X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברה ישראלית וחברה טורקית תובעות 65 מילין שקל מחברה ישראלית המשמשת כקבלן ההקמה בפרויקטים להקמת תחנות כוח עבור מכתשים-אגן
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

החברה הישראלית אדלטק אחזקות 2006 והחברה הטורקית ZORLU HOLDING הגישו (21.8.14) לבית המשפט המחוזי בלוד תביעה בסך 65 מיליון שקך נגד חברת M+W ישראל והחברה הגרמנית M+W GROUP.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד איל רוזובסקי, דורון לוי ודוד פורר, נאמר, כי התובעות יזמו במשותף שני פרויקטים להקמת תחנות כוח פרטיות על בסיס גז טבעי במפעליה של חברת מכתשים-אגן תעשיות באשדוד ובנאות חובב.
תחילה התובעות היו אמורות למלא בשני הפרויקטים תפקיד כפול, האחד יזם הפרויקטים והאחר קבלני ההקמה, התפעול והתחזוקה.
ואולם בשנת 2010 הודיע בנק לאומי, המממן הראשי באותו מועד של פרויקט אשדוד אנרגיה, כי הוא מתנגד למינויה של חברה מקבוצת ZORLU הטורקית כקבלן הקמה של הפרויקטים, בשל המתיחות ששררה אז בין ישראל לטורקיה. באותו מועד הוצב תנאי דומה בידי בנק הפועלים שאמור היה ללוות את פרויקט רמת נגב.
עקב כך וכתנאי להעמדת המימון, איתרו התובעות את חברת M+W ישראל והיא הפכה לקבלן ההקמה תוך התחייבותה לשלם להן סכומים מהפרויקטים כנגד ביצוע ורכישה של ציוד הנדרש לפרויקטים, כאשר החברה הגרמנית M+W ערבה לתשלומים.
בתביעה נטען, כי במארס השנה, לאחר שביצעו את מרבית התחייבותן ושילמו לתובעות כמחצית מהסכומים להם התחייבו, החליטו הנתבעות ללא כל עילה להפסיק את התשלומים בתירוצים שונים, שהעיקרי בהם הוא שההסכמים עליהם חתמו ואשר את מרביתם ביצעו אינם חוקיים.
אם בכך לא די, נטען בתביעה, הנתבעות אף ניסו לגרום להפסקת הפרויקטים באמצעות פנייה לבנק לאומי והעלאת טענות חסרות שחר כנגד התובעות.
התובעות ביקשו מבית המשפט להוציא צו עיקול זמני על נכסי הנתבעות עד לגובה סכום התביעה, בין היתר בנימוק שישנן לא מעט ראיות המלמדות על קשיי נזילות ובעיות פירעון אצל הנתבעות.
בתגובה הכחישו הנתבעות את הטענה בדבר חוסר יציבותן הכלכלית וטענו, כי היענות לבקשת העיקול עלולה לגרום להן לפגיעה משמעותית, והיא בגדר מתן פרס וגמול על מעשה עוולה שנעשו כלפיהם במסגרת ההסכמים הבלתי חוקיים.
השופט צבי ויצמן השתכנע, כי קיימות ראיות לכאורה לעילת התביעה והוכחה לכאורה הכבדה על ביצוע פסק הדין, ואולם בנסיבות המקרה הנדון יש להסתפק במתן צו עיקול זמני עד לגובה של 16 מיליון שקל. טרם הוגש כתב הגנה לגופם של דברים.

ת.א. 31896-08-14
תאריך:  26/08/2014   |   עודכן:  26/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יזמיות תחנות כוח תובעות את קבלן ההקמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
רוני בר-און: רוזן ניהל משחק תקשורתי בהולילנד    מיבי מוזר: איש ציבור לא יכול לבוא בטענות לתקשורת בעידן המודרני    ינון מגל: הציבור רוצה תקשורת שנלחמת בשחיתות
אלעזר לוין
תקבל כ-25 מיליון שקל מרוכשי דירות, כנגד חובות של 33 מיליון שקל לבנקים    אולם יהיה עליה להשקיע מיליונים בגמר הבנייה, כך שלא ברור כמה תוכל לפרוע לבנקים    בעיות בקבלת 13.6 מיליון שקל נוספים    מסירת הדירות תקטין ערבויות
הדר פרבר
ראש ממשלת צרפת הגיש את התפטרות ממשלתו בשל מחלוקת בנוגע למדיניות הכלכלית אשר עמדה מול ביקורת קשה של שני שרים בממשלתו    הנשיא הולנד קיבל את ההתפטרות - שפל לפופולריות של הולנד
הדר פרבר
אח במקצועו הגיע לסיירה לאון כדי לטפל בחולים שננטשו לאחר הידבקותו של צוות רפואי בנגיף, ונדבק
עופר וולפסון
הארגון היוקרתי, שמטרתו לפתח ולקדם מדיניות למאבק בהלבנת הון ומימון טרור, הזמין את מדינת ישראל להצטרף לשורותיו, בכפוף לעמידה בביקורת בינלאומית    עו"ד פול לנדס: "החשיבות - כמו הצטרפות ל-OECD"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il