה לקבוע את מתכונת פתיחת השנה    פירון: המשרד לתת לתלמידי הדרום מגוון רחב של מענים לימודיים, בכל זמן ובכל מקום
אביתר בן-צדף
התקרית אירעה ממזרח לאי האינאן בים סין הדרומי    דובר הפנטגון: התקרית "מסוכנת מאוד", וסיכנה את בטיחות הטיסה, והפרה את כללי הטיסה הבין-לאומיים
איציק וולף
אזעקה נשמעה במוצאי שבת בעכו ובסביבותיה    זמן קצר לאחר מכן נשמע פיצוץ בעקבות פגיעת רקטה    שני פצועים קל    רקטה התפוצצה גם בבאר שבע
הדס מגן
מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום, מספר על כיפת ברזל ונתב"ג ומסביר למה שדה נוסף צריך לקום דווקא בצפון    המחירים במלחמה? "אל-על היא לא פלוגת חילוץ ולא זק"א. זאת חברה מסחרית שמוכרת למי שמוכן לשלם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il