X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"חייבת 70 מיליון שקל לספקים, נחויב בקנסות, מבקשים שנוותר על ערבויות" הנאמן: "אפשר לסיים בניית רוב הפרויקט ולפרוע רוב החובות" - אך מזהיר מכאוס מוחלט הקונים יחויבו להוסיף כספים? בית המשפט יחליט בסוף היום אם להאריך צו הקפאת ההליכים
▪  ▪  ▪
עו"ד רונן מטרי [צילום: יח"צ]
לנדאו תפרע רוב החובות ותקטין ערבויות
אלעזר לוין
תקבל כ-25 מיליון שקל מרוכשי דירות, כנגד חובות של 33 מיליון שקל לבנקים * אולם יהיה עליה להשקיע מיליונים בגמר הבנייה, כך שלא ברור כמה תוכל לפרוע לבנקים * בעיות בקבלת 13.6 מיליון שקל נוספים * מסירת הדירות תקטין ערבויות
לרשימה המלאה

"בדקנו אתמול את נתוניה של חברת צ. לנדאו, והתמונה עגומה" - אמר (יום ג', 26.8.14) עו"ד רונן מטרי, נציג חברת שיכון ובינוי. הוא דיבר בדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב על מצבה של החברה שנקלעה לקשיים. שיכון ובינוי היא היזם העיקרי שלנדאו עובדת בעבורו - 290 דירות בבנייה, 200 מהן נמכרו, ויש חוזה לבניית עוד 500 דירות.
מטרי: "החברה חייבת 70 מיליון שקל לספקים. אם גמר הבנייה יתעכב, ויווצר פיגור של 60 יום, תחויב שיכון ובינוי, על-פי חוק חדש, לשלם מיד 1.5 מיליון שקל לקוני הדירות, ועוד 1,000 שקל לחודש לכל אחד מהם. הנאמנים מבקשים מאיתנו שנוותר על ערבויות".
סגן נשיא בית המשפט, איתן אורנשטיין, הודיע שיחליט בהמשך היום אם לקבל את בקשת הנאמנים, להאריך את צו הקפאת ההליכים ב-90 יום.
"ללא הקפאת הליכים יהיה כאוס מוחלט"
הנאמן חגי אולמן אמר לבית המשפט: "הקפאת הליכים ל-90 יום היא הפתרון האפשרי היחיד. כל פתרון אחר יביא לקסטרופה ולכאוס מוחלט. חברות שקיבלו ערבויות מבקשות לממש אותן, ובחלק מהמקרים זה פשוט ניצול הזדמנות. הבעיה העיקרית היא ערבויות בהיקף עצום (220 מיליון שקל, א.ל.). בתוך מספר חודשים תסיים החברה את בניית רוב הפרויקטים שלה, ותיראה אחרת לגמרי".
אולמן גילה עוד, שהנאמנים קיבלו "הרבה הצעות מעניינות", כלשונו, לרכישת החברה או חלק מהפרויקטים. הוא לא מסר פרטים, אך נראה שמדובר בין היתר ברכישת קרקע באשקלון, לבניית 88 דירות.
עוד אמר אולמן, שייתכן שקבוצת הרכישה בפתח תקוה תשנה את דעתה. הקבוצה, שלנדאו בנתה בעבורה 36 דירות, הודיעה על הפסקת ההתקשרות עם לנדאו, לרגל מצבה.
עו"ד פדר, המייצג את חברת שפיר, סיפר לבית המשפט שלנדאו קיבלה מספקים סחורה עד לרגע האחרון, אפילו ביום שבו ביקשה החברה צו הקפאת הליכים מבית המשפט!
הפסד של 2 מיליון שקל בחדרה
מנתונים שמסר בבית המשפט עו"ד רובננקו, נציגה של חברת עמרם אברהם, מתברר שבניית 116 הדירות של אברהם בחדרה, על-ידי לנדאו, תסתיים בהפסד: רובננקו מעריך, שלנדאו תצטרך להשקיע עוד כ-7 מיליון שקל בגמר בניית הדירות. מצד שני, היא תקבל מעמרם רק 5 מיליון שקל. המשמעות: הפסד של כ-2 מיליון שקל.
"שכל קונה יוסיף כסף"
עו"ד גרינברג, המייצג אחד הספקים, חברת י.מ. מערכות צנרת, הזכיר לראשונה את האפשרות, שהנאמנים או כל אחראי אחר ללנדאו ידרשו מכל קונה להוסיף כסף בעד דירתו. הוא הציע להקים בכספים אלו קרן, שממנה יתנו כספים לספקים ולקבלני משנה, שאין להם בטחונות. אם תתקבל ההצעה, יהיה פירושה שמאות קוני דירות ידרשו להוסיף עשרות אלפי שקלים כל אחד, ואולי יותר.
ניגוד עניינים?
במהלך הדיון התעוררה שאלת ניגוד עניינים אפשרי של הנאמנים. עו"ד אולמן אישר שמשרדו - משרד עו"ד יהודה רווה - מייצג את בנק ירושלים, שהוא אחד הנושים הגדולים של לנדאו. אולם לטענת אולמן אין ניגוד עניינים, משום שהוא אישית לא טיפל מעולם בענייניה של חברת לנדאו ובקשרים שלה עם בנק ירושלים. "הבנק לא פנה אלי בעניין זה" אמר.
במפתיע, התעוררה שאלה גם לגבי הנאמן השני, עו"ד שלום גולדבלט. עו"ד רובננקו, המייצג כאמור את היזם אברהם, גילה שגולדבלט יצג בעבר את לנדאו בעריכת חוזים מול עמרם אברהם.
אפילו לגבי עו"ג גינדס, המייצג את הנאמנים בבית המשפט, התעוררה שאלה: גינדס אישר, שמשרדו ייצג בעבר את אלון נתן, בעליה של 20% בחברת לנדאו. גם הוא טען שאיננו חושב שיש ניגוד עניינים.
סגן הנשיא אורנשטיין יחליט היום, ככל הנראה, גם לגבי שאלת ניגוד העניינים. אם יקבע שיש ניגוד או חשש לניגוד, הוא עשוי למנות לצ .לנדאו נאמנים אחרים.

פר"ק 29930-08-14 צ. לנדאו קבלנות והנדסה בע"מ ואח' נ' הראל חברה לביטוח בע"מ ואח' / פרוטוקול והחלטה
פרוטוקול מדיון בקשת צ. לנדאו קבלנות והנדסה בע"מ למתן צו הקפאת הליכים
פר"ק 29930-08-14 צ. לנדאו קבלנות והנדסה בע"מ ואח' נ' הראל חברה לביטוח בע"מ ואח' / החלטה
בקשה דחופה שהגישה חברת "צ. לנדאו קבלנות והנדסה בע"מ" (להלן: "החברה"), למתן צו להקפאת הליכים לפי סעיף 350(ב) לחוק החברות
פר"ק 29930-08-14 צ. לנדאו קבלנות והנדסה בע"מ ואח' נ' הראל חברה לביטוח בע"מ ואח' / פרוטוקול
אנו חוזרים על הדו"ח שהוגש אמש לבית המשפט. בחברה יש שלושה אדנים מרכזיים שבהם אנו נדרשים לפעול: תחום הייזום, תחום הביצוע שבו 11 פרויקטים, ותחום הבדק שיש בו למעלה מ- 1000 דירות ורוכשים שמצפים לקבל את הדירות. יש ערבויות בסכום של עשרות מיליוני שקלים. כפי שציינו בבקשה, כל אלטרנטיבה אחרת להקפאת הליכים היא קטסטרופלית. בימים האחרונים הוגשו בקשות שונות לחילוט ערבויות. אנו סבורים שחלק מהבקשות האלה הן בקשות של ניצול הזדמנויות מצד הנושים. לראיה, יומיים קודם לפני הקפאה אף אחד מהנושים לא פנה בבקשה לחלט ערבויות.
תאריך:  26/08/2014   |   עודכן:  26/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיכון ובינוי: תמונה עגומה בצ. לנדאו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
חברה ישראלית וחברה טורקית תובעות 65 מילין שקל מחברה ישראלית המשמשת כקבלן ההקמה בפרויקטים להקמת תחנות כוח עבור מכתשים-אגן
איתמר לוין
רוני בר-און: רוזן ניהל משחק תקשורתי בהולילנד    מיבי מוזר: איש ציבור לא יכול לבוא בטענות לתקשורת בעידן המודרני    ינון מגל: הציבור רוצה תקשורת שנלחמת בשחיתות
הדר פרבר
ראש ממשלת צרפת הגיש את התפטרות ממשלתו בשל מחלוקת בנוגע למדיניות הכלכלית אשר עמדה מול ביקורת קשה של שני שרים בממשלתו    הנשיא הולנד קיבל את ההתפטרות - שפל לפופולריות של הולנד
הדר פרבר
אח במקצועו הגיע לסיירה לאון כדי לטפל בחולים שננטשו לאחר הידבקותו של צוות רפואי בנגיף, ונדבק
עופר וולפסון
הארגון היוקרתי, שמטרתו לפתח ולקדם מדיניות למאבק בהלבנת הון ומימון טרור, הזמין את מדינת ישראל להצטרף לשורותיו, בכפוף לעמידה בביקורת בינלאומית    עו"ד פול לנדס: "החשיבות - כמו הצטרפות ל-OECD"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il