X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סוכנות הידיעות מצטטת הערכות לפיהן הסכמי המכירה ייחתמו עד סוף השנה "הגז הישראלי יגיע לאירופה ולאסיה דרך מצרים"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ישראל ומצרים ממשיכות לנהל מו"מ מתקדם לעסקות גז בהיקף של עד 60 מיליארד דולר למרות המתיחות הרבה באזור על-רקע מבצע צוק איתן, כך מציין אתר "בלומברג". בכתבה המתפרסמת היום (ה') באתר האינטרנט שלה מסבירה "בלומברג" מדוע יצוא גז ישראלי דרך מצרים לאירופה ולאסיה הוא האופציה המובילה כיום לפיתוח מאגרי הגז הישראלים היום.
חברות דלק ונובל נמצאות במגעים מתקדמים עם חברות BG הבריטית וחברת יוניון פנוסה הספרדית, למכירת 6.25 טריליון מטר מעוקב (TCF) של גז לאורך תקופה של 15 שנים. לאחר שבחודשים מאי ויוני נחתמו מזכרי הבנות בין הצדדים צופים בדלק כי הסכמי מכירת הגז הסופיים ייחתמו עד סוף השנה. לחברת BG מתקן באידקו והיא במגעים לקניית הגז ממאגר לוויתן, ולחברת יוניון פנוסה מתקן הנזלה בדמייטה והיא במגעים לרכישת גז ממאגר תמר.
"תחת שלטונם של האחים המוסלמים לא היה הדבר אפשרי, אך מאז שעלה א-סיסי לשלטון, היחסים בין ישראל למצרים השתפרו", מציינים ב"בלומברג". ברקע המגעים העובדה כי BG ויוניון פנוסה לא היו מסוגלות למלא את התחייבויותיהן ללקוחותיהן בשווקים הבינלאומיים עקב מחסור גז בשוק המקומי המצרי, ויבוא הגז מישראל יכול להועיל לשלושת הצדדים: המצרי, הישראלי והבינלאומי. מבחינת המצרים, יבוא הגז מישראל יכול לענות על דרישות השוק המקומי. אירופה מבחינתה רוצה להקטין את התלות שלה ברוסיה, והגז הישראלי אשר יונזל במתקן אשר ממילא קיים במצרים יכול להוות פתרון משמעותי בשבילם. במזרח הרחוק לעומת זאת הגז יקר כמעט כמו הנפט, והיבוא מישראל יכול להקטין להם עלויות. מה יוצא לשוק הישראלי מזה? יצוא הגז למצרים יכניסו לקופות המדינה סכום לא מבוטל מדי שנה. מעבר לזה, יצוא הגז יכול לחזק משמעותית את הקשר בין ישראל למצרים.
ב"בלומברג" מוסיפים כי מלבד האופציה של יצוא הגז למצרים קיימות שתי אופציות מרכזיות נוספות העומדות על הפרק. האופציה הראשונה היא כמובן האופציה של הקמת מתקני הנזלה בשטח ישראל, והשנייה היא יצוא גז לטורקיה דרך צינור. לגבי האופציה הראשונה מצטטת "בלומברג" את האנליסט גיל בשן מ-IBI המעריך כי בניית מתקן הנזלה בשטח ישראל תארך שנים רבות בגלל העיקובים הביורוקרטיים, בעוד האופציה השנייה (יצוא לטורקיה) - מורכבת מאוד מבחינה פוליטית בייחוד לאחר התבטאויותיו של ארדואן נגד ישראל בעקבות מבצע צוק איתן.
עד 2012, הייתה זו מצרים שייצאה גז לישראל, אך סדקת תקיפות על צינור הגז בסיני, ועלייתם לשלטון של האחים המוסלמים הפכו את הגלגל. כעת זה תורם של מצרים לייבא את הגז, והכדור בידי ישראל, מסכמים בסוכנות הידיעות האמריקנית.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  21/08/2014   |   עודכן:  21/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עסקות גז ב-60 מיליארד ד' בין ישראל למצרים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מה עם ההסכם עם טוני בלייר ?
חשדנית  |  21/08/14 21:51
2
פורסם שחמאס הפציץ את אסדת
חשדנית  |  21/08/14 22:03
 
- במחשבה שנייה-ייתכן כי העסקה
חשדנית  |  22/08/14 12:26
3
יש לי רק שאלה:
דוד צימרמן  |  21/08/14 22:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט קבע שהחברה חייבת באגרות סלילה ותיעול בגין מסוף הכרמל בנמל חיפה, פטר אותה מאגרת צנרת מים וצמצם בצורה משמעותית את הפרשי הריבית וההצמדה
עופר וולפסון
הקבינט הביטחוני נתן אור ירוק לגיוס לאחר שחיל האוויר ביצע סיכול ממוקד לילי בשני מחבלי חמאס בכירים ובאיש חמאס בדרג נמוך יותר
עופר וולפסון
לנדאו קרא בישיבת חרום מיוחדת של ראשי התעשיה להתאחד ולפעול לקידום המלצות המתווה שהוגש לממשלה    מנכ"ל אל על: "ממשיכים ונמשיך לספוג ביטולים"    מנכ"ל איגוד סוכני הנסיעות: "האוצר לא מבין את הבעיה. אנו רגע לפני קריסה"
איתמר לוין
העירייה בראשותו של יהושע שגיא לא קיבלה את אישורו של הממונה על השכר לחוזהו של יועץ בתחום התרבות    ביהמ"ש קבע: זו הייתה התרשלות והעירייה תפצה את היועץ על הסכומים שנגרעו ממנו
איתמר לוין
נציבת התלונות הודיעה שתבדוק האם הפרקליטות אינה פועלת בניגוד עניינים בסכסוך עם מומחית ההגנה שמונתה לתפקיד בכיר במכון הפתולוגי    מנהל המכון הצהיר: הפרקליטות לחצה עלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il